Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
  • Författare
    Gilarski
    Deltagare

Såg videon på Facebook. Fett!! 🙂

I’m imprezed! d—0.o—b

goffemannen
      Deltagare

Intressanta siffror! Hur känns VF35 att köra med? Känns det mycket att den tappar efter 5500? 🙂

Tycker inte de ser ut som den tappar nått. Effekt kurvan går uppåt ändan till slutet.

Den kurvan du kollar på är vridet. Det sjunker nästan alltid uppåt varvstoppet. Kolla på alla andra kurvor i tråden så får du se =).

Fladric
        Deltagare

Tycker inte de ser ut som den tappar nått. Effekt kurvan går uppåt ändan till slutet.

Den kurvan du kollar på är vridet. Det sjunker nästan alltid uppåt varvstoppet. Kolla på alla andra kurvor i tråden så får du se =).

Ja jäklar, det är ju sant! 🙂
          Blev lite förvirrad med tre kurvor i samma färg 😀

Skulle vara kul att höra hur karaktären på turbon är när man kör från nån som har en 🙂

-L-
          Deltagare

Ja jäklar, det är ju sant! 🙂
            Blev lite förvirrad med tre kurvor i samma färg 😀

Skulle vara kul att höra hur karaktären på turbon är när man kör från nån som har en 🙂

Karaktären är som en original-gt vad jag minns, fast med mer flås. Märks speciellt på toppen där en originalturbo tappar orken totalt. Jag bad JRM att inte ladda på fullt vid vridtoppen, fempetade sti-lådor är inte odödliga.

GDB2003
            Deltagare

Vad skulle ni säga är receptet på 300 WHP för en GDB Sti? Hästar i backen alltså.

GT99
              Deltagare

Vad skulle ni säga är receptet på 300 WHP för en GDB Sti? Hästar i backen alltså.

Bör räcka med avgas, soppapump och en mappning.

GDB2003
                Deltagare

Är det bara så är jag ju där om en månad 😉

Christian S
                  Deltagare

nja det lär nog inte räcka för om vi säger att man får ut 330Hk i motorn och man räknar med 15% drivlineförlust vilket jag har för mig att man får göra med 4 hjulsdrift så hamnar man på ca 280Hk på hjulen.

GT99
                    Deltagare

nja det lär nog inte räcka för om vi säger att man får ut 330Hk i motorn och man räknar med 15% drivlineförlust vilket jag har för mig att man får göra med 4 hjulsdrift så hamnar man på ca 280Hk på hjulen.

Finns papper från rototest så det går utmärkt 😉

Turbovin
                      Deltagare

Fick ut 348 hk på min gammel-STI med VF28 på Vpower men det var ju med FMIC också.

Visar 10 inlägg - 16 till 25 (av 25 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.