SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor E85+ bränsleledning

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 46 totalt)
  • Författare
    kleinis
    Deltagare

Ska ni köra med E85 får ni se upp när ni tankar också, E85 är typ röd men på Statoil i Mantorp är den genomskinlig och är blandad med 98, Emelie i driftlab spika sönder en cylinder pgd av detta,(de tanka i färgade dunkar och såg inte att de var en annan färg) hände på gatebil Mantorp 2013 och de fick ingen ersättning för E85 procenten var tillräckligt hög för o var godkänd

TomK
      Deltagare
        goffemannen
        Deltagare

De där lät ju inte så kul. Trodde man kunde tanka var man ville men ändå få samma men tydligen inte då.

Blir ju lite omständigt att kolla etanolhalten varje gång man tankar.

TomK
          Deltagare

De där lät ju inte så kul. Trodde man kunde tanka var man ville men ändå få samma men tydligen inte då.

Blir ju lite omständigt att kolla etanolhalten varje gång man tankar.

Nej kvalitén kan svänga en hel del.
            Som tex sommar vs vinter.

Annars finns det lite dyrare alternativet.
            http://www.zeitronix.com/Products/ECA/ECA.shtml

Eller om man kör Haltech sprut.
            http://shop.pbz.se/se/motorstyrning/tillbehor/flex-fuel-sensor.html

Om man skiter pengar.
            http://www.jrm-racing.se/bransle/aspen-e-etanol

goffemannen
            Deltagare

Aa okej. Jo vinter och sommar vet ja att de skiljer. Men jag kör ju inte på vintern med min. Brukar ta fram den i april och ställa in i oktober. Då borde det väl inte va nån vinter etanol. Men med en tester ser man ju det direkt så man vet säkert.

important
              Deltagare

Mina spridare, irriterande!
                Shipment arrived at incorrect facility. Sent to correct destination STOCKHOLM – SWEDEN 12:26

Christian S
                Deltagare

Okey låter bra. Sökte lite på tillsatsen och en del brukar ha i typ en halv flaska med varje tankning.

vi kör med sånn här tillsats I VARJE tank http://www.redlineoil.se/tillsatser/bransletillsatser/alkohol/si-alcohol
                  Dosering
                  Använd SI-Alcohol kontinuerligt vid varje tankning för att förebygga problem med kärvande spridare och bränslepump. Blanda 1 flaska till 400 liter för normal landsvägskörning och till 200 liter vid tävlingskörning.

goffemannen
                  Deltagare

blir det inte dyrt att köra med en hel flaska i varje tank? de kostar ju typ 160kr 🙂

TomK
                    Deltagare

blir det inte dyrt att köra med en hel flaska i varje tank? de kostar ju typ 160kr 🙂

Tror nog han menar enligt doseringen.

goffemannen
                      Deltagare

aahh..ja läste lite fel haha 🙂

låter mer rimligt.

Christian S
                        Deltagare

Tror nog han menar enligt doseringen.

precis, en flaska/tank är liiite väl mycket.

important
                          Deltagare

Fick spridarna idag. Mina bolt on spridare har fel kontakter. Men fick med nya. Kan man sätta kablarna hur man vill. Eller är det pluss / minus

kleinis
                            Deltagare

Aa okej. Jo vinter och sommar vet ja att de skiljer. Men jag kör ju inte på vintern med min. Brukar ta fram den i april och ställa in i oktober. Då borde det väl inte va nån vinter etanol. Men med en tester ser man ju det direkt så man vet säkert.

Var o prata med okq8 här där jag bor dom hade vinterblandningen än så länge, har man lite koll på priserna så kommet du se när de blir sommar etanol (den är billigare då de är mindre bensin i,

Statoil i Linköping tornby har den bästa etanolen här omkring Linköping

Sån där etanol provare måste jag köpa !

goffemannen
                              Deltagare

Okej. Bra att veta till hösten kanske eller nästa år.

Ja en sån måste man ju köpa

challe
                                Deltagare

Fick spridarna idag. Mina bolt on spridare har fel kontakter. Men fick med nya. Kan man sätta kablarna hur man vill. Eller är det pluss / minus

Nix spelar ingen roll, är ju bara en elektrisk spole som öppnar och stänger

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 46 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.