SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Dumpventil slang ?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Antihero
    Deltagare

jaha idag kom grejerna från scoobyparts.. monterade dumpen men den tjocka slangen som gick från orginal dumpen ner under till ett rör ska man bara plugga igen det ? fick en plugg och en bit slang från Samco men är det verkligen bara att plugga igen ?

Kalleman
      Deltagare

Slangen från IC:n sätter du dumpen på, den andra täpper du igen med en plugg.

/ Kalle

Antihero
        Deltagare

Slangen från IC:n sätter du dumpen på, den andra täpper du igen med en plugg. / Kalle

Dumpen sitter rakt på IC sen lilla slangen från dumpen till en liten nippel ovanpå motorn.. tänkte på den där jätteslangen ”32mm” tjock som går ner under dumpen om det bara är att plugga den

oskar
          Deltagare

Slangen från IC:n sätter du dumpen på, den andra täpper du igen med en plugg. / Kalle

Dumpen sitter rakt på IC sen lilla slangen från dumpen till en liten nippel ovanpå motorn.. tänkte på den där jätteslangen ”32mm” tjock som går ner under dumpen om det bara är att plugga den

Japp 🙂

//Oskar

HAEN
            Deltagare

Japp plugga den tjocka slangen du,de blir bra de.

Antihero
              Deltagare

Japp 🙂 //Oskar

okidoki tackar och bockar 😀

Ni ALLA får ursäkta mig med mina ultra korkade frågor hela tiden men jag köpte en impreza och har aldrig ägt en förrut och ja har köpt en massa grejer till den som jag tänkte montera Dump ,stänkisar ,3″ downpipe + 3″ hela vägen, lackat om den + kjolarna, toonat rutorna runt om , sänkt 5cm, Fälgar, turbo inlet hose från Samco, laddtrycks mätare + oljetryck i A-stople… det mesta är på utom stänkisarna och mätare samt dp 😛

Desen
                Deltagare

Den tjocka slangen som orginal sitter från dumpen är återcirkulation av den dumpade luften. Detta är ju luft som din LMM redan mätt. En atmosfärisk ”öppen” dump släpper istället ut denna luft. Finns även hybrider som både är återcirkulerande och öppna.
                  Så att släppa ut den luft genom en dump är inte farligt, men det gör att blandningen på bränslet inte blir helt optimal och du tappar någon hästkraft på toppen.
                  Men jag tycker att turbon spoolar snabbare med öppen dump oxå låter det ju roligt med 😛 😛

Så plugga slangen och ut o pys. 😉

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
                  300 st posters av Block 1250kr
                  1st porrfilm 199kr
                  2st öl 28kr
                  Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

specialized
                  Deltagare

Att en öppen dump skulle påverka effekten stämmer ju inte.

Dumpen ska ju under körning med laddtryck hålla helt tätt (ända tills du släpper av och dumpen öppnar) och påverkar därmed inte effekten.

Sekunden _efter_ du släppt gasen från laddtryck så blir ju däremot inte blandningen optimal. Då Lmm har mätt luften och Ecu gett bränsle till den. Dumpas den då ut, så går den ju fett en sekund eller två 🙂

Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
                    —————————————
                    Efternamnen på mina flickvänner är
                    —————————————
                    Jpg ,wmv och mpg 😉
                    —————————————

Desen
                    Deltagare

Jag hade samma diskussion med Tommy Nilsson. Jag var säker på att öppen dump var bra men Tommy gav sig inte utan förklarade ungefär det jag skrev tidigare i tråden.

Sen om man vill tro på honom eller ej är ju upp till var och en.

/Andreas, Skåne, Kristianstad – Som själv kör med öppen HKS

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
                      300 st posters av Block 1250kr
                      1st porrfilm 199kr
                      2st öl 28kr
                      Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.