› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Dumpventil slang ?
- Detta ämne har 8 svar, 1,265 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
Desen.
-
FörfattareInlägg
-
16 januari, 2007 kl. 19:55 #3594
Antihero
Deltagarejaha idag kom grejerna från scoobyparts.. monterade dumpen men den tjocka slangen som gick från orginal dumpen ner under till ett rör ska man bara plugga igen det ? fick en plugg och en bit slang från Samco men är det verkligen bara att plugga igen ?
16 januari, 2007 kl. 19:58 #59938Kalleman
DeltagareSlangen från IC:n sätter du dumpen på, den andra täpper du igen med en plugg.
/ Kalle
16 januari, 2007 kl. 20:10 #59942Antihero
DeltagareSlangen från IC:n sätter du dumpen på, den andra täpper du igen med en plugg. / Kalle
Dumpen sitter rakt på IC sen lilla slangen från dumpen till en liten nippel ovanpå motorn.. tänkte på den där jätteslangen ”32mm” tjock som går ner under dumpen om det bara är att plugga den
16 januari, 2007 kl. 20:17 #59937oskar
DeltagareSlangen från IC:n sätter du dumpen på, den andra täpper du igen med en plugg. / Kalle
Dumpen sitter rakt på IC sen lilla slangen från dumpen till en liten nippel ovanpå motorn.. tänkte på den där jätteslangen ”32mm” tjock som går ner under dumpen om det bara är att plugga den
Japp 🙂
//Oskar
16 januari, 2007 kl. 20:22 #59936HAEN
DeltagareJapp plugga den tjocka slangen du,de blir bra de.
16 januari, 2007 kl. 20:27 #59943Antihero
DeltagareSlangen från IC:n sätter du dumpen på, den andra täpper du igen med en plugg. / Kalle
Dumpen sitter rakt på IC sen lilla slangen från dumpen till en liten nippel ovanpå motorn.. tänkte på den där jätteslangen ”32mm” tjock som går ner under dumpen om det bara är att plugga den
Japp 🙂 //Oskar
okidoki tackar och bockar 😀
Ni ALLA får ursäkta mig med mina ultra korkade frågor hela tiden men jag köpte en impreza och har aldrig ägt en förrut och ja har köpt en massa grejer till den som jag tänkte montera Dump ,stänkisar ,3″ downpipe + 3″ hela vägen, lackat om den + kjolarna, toonat rutorna runt om , sänkt 5cm, Fälgar, turbo inlet hose från Samco, laddtrycks mätare + oljetryck i A-stople… det mesta är på utom stänkisarna och mätare samt dp 😛
16 januari, 2007 kl. 20:41 #59940Desen
DeltagareDen tjocka slangen som orginal sitter från dumpen är återcirkulation av den dumpade luften. Detta är ju luft som din LMM redan mätt. En atmosfärisk ”öppen” dump släpper istället ut denna luft. Finns även hybrider som både är återcirkulerande och öppna.
Så att släppa ut den luft genom en dump är inte farligt, men det gör att blandningen på bränslet inte blir helt optimal och du tappar någon hästkraft på toppen.
Men jag tycker att turbon spoolar snabbare med öppen dump oxå låter det ju roligt med 😛 😛Så plugga slangen och ut o pys. 😉
/Andreas, Skåne, Kristianstad
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!17 januari, 2007 kl. 22:06 #59939specialized
DeltagareAtt en öppen dump skulle påverka effekten stämmer ju inte.
Dumpen ska ju under körning med laddtryck hålla helt tätt (ända tills du släpper av och dumpen öppnar) och påverkar därmed inte effekten.
Sekunden _efter_ du släppt gasen från laddtryck så blir ju däremot inte blandningen optimal. Då Lmm har mätt luften och Ecu gett bränsle till den. Dumpas den då ut, så går den ju fett en sekund eller två 🙂
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
—————————————
Efternamnen på mina flickvänner är
—————————————
Jpg ,wmv och mpg 😉
—————————————18 januari, 2007 kl. 05:10 #59941Desen
DeltagareJag hade samma diskussion med Tommy Nilsson. Jag var säker på att öppen dump var bra men Tommy gav sig inte utan förklarade ungefär det jag skrev tidigare i tråden.
Sen om man vill tro på honom eller ej är ju upp till var och en.
/Andreas, Skåne, Kristianstad – Som själv kör med öppen HKS
http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
300 st posters av Block 1250kr
1st porrfilm 199kr
2st öl 28kr
Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS! -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.