SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Dumpventil impreza gt

Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
  • Författare
    Icehawk97
    Deltagare

Halloj, har tänkt köpa lite nya saker till min impreza som är original för tillfället.

Har kollat på dump och ingen passar (GFB) till min subaru impreza GT -99/00. Dock så fråga jag Scoobyclinics kundservice om dom hade GFB hybrid dumpen som passar min bil, vilket dom hade. Men den kommer utan anslutning till intercoolen och undrar vart och vad är det som fattas på dumpen? Någon som kan hjälpa mig med att hitta det som behövs för att den ska passa/funka?

Deras länk: http://shop.scoobyclinic.com/index.p…product_id=613

En liknande jag hitta i Sverige: http://www.do88.se/sv/artiklar/gfb-mach-1-tms.html

Spelar det någon roll om det är 5mm skillnad på dom?

Igge
      Deltagare

Du kanske är medveten om det men påpekar åtminstone att det inte är optimalt med öppen dump på en original bil.
        Så länge du har luftmassemätarstyrd ECU så blir det fel bränsleförhållande vid dumpning 🙂

Icehawk97
        Deltagare

Vet du någon hybrid som man kan ha 50/50 då eller liknande? Vill ju ha en dump men inte återcirkulerande, och att bilen går rent samtidigt.

Igge
          Deltagare

Det krävs återcirkulerande för att bilen ska gå optimalt, så är det. Sen kan man ju fråga sig HUR skadligt det är med öppen.

Vissa säger att det främst gör att katalysatorn går en tidigare död till mötes, inte så mycket mer.

Själv tycker jag man få fullt tillräckligt pys med återcirkulerande dump och avsnorklad luftburk

Icehawk97
            Deltagare

Vill ju helst ha det där atmosfäriska höga pys ljudet, vet du någon dump som passar impreza gt och har det där ljudet? Har också kollat på Forga BOVen men den nyper så tidigt eller vad man ska säga, den är inte riktigt ”belönande” när man släpper gasen.

Igge
              Deltagare

Dåligt insatt på modeller

Men som sagt ger avsnorklad luftburk mer pys än original fast utan bekymmer med LMM

kleinis
                Deltagare

Kört öppen 2 år med original ECU de ända är att bilen får lite mindre luft vid dumpningen men inget farligt enligt mig. Då är de värre o köra öppet luft filter o få in mer smuts i motorn/lmm

Icehawk97
                  Deltagare

Vad kör du med för dump då?

kleinis
                    Deltagare
                      Igge
                      Deltagare

Kört öppen 2 år med original ECU de ända är att bilen får lite mindre luft vid dumpningen men inget farligt enligt mig. Då är de värre o köra öppet luft filter o få in mer smuts i motorn/lmm

Kan inte säga emot, kan bara påpeka att vissa påstår att den extra feta blandningen som uppstår vid dump leder till att kissen mår dåligt, men det är inget problem för en rökutvecklare som du 😛

Avsnorkling tycker jag är en bra kompromiss, inget öppet filter som dödar LMM och ingen öppen dump som bråkar med motorstyrningen 🙂

kleinis
                        Deltagare

Kan inte säga emot, kan bara påpeka att vissa påstår att den extra feta blandningen som uppstår vid dump leder till att kissen mår dåligt, men det är inget problem för en rökutvecklare som du 😛

Avsnorkling tycker jag är en bra kompromiss, inget öppet filter som dödar LMM och ingen öppen dump som bråkar med motorstyrningen 🙂

De var på den tiden jag körde original drivlina

Icehawk97
                          Deltagare
                          Visar 12 inlägg - 1 till 12 (av 12 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.