Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 39 totalt)
  • Författare
    yngwie
    Deltagare
      immortaltechnique
      Deltagare

på min gc8 var det inte speciellt jobbigt iallafall, om jag minns rätt så var det 2 skruvar under armstödet i mitten för att få loss den delen, resten sitter med clips. men kan ha fel.

jo den såg bra ut, men jag hade aldrig själv köpt nån sån billig noname/kina grej. farsan min har bytt 2 st på 2½ år i sin bil, men nu lyckades jag övertala honom att köpa märkesgrejer 😉

yngwie
        Deltagare

på min gc8 var det inte speciellt jobbigt iallafall, om jag minns rätt så var det 2 skruvar under armstödet i mitten för att få loss den delen, resten sitter med clips. men kan ha fel.

jo den såg bra ut, men jag hade aldrig själv köpt nån sån billig noname/kina grej. farsan min har bytt 2 st på 2½ år i sin bil, men nu lyckades jag övertala honom att köpa märkesgrejer 😉

Okej, låter bra!

Det brukar inte jag heller göra. Men jag blev grymt sugen att testa denna.
          Dom som gör dessa heter http://www.xtrons.com/

immortaltechnique
          Deltagare

okej, ja kan vara värt att testa 🙂

yngwie
            Deltagare

okej, ja kan vara värt att testa 🙂

Vi får se om jag vågar. Annars kör jag på märkes, då vet man vad man får. 🙂

yngwie
              Deltagare

Alltså, jag är grymt sugen på köpa Subarus egna stereo/navi. Ni som har den här, är de något att ha?

http://viewitem.eim.ebay.se/Special-Car-DVD-Navigation-For-Subaru-Impreza/260617616584/item

Janne248
                Deltagare

Alltså, jag är grymt sugen på köpa Subarus egna stereo/navi. Ni som har den här, är de något att ha?

http://viewitem.eim.ebay.se/Special-Car-DVD-Navigation-For-Subaru-Impreza/260617616584/item

Är den inte lite för billig för att vara “äkta” Subaru? Samt här i sverige såg jag att de använder Pioneer enheter med navi.

Annan fråga, GPS verkar den ha, men hur får jag in en karta i den? Hur funkar det?

Är nyfiken på en dubbel-din jag med då MY04’an har samma stora dubbel-din uttag… skulle vara kul och fylla det med något vettigt.

yngwie
                  Deltagare

Är den inte lite för billig för att vara “äkta” Subaru? Samt här i sverige såg jag att de använder Pioneer enheter med navi.

Annan fråga, GPS verkar den ha, men hur får jag in en karta i den? Hur funkar det?

Är nyfiken på en dubbel-din jag med då MY04’an har samma stora dubbel-din uttag… skulle vara kul och fylla det med något vettigt.

Ja de är ju det, men har svårt att se att de är oäkta. Skulle tro att dom kör olika märken, i olika länder. Men det skulle vara intressant att få veta exakt.

Skulle tro att du får in karterna via usb eller dvd.

Janne248
                    Deltagare

Skulle tro att du får in karterna via usb eller dvd.

Och vart får jag tag på kartan? Piratebay? Finns det å köpa löst som passar till den där manicken ärligt?

yngwie
                      Deltagare

Och vart får jag tag på kartan? Piratebay? Finns det å köpa löst som passar till den där manicken ärligt?

Dom brukar oftast vara laddad med kartorna på en medföljade sticka. Men just i den där annonsen ser jag inte det. Men har sett de på andra!

GrizzlyBear
                        Deltagare

Om du tänker på Impreza/Forester “original”-enheten så står det på http://www.importservice.nu/subaru-forester-impreza-2005-2010/733-0 att den tar kartor från Tomtom, Route 66 och IGO8. Ganska enkelt och billigt att fixa lagligt m.a.o. Kartorna ligger med största sannolikhet på en DVD eller på ett SD-kort. Det interna minnet verkar inte vara mer än 128MB vilket inte räcker till några kartor :p
                          Iom att den har WinCE5 som OS borde det inte vara speciellt svårt att lägga in en annan programvara om man inte är nöjd med den medföljande. TomTom, Navigon och Route 66 är bara några av de som finns för WinCE.

Janne248
                          Deltagare

Verkar som det finns två kort platser. “GPS card” och “SD card”.
                            Kanske måste man ha kartor på minneskort hela tiden.

yngwie
                            Deltagare

Det slutade med en Pioneer för mig. Passa på ni som är ute efter en dubbeldin med skärm. Cdon har rea, riktigt bra pris på en fin maskin.

http://cdon.se/hemelektronik/pioneer_avh-3300bt-14491227

Janne248
                              Deltagare

Detslutatde med en Sony för mig. Sony XNV-L66BT med Tom-Tom navigation.

Dock till mycket bättre pris än hos BRC.

oolsson
                                Deltagare

Bump.

Om man har en impreza årsmodell 2005 med inredning som ser ut som på bilden nedan, kan man då byta ut stereoenheten mot någon navi/gps?

För de enda navi/gps jag hittat på t ex ebay passar from 2008 och frammåt står det.

Likaså den som finns på denna länk som står 2005-2010 fanns på ebay, men då stod det 2008-2011. Så jag blir alldeles förvirrad.

Så, är det någon som har något bra förslag på en navi/gps som passar en 2005 enligt bilden ovan? Priset spelar ingen större roll.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 39 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.