- Detta ämne har 23 svar, 1,920 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 9 månader sedan av GT_PG.
-
FörfattareInlägg
-
19 mars, 2003 kl. 15:18 #49254StratDeltagare
Uumm… Jag vet inte hur du tolkade min post men… Det som bilen är byggd för och mår bäst av är en återcirkulerande dump. Dock finns det många som kör med atmosfäriska dumpar och original ecu/lmm, så det funkar nog bara fint 🙂
/Claes
19 mars, 2003 kl. 15:23 #49268siggeDeltagareOk , Claes
Ett litet miss tolkande.
Tack!19 mars, 2003 kl. 15:25 #49273NiklasDeltagareDet enda problemet jag känner till är att ECUn inte anpassar sig för att det sitter en atmo dump i bilen. Den tror att den utsläppta luften används och skickar därför in mer bränsle. Bilen drar alltså mer bensin. Så måste det väl vara? För jag gasade väl inte så mycket bara för att höra ljudet så att bilen drog 2-4dl mer per mil vid lugn körning?
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg
19 mars, 2003 kl. 18:27 #49259griml0ckDeltagareMin bil drog konstigt mycket bensin just när jag bytte slutröret även fast jag tyckte jag körde i lugn takt. De var som man höll lugnt tempo (110 i några mil) och kunde se hur bensinen försvann om man glodde lite då o då. Men efter en tank verkade bensin slukandet försvunnit. Kanske bara inbillade mig oxo.. svårt o säga. Har ju bytt till forge dump nu o för tillfället kan jag inte märka av nån speciell törstighet från bilen fast man ständigt försöker dumpa fast man inte behöver 😀
http://www.student.hig.se/~kp01jvm/pics/imprezaGT-mini.jpg The red Shagaru Impreza of Gefle
http://fullspeed.to/shagaru
http://www.streetrace402.com19 mars, 2003 kl. 19:41 #49274NiklasDeltagareBilen ändrar inte bensinförbrukning för att du byter slutburk.
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg
19 mars, 2003 kl. 19:47 #49256LegacyLarsaKeymasterJodå, det gör den.. 😉 man kör gärna på lägre växlar, men med samma fart. När jag fick på mitt rostfria, monterades i Borlänge, körde jag de 20milen hem utan att sätta på radion en enda gång.. hmm.. man borde kanske söka hjälp… 😉 😉
/Larsa
19 mars, 2003 kl. 21:25 #49264WandererDeltagareKörde en vecka utan att ens fundera på att sätta in en stereo och då med originalbil precis när jag köpt den.
Hittar du en bra psykdoktor så hör av dig 😉
20 mars, 2003 kl. 11:23 #49275NiklasDeltagareKan bero på att stereon inte hörs – “what’s the point?” 😀
http://subaru.frontnet.org/images/dump/subaru.gif Regionsansvarig: Göteborg
20 mars, 2003 kl. 12:34 #49255GT_PGDeltagareDet är ju bara varje gång som det pyser (koppla eller dra av gasen), som
bränsle/luft blandningen blir fel.
(kan man ju märka på att tex tomgången dipper ned lite eller att det blir som motorn e på väg o dö ngn nanosekund när man kör)
ja ni hajar…detta är väl för att ECU:n räknar ju med att få in den
luften som pyser ut i systemet igen ..
.. men slänger den in mer bränsle för det?nja.. det tror ju inte jag.
jag tror att man kör lite lite hårdare bara – så att man får lite mer turbotryck, än vad man kanske brukar använda, som man kan släppa ut lite halv-upphetsande … mumma 🙂“Eller jag vet inte” <-- från Yrrol
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.