Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #30173
    Gilarski
    Deltagare

      Skapar en tråd vars syfte är att samla & informera andra nyfikna subaru-ägare på hur just din Dyno-kurva ser ut. Motor/drivline spec är viktigt så man kan få en snabb bild av “vad som krävs” för att nå det givna Dyno-resultatet. Ex. på vad man skulle kunna skriva 🙂

      Bil: Impreza GT
      Turbo: Vf35
      Ic: Hybrid Fmic
      Ladd: 1,4 Bar
      Motor: Portade STI v5 toppar, 550 spridare, EcuTec, Magnecor Kv85, coldair intake konfilter, 3″ utan kat
      Bränsle: E85
      Drivlina: 5 vxl och lättat svänghjul (hks)
      Övrigt: Mappad av PPF.

      Tänkte själv lägga upp nån gammal graf på min nuvarande kärra, innan den började modifieras…

      VIKTIGT, trådens syfte är inte att likt två 15-åringar, jämföra vems trimmade moppe som går fortast utan att ge en vink, som sagt, om vad vi gjort med bilen för att erhålla det resultat som grafen visar 🙂

      #255024
      kleinis
      Deltagare

        Bil: Impreza GT
        Turbo: Vf36
        Ic: Fmic
        Ladd: 1,25 Bar
        Motor: 550 spridare, Autronic styrsystem, lite större insug till turbo, 3″ med race kat, Walbro 255
        Bränsle: 98
        Drivlina: 5 vxl RWD
        Övrigt: Mappad av AG.S I Norrköping.

        WG orkar inte hålla laddet så dippar lite vid höre varv

        film
        http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bb7ZhgZ_dv4

        #255025
        adam.b.w
        Deltagare

          Jasså du fixade tråden ändå. Jag får väll göra en uppdate i eftermidag. De ska bli riktigt intressant att se vad folk får ut ur sin spec och hur deras kurvor ser ut

          #255013
          Nikke McRae
          Deltagare

            Bil: Impreza GT MY00 “JDM Sti”
            Turbo: Vf37 twinscroll
            Ic: OEM TMIC
            Ladd: 1,45 Bar
            Motor: 2.0l STI 2005 (JDM V9), 800cc Subaruspridare, Walbro 255,
            Link G4 Pnp ECU, 3″ Ferrita med race cat, Apexi konat luftfilter
            Bränsle: E85
            Drivlina: 6 vxl STI
            Övrigt: Mappad av JRM Racing

            Motorsiffror på Gat och Racemapp i grafen, nedre linjerna visar drivlineförlusterna: 292,6 WHP, 466 WNm

            #255026
            adam.b.w
            Deltagare

              Bil: Impreza Gt 00
              Turbo: Gt35Rs något kina agg men de funkar bra,
              Ic: FMIC med 3″ anslutning. tryckrören övergår till 2,5″
              Ladd: 1,45 Bar
              Motor: 2.0l , walbro 255, 3″ turboback med 100 kisse, samco insugs slang om de nu har någon betydelse. GFB ställbar dump, 440 orginal spridare,
              Bränsle: 98oktan
              Drivlina: 5 vxl STI
              Övrigt: Mappad av Per som blev inlånad av Trollspeed.

              här är last kurvan. det är Per som har mappat bilen

              #255028
              essti
              Deltagare

                Bil: Impreza sti
                Trubo: Garrett gt3582r
                ic: Hyperflow Monster fmic
                Ladd: 2,0 bar
                Motor: 2.5l , power enterprise 850cc,3″ hks silent power turboback, Syvecs s6.
                Bränsle: v-power
                Drivlina: 6 vxl sti
                effekt: 489whp 608wnm hos tracktive solution. 448whp 580wnm (mustang dynamometer) på samma mapp hos AG:s i Norrköping.

                Bild kommer på nya kurvan när den kommer köras med E85, twin scroll och en garrett gtx3582r om några veckor.

