› SSC › Allmänt snack › Var det du? › Du med självförtroende i SAAB 9-3. Avsliten kamrem månne?
- Detta ämne har 8 svar, 1,358 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 3 månader sedan av
AK_Impreza.
-
FörfattareInlägg
-
16 maj, 2006 kl. 05:58 #12566
thorlake
DeltagareHej på dig du.
Ja jag pratar med dig din stackare i den skitigt röda Saab 9-3:a som låg framför mig på E4:an söderut vid segeltorp i förra veckan. Du ville inte flytta på dig då jag ville köra om i ytterfilen utan envisades med att istället trampa på gasen med full kraft.
sedan ville du inte ta en hint när jag släppte å åkte närmre, släppte och åkte närmre osv… medans du gasade fullt.Du, vad var det där enorma kolsvarta rökmolnet som plötsligt bolmade ut därbak på ditt avgasrör, det innehöll till och med saker i fast form för det rasslade på min huv å min ruta blev lite prickig.
Kan inte varit bra alls. Kamremmen som ble lite sur? eller var det fillifjonken som rostade ihop månne?Jag gled ju av sedan så jag såg inte vart du tog vägen. Berätta gärna, klarade du dig hem utan taxi? Du vet väl att det är farligt att gå omkring på E4:an mitt på dagen?
Svar till Thorlake, undrande och orolig.
😀16 maj, 2006 kl. 07:50 #127227p_ilis
DeltagareMoaha 😀
16 maj, 2006 kl. 07:51 #127226Manor
DeltagareMohahahahahahahaha, naaaaaaaeeeeeee stackars Saab-ägare :P.
mvh Mats N
16 maj, 2006 kl. 12:30 #127231wrx-01
DeltagareDagens bästa! 😀
16 maj, 2006 kl. 13:19 #127233FlyingFin
Deltagare}( Muhahahahaaaaa }(
Att det alltid skall finnas folk som vägrar fatta att deras bil inte är lika snabb som en Impreza 😀
Mvh Pekka ”When we came in to the woods, we went really FLAT OUT” -Tommi Mäkinen 😀
16 maj, 2006 kl. 15:59 #127232Kniven
Deltagare..mycket fint skrivet thorlake…
//Jocke – Oxå trött på SAAB-raggare som tror dom äger vägen..
18 maj, 2006 kl. 11:36 #127228kakan
DeltagareSemi-OT..
körde du fort för att du hade bråttom eller för att det bara är rätt roligt att stå på lite ibland?
Det jag undrar är varför du inte stannade och tröstade denna lilla SAAB-ägare och erbjöd denne skjuts till någon bensinmack eller liknande. Jag menar för allt i världen inte att du skulle ha bogserat den något vidbrända SAAB’en, utan bara visat vilka fina och vänliga människor som kör Impreza.. 😉19 maj, 2006 kl. 05:53 #127229thorlake
DeltagareAh,
Man kan tycka att svaren på denna enkla men på samma sätt mycket invecklade fråga kan te sig synnerligen uppenbara. Men livet är inte så enkelt. Jag har ett kombosvar åt dig här.
1. Självklart hade jag jättebråttom, det har jag ganska ofta om man får tro min bensinförbrukning.
2. Jag svängde tyvärr av direkt efter händelsen och kunde således icke hjälpa en motorist i förmodad nöd eftersom det enligt lag är olagligt och dessutom jevligt korkat att backa på en avfarts sträcka.
Annars hade jag i god Impreza anda skyndat till undsättning.3. Hade jag stannat så hade jag förmodligen på något mystiskt och säkert invecklat sätt blivit ersättningsskyldig för hans skador.
(Han såg, mörk, buskig stor å stark ut. Red.Anm.)4. Köper man SAAB skall det svida. 😀
Det man inte har i huvve får man ha i bena, som flickan sade. 😉(No offence intended)
/Mr Lake
26 maj, 2006 kl. 12:00 #127230AK_Impreza
Deltagarehahahaha =)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.