Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #45066
    Nikke McRae
    Deltagare

      Enligt JRM’s erfarenheter så blir det tydligen ganska svårstartat vid nollgradigt.

      Kallstarter drar mycket soppa, det går åt 30% mer e85 än bensin, därför blir kallstarter med etanol riktigt kostsamma.
      Med varm motor kan man börja leka mycket tidigare. 😀

      Bensinpriset kommer nog aldrig bli lägre än vad det är nu. Snarare tvärtom om den sittade regeringen fortsätter som de gör.
      13 kr/milen med 98 (1 liter/mil). 10 kr/milen med E85 (1,3liter/mil).
      Och snart kan man regbesikta bilen till miljöbil och få förmåner och sänkta skatter.

      Jag ser fram emot bankörningarna iår. 🙂

      Ps. Räddade inte de höga snövallarna dig? Hoppas det inte blev allt för dyrt. :9

      #45057
      christopher
      Deltagare

        Snövallarna var dom som såg till att vi rullade, fast vi rullade på vägen så du kan ju tänka dig……..

        Det finns fler som kan mappa E85, kolla med BSR eller Per Johansson.

        /
        fraSSe

        #45054
        Palm
        Deltagare

          Lyfter denna tråd i dessa bistra tider, blev det någon värmare och var monterades den på GT.n i så fall?

          Har troligtvis fyndat på Ebay idag:D

          #45059
          Adam K
          Deltagare

            Nicke gjorde ju såhär:
            http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=4&topic_id=10940&mesg_id=10940&page=

            Lyfter denna tråd i dessa bistra tider, blev det någon värmare och var monterades den på GT.n i så fall?Har troligtvis fyndat på Ebay idag:D

            #45067
            Nikke McRae
            Deltagare

              Lyfter denna tråd i dessa bistra tider, blev det någon värmare och var monterades den på GT.n i så fall?Har troligtvis fyndat på Ebay idag:D

              Nä, det blev som sagt aldrig en bränsledriven värmare. Fungerar bra ändå med kallstarts-hjälpen.
              När jag pratade med en Webasto installatör så hämtade han hem installations anvisningar för GT’n från KGK (Sveriges grossist för Webasto). Jag har för mig den monteras i innerskärmen innanför frontspoilern.

            Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.