                #255020
                TomK
                Deltagare

                  Bil: Impreza WRX STI MY03
                  Turbo: SC46
                  Ic: Toyosports FMIC
                  Laddtryck: 1,6 Bar
                  Motor: 2.0l STI, 1000cc spridare, Autronic SM4 Ecu, Equal length grenrör, APS 3,5″ Avgassystem
                  Bränsle: E85
                  Drivlina: 6vxl STI, ACT prolite sväghjul
                  Övrigt: Mappad av PBZ, Rotortest dyno

                  400,7 WHP 503,2 WNm

                  #255018
                  goffemannen
                  Deltagare

                    Bil: Impreza WRX STI Type R V5 -99
                    Turbo: Original VF28
                    Ic: Hybrid GT2 FMIC
                    Laddtryck: 1.3 bar vid mappning. Nu – ca:1,45 bar
                    Motor: Original EJ20, Link G4 PnP Styrsystem, 3″ avgassystem från turbon, AEM Dryflow filter, walbro 255l/h pump, HKS/NGK Iridium/platina Super Fire Racing HR8 tändstift, HKS SSQV2 dump, Autobahn88 insugsrör till turbon i silikon
                    Bränsle: V-power
                    Drivlina: Exedy Steg 1 koppling, 5vxl original satt på vid mappningen. Nu – 6vxl STI -06.
                    Övrigt: Mappad av Maxxtuning. Det har dock sket lite ändringar sedan den blev mappad. Ja har bytt avgassystem och fick då problem med att wg’n inte orkade med att hålla nere laddet. Så har modifierat turbon och fått justera om laddtryckskurvan. Skulle egentligen behöva justeras lite av Maxxtuning igen men det får vänta. Skulle va kul att köra den på rullarna igen som den är för att se skillnaden.

                    ca: 327 hk / 406 Nm i motorn.

                    #255027
                    timpO
                    Deltagare

                      Bil: Impreza STI -06
                      Turbo: Precision 5858 (ska bottna på ca. 550whp)
                      Ic: HDI Fmic med custom 2,5″ tryckrör
                      Ladd: 1,5-1,55bar minns inte den exakta siffran.
                      Motor: 2,5L STI(ej257), 750cc deatschwerks-spridare, Link PnP, 3″ custom avgassystem med 100cells rejskisse
                      Bränsle: 98
                      Drivlina: 6vxl STI, Exedy pinkbox koppling
                      Övrigt: Mappad av Ärtan @ PPF med 95% på spridarna.. (dumsnålhet delux på spridarna…) Går lugnt och mysigt som original tills pedalen trycks ner.

                      Effekt: 417whp – 569wnm

                      #255016
                      Gilarski
                      Deltagare

                        Jasså du fixade tråden ändå. Jag får väll göra en uppdate i eftermidag. De ska bli riktigt intressant att se vad folk får ut ur sin spec och hur deras kurvor ser ut

                        Hehe, jepp fick tummen ur 🙂

                        Kul att det börjat komma upp lite kruvor d—0.o—b

                        #255029
                        essti
                        Deltagare

                          Nu har min impreza blivit mappad hos AG:s i Norrköping, spec och kurva kommer ja lägga upp efter helgen. Resultatet vart 564whp och 612nm.

                          #255021
                          TomK
                          Deltagare

                            Nu har min impreza blivit mappad hos AG:s i Norrköping, spec och kurva kommer ja lägga upp efter helgen. Resultatet vart 564whp och 612nm.

                            Såg videon på Facebook. Fett!! 🙂

                            #255030
                            essti
                            Deltagare

                              Såg videon på Facebook. Fett!! 🙂

                              Ja, jag vart riktigt nöjd!

                              #255009
                              -L-
                              Deltagare

                                Bil: Impreza GT -99
                                Turbo: IHI VF35
                                Ic: Autobahn 88 FMIC
                                Ladd: 1.3-1.4
                                Motor: 2.0, 3″ avgassystem, ecutek.
                                Bränsle: 98
                                Drivlina: 5vxl sti-låda.

                                #255022
                                Fladric
                                Deltagare

                                  Intressanta siffror! Hur känns VF35 att köra med? Känns det mycket att den tappar efter 5500? 🙂

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 25 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.