SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Dumpventil

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
  • Författare
    grodan
    Deltagare

behöver en dump ventil till kärran (wrx sti 08) någon som har någon hemma på hyllan? =)

eller några bra sida att beställa ifrån. kram

Andersson
      Deltagare

Jag köpte nyligen en Forge återcirkulerande till min från Street Performance.

grodan
        Deltagare

okey funkade den bra? dumpar den skysst också?

Andersson
          Deltagare

Den funkar.

grodan
            Deltagare

vf körde du inte på en öppen någon speciellt anledning? och är det 25mm på pluggen om du ska köra med öppen?

mvh

Nikke McRae
              Deltagare

Jag kör med en öppen Forge.
                Man brukar få med en plugg till returslangen med den öppna Forge dumpen.

grodan
                Deltagare

okey beställde du också från streetperformance?

är det något sådant? som du köpt?

http://www.streetperformance.se/oppen-dumpventil-for-2008-wrx-gr-impreza-2-25-liter/41304-0

osse
                  Deltagare

Jag har en som jag inte använder 🙂

http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=89363&highlight=HKS

Dock vet jag inte om den passar/funkar till din bil, men det kanske någon här vet?

Ge mig ett dassigt bud så kan jag skicka den i veckan =)

mvh

grodan
                    Deltagare

1000 spänn? 😛 så får jag hoppas att den passar också.

grodan
                      Deltagare

hör av dig innan kvällens slut annars beställer jag från streetperformance ikväll

mvh jocke

Andersson
                        Deltagare

Har bara hört att man kan få ojämn tomgång och en förhöjd förbrukning av LMM så jag valde en återcirkulerande, men det kanske inte stämmer :confused:

grodan
                          Deltagare

Å fy fan, a fan får hoppas på att det funkar med den öppna ja vill ju ha dump ljudet skulle vara skysst om du kanske kunde lägga upp ett klipp på hur det låter med med din mvh

Mäki
                            Deltagare

Å fy fan, a fan får hoppas på att det funkar med den öppna ja vill ju ha dump ljudet skulle vara skysst om du kanske kunde lägga upp ett klipp på hur det låter med med din mvh

Som sagt inte bra alls med öppen dump och luftmassemätare. Du får pysljud av öppet luftfilter, men våra bilar gillar inte det utifall du inte mappar bilen.

Jag har modifierat luftburken lite på min, i och med det fick jag lite dumpljud ibland, men inte alls lika mycket som när jag köpte bilen (satt öppen dump på).

Skillnaden på min bil med öppen dump mot för original, svajande tomgång, högre bränsleförbrukning, och dessutom kom det lite avgaspoffar, ibland nån liten låga (kör utan kattar).

Mvh Marcus

Andersson
                              Deltagare

Återc.dump låter inget. Jag är 30+ har slutat ragga fjortisar så jag skiter i pysljud min bil syns iaf 😉

osse
                                Deltagare

1000 spänn? 😛 så får jag hoppas att den passar också.

Uräskt att jag är så seg, har totalt glömt bort

har du beställt en dump? Annars kan jag skicka min för 1500:- + frakt? =):)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 15 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.