› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › dumpventil
- Detta ämne har 13 svar, 1,549 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av
Sportcar.
-
FörfattareInlägg
-
22 maj, 2006 kl. 15:00 #15605
Sportcar
Deltagarehej! Tänkte sätta i en värre dumpventil i min sti, är det någon som har något bra förslag eller vet om nån bra sida??
Mvh
Reidar22 maj, 2006 kl. 15:52 #159994p_ilis
Deltagarehej! Tänkte sätta i en värre dumpventil i min sti, är det någon som har något bra förslag eller vet om nån bra sida??MvhReidar
Den som sitter orginal fungerar bra. Om du med värre menar ’låter mera’ så finns det flertalet att välja på. Jag kör med HKS SSQV. Den låter mycket och har fungerat bra. Men om du har orginal styrdon med luftmassemätare så är det bäst med återcirkulerande (orginal).
Pröva att söka lite.. 😉
Mvh
Peter23 maj, 2006 kl. 08:27 #160003Sportcar
Deltagareja jag har sj kollat runt lite och kikat på hks dumpar, ej orginal styrdon, ecutek mappad hos jrm racing… Men den dumpen du har är den helt öppen eller är den återcirkulerande??
23 maj, 2006 kl. 08:48 #159995p_ilis
Deltagareja jag har sj kollat runt lite och kikat på hks dumpar, ej orginal styrdon, ecutek mappad hos jrm racing… Men den dumpen du har är den helt öppen eller är den återcirkulerande??
Den är helt öppen men det finns ett kit till som gör den återcirkulerande. Men som sagt om man ska köra återcirkulerande så fungerar orginal lika bra.. :+
/Peter
30 maj, 2006 kl. 09:45 #160004Sportcar
Deltagarenää vill ju ha lite ljud på grejorna så det blir väl till och köpa en atmosfärisk dump 🙂 , står och väljer mellan forge, gfb eller hks nu… vet inte vad jag ska välja bara 🙁
30 maj, 2006 kl. 09:57 #159996m_thread
DeltagareJag har precis i dagarna beställt en GFB Stealth FX dump. Den är en hybrid, dvs man kan med ett ’vred’ bestämma hur atmosfärisk den skall vara och hur mycket den skall låta.
Personligen tycker jag en hybrid verkar vara optimalt, då man kanske kan tröttna på ett allt för aggressivt pysande i längden.
Nu väntar jag bara på leverans 🙂
/Fredrik
30 maj, 2006 kl. 10:02 #160005Sportcar
Deltagarejag har också suttit och kolla på den, lova att återkomma till mig när du har monterat den så får jag höra vad du tycker 🙂
mvh
Reidar30 maj, 2006 kl. 11:23 #159997m_thread
DeltagareAbsolut 🙂
/Fredrik
6 juni, 2006 kl. 12:37 #159998m_thread
DeltagareSå, nu var GFB hybriden monterad.
Har labbat lite med hur mycket pys jag vill ha…
Tycker den låter skönt, man kan ju bestämma själv hur mycket man vill skall återcirkuleras och hur mycket som skall dumpas ut genom trumpeten.
För tillfället så kör jag med 80% återcirk. tycker det låter lagom då 🙂
På dumpen finns även en fjäder som bestämmer återfjädringen på kolven i dumpen. Man kanske får labba lite med denna inställning så den inte stänger för lätt eller för hårt. Har testat lite 0-150 på Huddingevägen och den beter sig normalt, inga tendenser att snubbla vid växlingar eller ge ifrån sig avgasknallar.
Hur som helst så var monteringen skitenkel, även om det var lite trångt med återcirk slangen under ic:n. Tog ca 15 min för en tangentbordsjockey 🙂
/Arvidsson
13 juni, 2006 kl. 20:44 #160001Robin wrx
Deltagarem_thread är stin orginal i övrigt eller är den ommappad?
13 juni, 2006 kl. 21:01 #159999m_thread
DeltagareHelt orginal (än så länge :))
/Fredrik
14 juni, 2006 kl. 12:54 #160002Robin wrx
DeltagareDu märker inte av några problem sen du monterade dumpen?
Jag har funderingar på att beställa just en sån..Är det en GFB Hybrid eller GFB WRX Hybrid du har?
14 juni, 2006 kl. 14:34 #160000m_thread
DeltagareJag har ännu inte märkt av några problem. Håller på att skruva lite på den dagligen för att hitta rätt pysnivå.
Det var en GFB WRX Stealth FX (Röd) som jag köpte.
/F
12 juli, 2006 kl. 09:51 #160006Sportcar
Deltagarelåter som det blir den där dumpen som man ska köpa… nu är ju frågan om man ska ta gfb wrx eller stealthen, men jag tror inte det är så mkt att fundera på… lika bra att köpa den dyrare på en gång så man kan reglera för ljudet 🙂 roligt och höra att det fungerade bra i alla fall
mvh
Reidar -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.