› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › DRMotorsport
- Detta ämne har 11 svar, 1,188 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 8 månader sedan av
Lirkus.
-
FörfattareInlägg
-
15 april, 2010 kl. 16:06 #23114
Lirkus
DeltagareTjohej!
Den 25:e November 2009 skrev jag till David på http://www.drmotorsport.co.uk/ att jag var intresserad av ett scoop, och frågade om han kunde skicka till Sverige.
Inga problem där inte, han hade skickat lite prylar till Sverige tidigare och det var inga problem alls.Efter lite strul först med paypal och jul så fick jag i alla fall bekräftat att mitt scoop var lackat och klart och skulle skeppas den 21:a januari.
Den 10:e februari skrev jag och frågade om han hade något nummer på paketet, fick då till svar att han hade spårat paketet till Sverige den 25:e sen hade det försvunnit.
*suck*Den 1:a mars Skrev han och frågade om jag hade fått scoopet än.
Vilket jag inte fått, då skrev han att han skulle fixa ett nytt å lacka eftersom han ändå hade skickat det med försäkring.Den 4:e April skrev jag och frågade om han hade fixat något nytt scoop än.
Väntar fortfarande på svar.
Någon här som känner Dave?
15 april, 2010 kl. 16:18 #200075Kvarnis
DeltagareTråkigt nog så är dom väldigt sega i Uk rent allmänt.
Det löser sig säkert med..det lär inte gå fort…15 april, 2010 kl. 16:44 #200077specialized
DeltagareTrist när det blir så 🙁 men förhoppningvis löser det sig.
Jag beställde nyligen ett sti v.8 scoop hos HT-Autos, och hade det hemma på 8 dagar.Bra service där iaf.
15 april, 2010 kl. 17:49 #200085Jimzon
DeltagareTrist när det blir så 🙁 men förhoppningvis löser det sig.
Jag beställde nyligen ett sti v.8 scoop hos HT-Autos, och hade det hemma på 8 dagar.Bra service där iaf.
Oooh dom hade mycket godis !
15 april, 2010 kl. 18:00 #200079kamikaze
DeltagareJag köpte en P1 läpp därifrån för några år sen och det gick smidigt, så han är ingen skojare iaf 🙂
15 april, 2010 kl. 18:59 #200081Lirkus
Deltagare😀 Ne fick faktiskt tipset av en på forumet att köpa scoopet av han då man får de färdiglackat å då fungerade de bra, men man blir lite fundersam nu när man inte får svar på mail något mer 🙂
Och min engelska är inte så bra så ja kan ringa å prata me han 🙂
15 april, 2010 kl. 19:03 #200078Svindle
DeltagareKöpte ett scoop(färdiglackat) därifrån för ett tag sedan och det gick snabbt och smidigt. Men lackeringen var katastrofal, såg ut som något man lackat med sprayburk hemma i garaget .så det fick göras om på hemmaplan
15 april, 2010 kl. 20:08 #200076Nikke McRae
DeltagareJag har köpt av honom två gånger utan strul. P1-läpp och 22B gälar. Vid nästa tillfälle köpte jag V7 scoop. Låter som du haft otur.
Än så länge nöjd med hans lackering, men lackerat glasfiber tål inte stenskott särskilt bra.Ett scoop borde han skickat med flygpost och då har man det en vecka senare, men är det skickat med landpost så kan det ta en månad att få!! (Beställer man från USA så kommer grejerna grymt mycket snabbare än om man köper från snigelpostlandet UK)
EDIT:
Han kan inte spåra paketet längre än till Sverige, då blir det ditt jobb att efterlysa. Vilket fraktbolag har han skickat med?
Mitt scoop kom med Schenker och de kan vara riktigt struliga ibland. Mitt scoop låg hos dem en vecka innan de behagade komma med det. De kanske inte har fått ditt nummer så de kan leverera det?
Be honom om trackingnumret och sök efter det på Schenkers hemsida. Prova även på Posten, för har han skickat med typ TNT så kommer det dit. Prova även DHL.16 april, 2010 kl. 12:16 #200082Lirkus
DeltagareJapp frågade han om trackingnumret men fick inge svar där heller 🙂 Men nu väntar jag bara på att få något som helst svar på mejlen dock har det väl gått ett bra tag nu sen jag mailade 🙂
12 maj, 2010 kl. 15:12 #200083Lirkus
DeltagareJaa!!
Fick äntligen hem scoopet!! 🙂
Bra passform och fint lackat!!
Kanoners!!
Tog lite tid bara (nästan 6 månader från beställning)
Men den som väntar på något gott…12 maj, 2010 kl. 17:09 #200080kamikaze
DeltagareSkönt att grejorna kom fram till slut 🙂
Vet du varför det tog så lång tid
12 maj, 2010 kl. 17:30 #200084Lirkus
DeltagareSkönt att grejorna kom fram till slut 🙂
Vet du varför det tog så lång tid
Ja verkligen skönt 🙂
Ja först så tog de några veckor innan han fick hem scoopet, sen skulle de lackas.
Sen enligt honom så tappade de bort scoopet mellan England å Sverige. Så då skulle han fixa ett nytt.Men sen fick han det första tillbakaskickat, då de påstod att jag inte hämtat ut scoopet.
Så han skickade med ett annat fraktföretag nu och då plingade de på dörren imorse.Sjukt nöjd, nu ska de bara kapas till undertray 🙂

-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.