SSC Allmänt snack Allmänt småprat Dyno test på min GT

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Sternborn
    Deltagare

va nere hos JRM idag och körde dyno test på subarun 🙂
      resultatet blev:
      278,4 hk vid 5599rpm
      395 nm vid 4363rpm
      lufttempen var 23,8.

frågan är vad ni som har ungefär samma setup som mig har fått för siffror?

min bil:
      Impreza GT -00
      Ferrita 3″ från turbon
      HKS SPF Reloaded sportluftfilter
      HKS Frontmonterat intercooler kit
      HKS Iridium/platina HR8 Stift
      Walbro 255l/h bränslepump
      original turbo laddar 1,3-1,35
      EcuTek Mappad med alla grejerna ovan monterade

mvh/ Andreas 🙂

lunkan
      Deltagare

Effekten är mätt från motorn eller hjulen? Antar att det är motoreffekt annars så lär inte deras utrustning funka så bra 🙂

Sternborn
        Deltagare

Effekten är mätt från motorn eller hjulen? Antar att det är motoreffekt annars så lär inte deras utrustning funka så bra 🙂

sorry glömde skriva det, ja motoreffekt så klart 🙂 vore ju schysst att ha den effekten på hjulen 😛

Jimmya85
          Deltagare

Och när man väl har de hästarna på hjulen, vänjer man sig på 3 dagar 🙂

Fina siffror! Hoppas du är nöjd

lunkan
            Deltagare

Jag har hyffsat med effekt i min o jag har inte vant mig ännu :7 😛 Har iofs inte kört så mycket ännu men man blir förvånad och får adrenalin kick nästan varje gång man är ute o busar då sticker iväg nåt för jävligt 😀

Jimmya85
              Deltagare

Då är det väl bara jag då, jag har nästan 290 hästar på hjulen, och min bil väger 1180 kg med sjukt tät låda. Så jag vänjer väl mig lätt antagligen. Visst går den bra, men efter en vecka skulle det vara skönt med 100 hästar till 😀

SecretAgentMan
                Deltagare

Jaja…är man ute efter att bli vettskrämd så finns det motorcyklar till sådant, där är accelerationen upp till 200 helt sjuk, även på en sansad pjäs som min VFR800.

Min gamla pärla Silverpilen med 350 på hjulen ter sig som direkt tam i jämförelse.

/J – som ursäktar lite OT i tråden

lunkan
                  Deltagare

Har redan provat på sportcykel o visst är det kul med det sjuka draget som det erbjuder när man vrider om handtaget men man sitter så jävla oskyddad och man kan gå omkull av lite grus på vägen så jag valde att lägga ner mc åkandet när farsan gick bort så inte morsan skulle bli ensam! Men kör man med insidan av huvudet så klarar man sig till 90% dom andra 10% kan man inte styra själv (andra trafikanter).

Nikke McRae
                    Deltagare

Min bil är också bänkad hos JRM i samma bänk.
                      Har samma specifikationer som du, fast ingen frontmonterad IC och ett Apexi filter istället. 800cc spridare eftersom jag kör med E85 (etanol).

288 hk / 5565rpm.
                      400 nm / 2935rpm.

Hjulhästarna får du fram genom att läsa av den gröna kurvan (drivlineförlusten). Max effekt minus motsvarande på gröna strecket är lika med hjulhästar.
                      Här är mina:
                      4:an 200hk / 322Nm
                      5:an 166hk / 301Nm

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.