- Detta ämne har 24 svar, 5,188 deltagare, och uppdaterades senast för 11 år, 6 månader sedan av Turbovin.
-
FörfattareInlägg
-
5 april, 2013 kl. 18:39 #30173GilarskiDeltagare
Skapar en tråd vars syfte är att samla & informera andra nyfikna subaru-ägare på hur just din Dyno-kurva ser ut. Motor/drivline spec är viktigt så man kan få en snabb bild av “vad som krävs” för att nå det givna Dyno-resultatet. Ex. på vad man skulle kunna skriva 🙂
Bil: Impreza GT
Turbo: Vf35
Ic: Hybrid Fmic
Ladd: 1,4 Bar
Motor: Portade STI v5 toppar, 550 spridare, EcuTec, Magnecor Kv85, coldair intake konfilter, 3″ utan kat
Bränsle: E85
Drivlina: 5 vxl och lättat svänghjul (hks)
Övrigt: Mappad av PPF.Tänkte själv lägga upp nån gammal graf på min nuvarande kärra, innan den började modifieras…
VIKTIGT, trådens syfte är inte att likt två 15-åringar, jämföra vems trimmade moppe som går fortast utan att ge en vink, som sagt, om vad vi gjort med bilen för att erhålla det resultat som grafen visar 🙂
6 april, 2013 kl. 22:58 #255024kleinisDeltagareBil: Impreza GT
Turbo: Vf36
Ic: Fmic
Ladd: 1,25 Bar
Motor: 550 spridare, Autronic styrsystem, lite större insug till turbo, 3″ med race kat, Walbro 255
Bränsle: 98
Drivlina: 5 vxl RWD
Övrigt: Mappad av AG.S I Norrköping.WG orkar inte hålla laddet så dippar lite vid höre varv
film
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bb7ZhgZ_dv47 april, 2013 kl. 08:59 #255025adam.b.wDeltagareJasså du fixade tråden ändå. Jag får väll göra en uppdate i eftermidag. De ska bli riktigt intressant att se vad folk får ut ur sin spec och hur deras kurvor ser ut
7 april, 2013 kl. 11:38 #255013Nikke McRaeDeltagareBil: Impreza GT MY00 “JDM Sti”
Turbo: Vf37 twinscroll
Ic: OEM TMIC
Ladd: 1,45 Bar
Motor: 2.0l STI 2005 (JDM V9), 800cc Subaruspridare, Walbro 255,
Link G4 Pnp ECU, 3″ Ferrita med race cat, Apexi konat luftfilter
Bränsle: E85
Drivlina: 6 vxl STI
Övrigt: Mappad av JRM RacingMotorsiffror på Gat och Racemapp i grafen, nedre linjerna visar drivlineförlusterna: 292,6 WHP, 466 WNm
7 april, 2013 kl. 12:17 #255026adam.b.wDeltagareBil: Impreza Gt 00
Turbo: Gt35Rs något kina agg men de funkar bra,
Ic: FMIC med 3″ anslutning. tryckrören övergår till 2,5″
Ladd: 1,45 Bar
Motor: 2.0l , walbro 255, 3″ turboback med 100 kisse, samco insugs slang om de nu har någon betydelse. GFB ställbar dump, 440 orginal spridare,
Bränsle: 98oktan
Drivlina: 5 vxl STI
Övrigt: Mappad av Per som blev inlånad av Trollspeed.7 april, 2013 kl. 15:14 #255028esstiDeltagareBil: Impreza sti
Trubo: Garrett gt3582r
ic: Hyperflow Monster fmic
Ladd: 2,0 bar
Motor: 2.5l , power enterprise 850cc,3″ hks silent power turboback, Syvecs s6.
Bränsle: v-power
Drivlina: 6 vxl sti
effekt: 489whp 608wnm hos tracktive solution. 448whp 580wnm (mustang dynamometer) på samma mapp hos AG:s i Norrköping.Bild kommer på nya kurvan när den kommer köras med E85, twin scroll och en garrett gtx3582r om några veckor.
