- Detta ämne har 7 svar, 975 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 3 månader sedan av Whitewheels.
-
FörfattareInlägg
-
21 september, 2003 kl. 20:40 #5192WhitewheelsDeltagare
Är det nån mer här än mig själv som haft problem med EBC turbogroove skivor???
Var o körde superstage för första gången förra helgen o efter det så sprack ena skivan………för andra gången sedan jag köpte dom dessutom ;(21 september, 2003 kl. 20:44 #70898NiklasDeltagareEhm, sprack skivan/skivorna en ANDRA gång sedan du köpte DEM? Menar du att du körde superstage med redan spruckna skivor? Eller har du köpt EBC två gånger och de har spruckit båda gångerna? 🙂
EBC är väl egentligen bara “bättre orginalbromsar”. Inget du bör påfresta på bana en längre tid. Det är vad jag hört.
21 september, 2003 kl. 22:34 #70894WhitewheelsDeltagare>Ehm, sprack skivan/skivorna en ANDRA gång sedan du köpte DEM?
>Menar du att du körde superstage med redan spruckna skivor?
>Eller har du köpt EBC två gånger och de har spruckit båda
>gångerna? 🙂
>
>EBC är väl egentligen bara “bättre orginalbromsar”. Inget du
>bör påfresta på bana en längre tid. Det är vad jag hört.
Kanske ska förklara lite bättre 😉
Fick nya på garanti till våren 2002, har kört en hel drös banträffar sedan dess,osså nu helt plötsligt så bestämmer dom sig för att spricka.
Jag går på vad EBC säger/skriver vad dom ska tåla. Te x. står det “for track-use and rally-use” så ska dom ju tåla det. “rally-use” är i mitt tycket extrem misshandel så mitt “track-use” borde va lättjobbat för skivorna. På te x. tarox skiovor står det varken eller men dom håller bra, konstigt 🙁
Ja ja ,har skicka mail till g-partners så får se vad dom svarar, ville mest veta om det var fler som hade problem. Vet att första gången jag reklamerade (efter EN banträff på Midlanda 2001) så var jag “typ” den första enligt g-partners o hade dessutom den “första” ver. av TG-skivorna så nu skulle jag få den uppgraderade ver. 🙁22 september, 2003 kl. 06:53 #70897Micke81DeltagareAlltid lika tråkigt när sånt händer. När jag pratade med åf av ebc-skivorna så sa de att de var perfekt för Imprezan om man skulle åka just bana.
/Micke
22 september, 2003 kl. 07:37 #70892StratDeltagareJag har inte haft några problem med mina skivor, av version 2. Kört nästan två år och 6 banträffar med dom.
Vad kör du för belägg?
22 september, 2003 kl. 13:14 #70895WhitewheelsDeltagareLåter ungefär som jag har kört med mina……..så passa er dom spricker nog när som helst 😉 :*
Näämen skämt o sido. Jag har kört med Tarox sportbelägg,pagidblå o nu senast med Mintex 115522 september, 2003 kl. 13:27 #70893DawnDeltagareMina EBC TG är nog snart kass de med. Har noterat många små värmesprickor, så det är nog bara en tidfråga om när de spricker helt. Tycker heller inte att de håller måttet vad det gäller bankörning. Med gröna belägg kan man endast köra gata, och de röda funkar endast på bana då de behöver teperatur för att funka men då verkar skivorna ge sig istället…
Nä det blir riktiga skivor till nästa sommar!23 september, 2003 kl. 14:33 #70896WhitewheelsDeltagare>Mina EBC TG är nog snart kass de med. Har noterat många små
>värmesprickor, så det är nog bara en tidfråga om när de
>spricker helt. Tycker heller inte att de håller måttet vad det
>gäller bankörning. Med gröna belägg kan man endast köra gata,
>och de röda funkar endast på bana då de behöver teperatur för
>att funka men då verkar skivorna ge sig istället…
>Nä det blir riktiga skivor till nästa sommar!…hade också små-sprickor fulla bromsskivan. Från g-partners hälsade dom att det är normalt när man inte använder dom (typ bankörning) utan fiser omkring på gatan bara. Trodde väl inte så mycket på det förens jag var upp till ACR. Efter första stint så…vips BORTA! 🙂 …..inga små sprickor kvar.
Men men ,spelar ju ingen roll nu……. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.