SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Ecutek 1-3 MY00

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    gegge
    Deltagare

Hej,

Har inte kläm på varför EcuTek är bättre, men önskar förstå hur den fungerar. Ersätter den orginal ECU:n eller skriver den över gammal data? Pluggar man in ett kort, en sladd, hela datorn..? Finns det ingångar/utgångar till andra system? Spelar det roll om man har en AE800, AE801 eller AE802? Är de utbytbara med varann? Ecutek 1 – 2 är ”bara” plug-and-play”. Har de som mappar Ecutek 3 tillgång til 4WD rullande väg? Om man köper en Ecutek 3, kan man använda den på andra modeller efter ommappning?

Manor
      Deltagare

Hej !

Den är original-ECU:ns mappar som ändras. Enligt uppgift är det bara 3% av samtliga värden som uppdateras, och ECU:ns positiva egenskaper finns kvar (tomgång, A/C hantering, backning av tändning etc.).

Den s.k. EcuTek 3 är den som mappas för din bil, och är väl i princip den enda som finns kvar. Den går att mappa om vid byte av hårdvara, eller om den flyttas över till en annan Impreza.

Trollspeed har väl en 4-hjuls rullande landsväg, medan JRM mappar på gatan…och dessa är de enda företag som jag känner till i Sverige som mappar EcuTek.

Det spelar ingen roll vilken original-ECU som du har, bara den är från en Impreza fr.o.m 1999 och nyare.

Läs mer på http://www.ecutek.com .

Addson
        Deltagare

Det finns inget som heter Tek 1 o 2 längre.. Allt e en o samma mapp med där imot finns fas1 fas2 o fas3 o fasena e beoende på vad du vill ha för andra saker till bilen..

Vill du ha mappning hos Jrm skicka ett pm vad du har gjort med bilen så kan jag ta fram ett pris till dig..

Mvh Adde

STIred
          Deltagare

Vill du ha mappning hos Jrm skicka ett pm vad du har gjort med bilen så kan jag ta fram ett pris till dig..Mvh Adde

Eller så skickar han ett mail direkt till JRM 😉 😀

/r

[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————
            I can live with the despair, it’s the hope that kills me
            ———————————————————————————-

rödSTI

Addson
            Deltagare

Vill du ha mappning hos Jrm skicka ett pm vad du har gjort med bilen så kan jag ta fram ett pris till dig..Mvh Adde

Eller så skickar han ett mail direkt till JRM 😉 😀 /r[font FACE=”Arial” size=-2]———————————————————————————I can live with the despair, it’s the hope that kills me———————————————————————————-rödSTI

Man kan ju göra så men det e ju inte rätt 😀 😀 ”lorry”

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.