Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    danielgt
    Deltagare

I juni 2003 så byte jag belägg o 2 månader senare
      byte jag till slits. Och nu 4 januari var dom tok slut
      går mot hjärn mot hjärn.;(
      Någon som vet vad som är “rek” till EBC slits.
      Jag har röda belägg nu det borde ju funka.
      En kompis sa till mig att man sliter beläggen
      sabbare med en ventilerade skiva.:o

MVH Daniel

OzO
      Deltagare

Du skriver sikkert fel men menar rätt… ventilerade skivor sliter inte mer på belägg, däremot gör slitsade (och borrade) det. Blir som ett rivjärn mot beläggen.

Testa belägg från Performance Friction eller Pagid blå?

_______________________________________________________________________________
        ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

modulated
        Deltagare

Men borde inte inlägget ligga i kategorin med ett namn inte helt
          olikt en proggrupp ? Jag menar såklart Däck, fälg och bromsar ;-).

// Patrick P.

Regionsansvarig Västerås

Strat
          Deltagare

Ebc’s belägg har vad jag vet gått åt väldigt fort för många som provat. Som ozo sa, Pagid eller PFC funkar 😉

w-edition
            Deltagare

Vet många mig som kör med ferodo belägg och är väldigt nöjda prova dem eller plagid blå
              är själv inte så specielt imponerad av ebc:s röda belägg

Borje
              Deltagare

Testade också EBC skivor och belägg, det är ju inget jag kan rekomendera andra då beläggen gick åt fort, sprickbildningar i skivorna mm.
                Har hört mkt bra om Pagid, Ferodo, Tarox.

/Magnus

Borje
                Deltagare

PS. När jag väl köpt EBC grejorna av G-partners och det började krångla så var dom inte direkt hjälpsamma eller vänliga.
                  Dom rekomenderade röda fram för banåka men när dom gick sönder så sa dom att röda inte går att använda för bana utan att jag skulle ha dom gula! Försökte få bra pris på dom gula då dom rekomenderat mig fel, men det gick inte. DS

Tengil
                  Deltagare

Det kanske bara är en samling måndags-exemplar ni har fått:-(

Jag har haft de röda i kombenation med EBC-skivor och har inte haft några problem.

Jag har iofs inte kört på bana, men för vardagskörning för mig, som kör hyfsat hårt funkar de utmärkt.
                    Har använt dem sedan förra våren och de e mycket kvar av dem.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.