SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor E85 konvertering

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #229912
    Adam K
    Deltagare

      Om dina spridare räcker till utan höjt tryck och du mappar bilen för bränslet (det måste du ju oavsett 🙂 ) så behöver du inte skruva upp trycket (skaffa btr).

      #229915
      Nikke McRae
      Deltagare

        ok, får tacka så mycket för det mycket bra svaret:)
        då blir det att skaffa det samlidigt som man skaffar spridare då.

        det är ingen som vet hur det är med BTR:en som jag också frågade om i första inlägget? om man måste byta ut den eller om man kan köra med orginal.

        Jag har inte bytt bränsletrycksregulatorn på varken förra eller nuvarande motor. Den räcker till, iallafall till 800cc.

        #229922
        Christian S
        Deltagare

          ok, det låter bra:) men om jag får för mig att byta ändå och kanske även då bygga om till paralell matat, vad är det för tryck på våra bilar orginal? 3bar eller?

          #229926
          Gyver
          Deltagare

            Funkar några av dessa spridare för phase2motorer 99-00, bolt-on?

            http://www.importimageracing.com/fuel-systems/deatsch-werks-740cc-side-feed-injectors-for-sti-lgt.html

            Eller

            http://www.importimageracing.com/fuel-systems/deatschwerks-side-feed-740cc-injectors-04-06-sti-05-06-lgt.html

            Nismospridarna från Mark kändes lite saftiga i priset, även om jag definitivt tror att man får vad man betalar för i kvalitet 🙂

            Mvh

          Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.