SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Duns/glapp i drivlinan..?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Kenneth
    Deltagare

Har sökt mig fram till några tidigare trådar om folk som hör duns från bakrediffen vid aktiva körningar, och då rekomenderas att byta bussningar.

Men det jag har är mer som ett glapp i drivlinan känns det som..
      Om jag t.ex. drar på lite på 3:an och sedan släpper av ganska fort så känns det som det är glapp någonstans. Jag behöver alltså inte köra som en idiot för att det ska hända..

Jag hade samma problem fast värre på min gamla ford.. då var det glappa lager i bakaxel klumpen, eller vad det nu var.. 🙁

Någon som haft liknande problem eller vet vad det kan vara?

/Kenneth – men för övrigt går bilen som en dröm 🙂

SecretAgentMan
      Deltagare

Det är nästan alltid bussningar runt bakdiffen som spökar (ger ett mjukt dunsande ljud).

Är det metalliskt skorrande kan det vara den främre infästningen till diffen (en tvärsgående balk) som har ett par stadiga bussningar, har haft det själv efter lite rakt-fram-misshandel.

Finns det inga sjungande/vinande ljud behöver du inte oroa dig över drivlinan.

/J

Kenneth
        Deltagare

>Det är nästan alltid bussningar runt bakdiffen som spökar
          >(ger ett mjukt dunsande ljud).
          >
          >Är det metalliskt skorrande kan det vara den främre
          >infästningen till diffen (en tvärsgående balk) som har ett par
          >stadiga bussningar, har haft det själv efter lite
          >rakt-fram-misshandel.
          >
          >Finns det inga sjungande/vinande ljud behöver du inte oroa dig
          >över drivlinan.
          >
          >/J

Ok, skönt att höra.
          Det jag stör mig mest på är just att det känns som det glappar, dunset är nästan inget man hör.
          Jag får väl göra en investering av lite nya bussningar, men jag får nog lämna iväg bilen då, hört att det är ett skit göra att få bort och dit nya bussningar för bakdiffen om man inte har rätt verktyg 😛

/Kenneth

SecretAgentMan
          Deltagare

Byta bussningar är lite sådär kul – även om man har tillgång till Autotec, press och allt man behöver.

/J

Rogga
            Deltagare

Jag monterade i nya hårda bussningar runt bakdiffen och den främre infästningen till diffen sen så blev det bra förutom mera vibrationer då, och lite durr i bilen. Kanske lite för hårda bussningar..

men har som ett litet glapp ändå tycker jag, det gör inte byta medbringaren lr vad den kallas som siter på mellanaxlen?

Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!

http://www.compello.se/

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.