SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor E85+ bränsleledning

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 46 totalt)
  • Författare
    Pirre
    Deltagare

Tjena,

Suget efter sprit börjar bli för stort =)

Någon som har koll hur långt org.soppaledningar på en GT-00:a räcker?

Effektmål 450hk åtminstone

// Henrik

challe
      Deltagare

Själva rören räcker väl till, dock bör du ju byta pump, spridare och BTR.
        Och ska du nå 450hk på sprit är det ju ide att bygga om spridarbryggorna till parallelmatat

Pirre
        Deltagare

Jo, precis. Walbron och 850 spridarna skall bytas mot värre.Ny fuelrail blir det också men var mer ute efter om rören räcker?

Så vad åker ni med som kör E85 med 400hk+? =)

/ Henrik

Gyver
          Deltagare

Aldrig hört något om att rören inte räcker för det du vill göra, men jag vet ju inte egentligen. Har iallafall bytt till teflonslangar, paralellmatat och ny btr+filter som tål sprit. Nästa steg innan jag byter sprut och mappar på etanol blir ny pump i tanken som klarar spriten också samt tillhörande slangar. Tror det skall räcka…

Pirre
            Deltagare

ok, så dra nytt hela vägen från tanken är overkill då alltså.Borde räcka att fixa till vid insuget med slang och rails. Sen självklart ny värre pump/spridare.

Aldrig hört något om att rören inte räcker för det du vill göra, men jag vet ju inte egentligen. Har iallafall bytt till teflonslangar, paralellmatat och ny btr+filter som tål sprit. Nästa steg innan jag byter sprut och mappar på etanol blir ny pump i tanken som klarar spriten också samt tillhörande slangar. Tror det skall räcka…

challe
              Deltagare

Om du ska byta slang så använd teflonslang, den släpper inte igenom nån lukt.

Jag köpte mina slangar och kopplingar här:
                http://stores.ebay.co.uk/Torques-U-K

.zip
                Deltagare

Hur många meter slang går det åt på ett ungefär enbart under huven om man drar på ett vettigt sätt? Och vilken pump rekommenderas som tål sprit?

Skickat från min GT-I9100

Gyver
                  Deltagare

Hur många meter slang går det åt på ett ungefär enbart under huven om man drar på ett vettigt sätt? Och vilken pump rekommenderas som tål sprit?

Skickat från min GT-I9100

Från toppen av huvudet ca 2,5 meter slang går åt i motorutrymmet. Deatchwerks pumpar har jag hört gott om.
                    Glöm inte 2st adapters till de 8mm bränslerören som dyker upp vid torpeden, det övre röret var returen vill jag minnas. Mellersta var tillskott och undre var ventilation.

Pirre
                    Deltagare

Tack som fan för infon

Kommer bli grymt detta och se vad vi kan få ur MD321:an på E85 =)

// Henrik

Från toppen av huvudet ca 2,5 meter slang går åt i motorutrymmet. Deatchwerks pumpar har jag hört gott om.
                      Glöm inte 2st adapters till de 8mm bränslerören som dyker upp vid torpeden, det övre röret var returen vill jag minnas. Mellersta var tillskott och undre var ventilation.

Gyver
                      Deltagare

Tack som fan för infon

Kommer bli grymt detta och se vad vi kan få ur MD321:an på E85 =)

// Henrik

Det tror jag säkert 🙂 Är det en h, billet?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Pirre
                        Deltagare

Nix, en ”m”. En modell mellan H och T =) Tyvärr ingen billet.

Drog en fråga till en känd tillverkare av filter om E85 på standard filtret.
                          Rekommenderades EJ enligt dom.

/ Henrik

Det tror jag säkert 🙂 Är det en h, billet?

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

TomK
                          Deltagare

Nix, en ”m”. En modell mellan H och T =) Tyvärr ingen billet.

/ Henrik

Kör med standard filter i min och har gjort i ca 2 år funkar fin fint.
                            Har dock ett extra filter mellan surge tanken och matar pumpen.

Pirre
                            Deltagare

mm, kan vara smart om man vill köra standard filtret =)

Kör med standard filter i min och har gjort i ca 2 år funkar fin fint.
                              Har dock ett extra filter mellan surge tanken och matar pumpen.

Christian S
                              Deltagare

funkar utmärkt att köra med orginal filter, har gjort det i 2 år och det funkar utmärkt.
                                en kompis har gjort det i flera år utan problem.

TomK
                                Deltagare

mm, kan vara smart om man vill köra standard filtret =)

Enda anledningen är att jag inte vill ha skit från tanken i min externa pump.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 46 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.