7 april, 2013 kl. 15:52 #255020TomKDeltagareBil: Impreza WRX STI MY03
Turbo: SC46
Ic: Toyosports FMIC
Laddtryck: 1,6 Bar
Motor: 2.0l STI, 1000cc spridare, Autronic SM4 Ecu, Equal length grenrör, APS 3,5″ Avgassystem
Bränsle: E85
Drivlina: 6vxl STI, ACT prolite sväghjul
Övrigt: Mappad av PBZ, Rotortest dyno400,7 WHP 503,2 WNm
7 april, 2013 kl. 17:32 #255018goffemannenDeltagareBil: Impreza WRX STI Type R V5 -99
Turbo: Original VF28
Ic: Hybrid GT2 FMIC
Laddtryck: 1.3 bar vid mappning. Nu – ca:1,45 bar
Motor: Original EJ20, Link G4 PnP Styrsystem, 3″ avgassystem från turbon, AEM Dryflow filter, walbro 255l/h pump, HKS/NGK Iridium/platina Super Fire Racing HR8 tändstift, HKS SSQV2 dump, Autobahn88 insugsrör till turbon i silikon
Bränsle: V-power
Drivlina: Exedy Steg 1 koppling, 5vxl original satt på vid mappningen. Nu – 6vxl STI -06.
Övrigt: Mappad av Maxxtuning. Det har dock sket lite ändringar sedan den blev mappad. Ja har bytt avgassystem och fick då problem med att wg’n inte orkade med att hålla nere laddet. Så har modifierat turbon och fått justera om laddtryckskurvan. Skulle egentligen behöva justeras lite av Maxxtuning igen men det får vänta. Skulle va kul att köra den på rullarna igen som den är för att se skillnaden.ca: 327 hk / 406 Nm i motorn.
7 april, 2013 kl. 21:59 #255027timpODeltagareBil: Impreza STI -06
Turbo: Precision 5858 (ska bottna på ca. 550whp)
Ic: HDI Fmic med custom 2,5″ tryckrör
Ladd: 1,5-1,55bar minns inte den exakta siffran.
Motor: 2,5L STI(ej257), 750cc deatschwerks-spridare, Link PnP, 3″ custom avgassystem med 100cells rejskisse
Bränsle: 98
Drivlina: 6vxl STI, Exedy pinkbox koppling
Övrigt: Mappad av Ärtan @ PPF med 95% på spridarna.. (dumsnålhet delux på spridarna…) Går lugnt och mysigt som original tills pedalen trycks ner.Effekt: 417whp – 569wnm
8 april, 2013 kl. 22:33 #255016GilarskiDeltagareJasså du fixade tråden ändå. Jag får väll göra en uppdate i eftermidag. De ska bli riktigt intressant att se vad folk får ut ur sin spec och hur deras kurvor ser ut
Hehe, jepp fick tummen ur 🙂
Kul att det börjat komma upp lite kruvor d—0.o—b
3 maj, 2013 kl. 04:42 #255029esstiDeltagareNu har min impreza blivit mappad hos AG:s i Norrköping, spec och kurva kommer ja lägga upp efter helgen. Resultatet vart 564whp och 612nm.
3 maj, 2013 kl. 05:05 #255021TomKDeltagareNu har min impreza blivit mappad hos AG:s i Norrköping, spec och kurva kommer ja lägga upp efter helgen. Resultatet vart 564whp och 612nm.
Såg videon på Facebook. Fett!! 🙂
5 maj, 2013 kl. 08:03 #255030esstiDeltagareSåg videon på Facebook. Fett!! 🙂
Ja, jag vart riktigt nöjd!
7 maj, 2013 kl. 05:43 #255009-L-DeltagareBil: Impreza GT -99
Turbo: IHI VF35
Ic: Autobahn 88 FMIC
Ladd: 1.3-1.4
Motor: 2.0, 3″ avgassystem, ecutek.
Bränsle: 98
Drivlina: 5vxl sti-låda.7 maj, 2013 kl. 07:28 #255022FladricDeltagareIntressanta siffror! Hur känns VF35 att köra med? Känns det mycket att den tappar efter 5500? 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.