Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #49254
    Strat
    Deltagare

      Uumm… Jag vet inte hur du tolkade min post men… Det som bilen är byggd för och mår bäst av är en återcirkulerande dump. Dock finns det många som kör med atmosfäriska dumpar och original ecu/lmm, så det funkar nog bara fint 🙂

      /Claes

      #49268
      sigge
      Deltagare

        Ok , Claes
        Ett litet miss tolkande.
        Tack!

        #49273
        Niklas
        Deltagare

          Det enda problemet jag känner till är att ECUn inte anpassar sig för att det sitter en atmo dump i bilen. Den tror att den utsläppta luften används och skickar därför in mer bränsle. Bilen drar alltså mer bensin. Så måste det väl vara? För jag gasade väl inte så mycket bara för att höra ljudet så att bilen drog 2-4dl mer per mil vid lugn körning?

          http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg

          #49259
          griml0ck
          Deltagare

            Min bil drog konstigt mycket bensin just när jag bytte slutröret även fast jag tyckte jag körde i lugn takt. De var som man höll lugnt tempo (110 i några mil) och kunde se hur bensinen försvann om man glodde lite då o då. Men efter en tank verkade bensin slukandet försvunnit. Kanske bara inbillade mig oxo.. svårt o säga. Har ju bytt till forge dump nu o för tillfället kan jag inte märka av nån speciell törstighet från bilen fast man ständigt försöker dumpa fast man inte behöver 😀

            http://www.student.hig.se/~kp01jvm/pics/imprezaGT-mini.jpg The red Shagaru Impreza of Gefle
            http://fullspeed.to/shagaru
            http://www.streetrace402.com

            #49274
            Niklas
            Deltagare

              Bilen ändrar inte bensinförbrukning för att du byter slutburk.

              http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg

              #49256
              LegacyLarsa
              Keymaster

                Jodå, det gör den.. 😉 man kör gärna på lägre växlar, men med samma fart. När jag fick på mitt rostfria, monterades i Borlänge, körde jag de 20milen hem utan att sätta på radion en enda gång.. hmm.. man borde kanske söka hjälp… 😉 😉

                /Larsa

                #49264
                Wanderer
                Deltagare

                  Körde en vecka utan att ens fundera på att sätta in en stereo och då med originalbil precis när jag köpt den.

                  Hittar du en bra psykdoktor så hör av dig 😉

                  #49275
                  Niklas
                  Deltagare

                    Kan bero på att stereon inte hörs – “what’s the point?” 😀

                    http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg

                    #49255
                    GT_PG
                    Deltagare

                      Det är ju bara varje gång som det pyser (koppla eller dra av gasen), som
                      bränsle/luft blandningen blir fel.
                      (kan man ju märka på att tex tomgången dipper ned lite eller att det blir som motorn e på väg o dö ngn nanosekund när man kör)
                      ja ni hajar…

                      detta är väl för att ECU:n räknar ju med att få in den
                      luften som pyser ut i systemet igen ..
                      .. men slänger den in mer bränsle för det?

                      nja.. det tror ju inte jag.
                      jag tror att man kör lite lite hårdare bara – så att man får lite mer turbotryck, än vad man kanske brukar använda, som man kan släppa ut lite halv-upphetsande … mumma 🙂

                      “Eller jag vet inte” <-- från Yrrol

                    Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.