Varför sälja atmosfärisk och köpa återcirkulerande? Drog bilen för mycket soppa?
Snackade med Griml0ck igår på telefon, han sa att man kunde spänna fjädern i dumpen vilket skulle medföra att bensinförbrukningen inte ökade (lika mycket). Vet inte om detta stämmer men men…
Var en polare som förklara de där att man kunde pilla på nått på dumpen så den inte läckte när man inte hade laddtryck. Tror den drog ca 1,5-2 liter milen för mig fast jag körde utan laddtryck o de är ju inte direkt bra. Men nu har jag köpt en till så vi ska göra ett nytt försök 😉
Grejen med atmosfäriska är ju att det släpper ut överflödig luft istället för att skicka tillbaka den. Då tror ECUn att luften används och skickar in mer soppa. Det är vad jag hört.
Men om du spänner fjädern som sitter i den autmosfäriska dumpen så när dumpen är stängd så skickar den tillbaka luften samma väg som den kom asså tillbaka genom IC vidare till turbon.
kolven blir trögare med spänd fjäder så kommer den ju inte att öppna vid lågtladdtryck.
>Va faan är lite bensin
>det låter ju gött:)
>
>HKS:)
>
>/Subarujohan
Håller med! Kvittrar gött i den grüne dock så har jag beställt ett stycke munstycke till den så att den blir återcirkulerande 220:- sen kan man kvittra bnär det är tjockt i plånboken och inte kvittra när plåskan är tom 😀
Subbarist javisst! Mr.Roadrage
Sponsoransvarig SSI Den GRÜNE FARAN
Författare
Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.