Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Dubbdäck brukar rulla lättare än sommardäck åtminstone så så illa är det inte med förbrukningen.
      Detta enligt teknikens världs tester
      Edit: kan ha varit auto, motor & sport

Surbarbro
      Deltagare

Jag har Hakka 7 på servicebilen. Köpte dem när jag bodde i Hudik. Annars har jag alltid åkt odubbat.
        När vi var på Svenska Rallyt förra året, så var Michelin där. De hade tagit fram däck, som drog in dubben när det var varmt och tog ut dem när det var kallare. Hade med gummiblandningen att göra. Det tyckte jag var intressant.

Guailo
        Deltagare

Dubbat, men inte i för låg profil. När isen ligger 4-8 cm tjock plogar dom inte bort sånt från vägbanan i förorterna – det blir hoppigt om man inte kör “ballongdäck”…

GDB2003
          Deltagare

Dubbat, men inte i för låg profil. När isen ligger 4-8 cm tjock plogar dom inte bort sånt från vägbanan i förorterna – det blir hoppigt om man inte kör “ballongdäck”…

Du har väl inget val beroende på vilka fälgar som sitter på? Högre profil än 40 på 18″ så ändras ju diametern och hastighet och miltal börjar avvika…
            Så givet att jag hänger nya däck på 18″ fälg så är jag ju fast med relativt låg profil.

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.