SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor E85+ bränsleledning

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 46 totalt)
  • Författare
    important
    Deltagare

Jag har beställt ID1000cc. Skall köra etanol, Min tuner säger att jag inte behöver byta ledningar och btr, att dom håller. Är det så, eller bör jag ändå byta ledningar å btr till e85 anpassade?

Nikke McRae
      Deltagare

Har kikat i kemtabeller och alla material som tål bensin klarar även etanol, finns till och med material som tål etanol men som inte klarar bensin.

Har kört e85 i 6 år nu och det syns inget på orginalslangarna. Det sägs ju att material torkar ut. Har även kollat på o-ringar på spridare etc och syns heller inget.
        Och walbron fungerar fint fortfarande. Men man ska väl alltid höra med tillverkaren för pump, btr, etc om de inte har någon garanti om man kör etanol.

TomK
        Deltagare

Jag har beställt ID1000cc. Skall köra etanol, Min tuner säger att jag inte behöver byta ledningar och btr, att dom håller. Är det så, eller bör jag ändå byta ledningar å btr till e85 anpassade?

Som Nikke säger det går utmärkt att köra E85 på original grejerna.

important
          Deltagare

Tack för svaren!

Mumin
            Deltagare

Fan att man inte kollade upp det innan jag mappade bilen förra året med 98. Är så sjukt sugen på sprit.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Patrick P931
              Deltagare

Håller utan problem. 🙂

Var beställde du dina spridare ifrån?

important
                Deltagare
                  Gystompa
                  Deltagare

http://www.ebay.co.uk/itm/Injector-Dynamics-ID1000CC-2002-2012-Subaru-Impreza-STi-WRX-EJ205-EJ207-TOP-FEED-/300932657504?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessotries&hash=item4610fbf160

har haft tur att aldrig behöva tulla. Men nu får jag säkert de. Men fråga om dom kunde skriva ner värdet!

tulla från Engelska ebay?

Turbovin
                    Deltagare

Item location:
                      Milford, Ohio, United States 😉

Gystompa
                      Deltagare

Item location:
                        Milford, Ohio, United States 😉

Aha!

important
                        Deltagare

Är nog någon inställning jag har som gör att jag får USA om varan inte finns I England. Men kanske alla har det så, ingen aning!

goffemannen
                          Deltagare

Jag kommer åka med e85 i min senare iår när ja har fått i nya motorn. Ska köra ID1000 spridare, paralellmatade fuel rails(köper top feed conversion fuel rails från cdf racing), en justerbar btr och sen slangar och kopplingar från torques. DW300 pump kommer monteras i tanken också.

Kan jag köra på e85 utan problem varje tank eller borde ja köra bensin nån gång då och då?

TomK
                            Deltagare

Jag kommer åka med e85 i min senare iår när ja har fått i nya motorn. Ska köra ID1000 spridare, paralellmatade fuel rails(köper top feed conversion fuel rails från cdf racing), en justerbar btr och sen slangar och kopplingar från torques. DW300 pump kommer monteras i tanken också.

Kan jag köra på e85 utan problem varje tank eller borde ja köra bensin nån gång då och då?

Nej bara att köra E85.
                              Du kan tippa i lite Redline tillsats ibland.

goffemannen
                              Deltagare

Okey låter bra. Sökte lite på tillsatsen och en del brukar ha i typ en halv flaska med varje tankning.

TomK
                                Deltagare

Okey låter bra. Sökte lite på tillsatsen och en del brukar ha i typ en halv flaska med varje tankning.

Låter nästan lite mycket, kommer inte ihåg vad det stod på flaskan men var inte speciellt mycket till varje tank.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 46 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.