Är inte frågan är lite bakvänt formulerad (inte menat som kritik)? Jag tycker istället du ska sätta upp ett mål vad du är ute efter i effekt/körbarhet och sen se vad som krävs för att åstadkomma det.Om du ”bara” funderar på att byta avgassystem, så skulle iaf jag hellre satsa på en dawes device (och laddtrycksmätare om det saknas), vilket är oslagbart ur pris/prestanda-synpunkt. Då kan du spara pengarna för en tek3-mappning tills efter du gjort större modifieringar (turbobyte etc), om det nu skulle råka vara din plan.\Kalle
Halloj!
Jag har catback 3″ system och soppapump + tek2 mapp redan. Det jag ville komma fram till var vad jag ”behöver” för att tek3 mappa den. Jag ringde JRM idag och fick reda på att en downpipe är krav och helst racekat oxå.. Känns som om pärlan får klara sig med downpipe.
Egentligen vill jag bara att bilen ska vara genomgången och kontrollerad så att alla värden är OK och att den får tillräckligt med soppa o allt sånt. Då känns ju tek3 mappning som ett alternativ när man ändå är och mäter o grejar 🙂
Alltså, mitt mål är att ha en bil som går bra och som inte strular. Jag vill kunna gasa, serva, gasa, serva. Inte gasa, laga, gasa, laga om ni fattar 🙂 Då menar jag inte streetrace, öppna rör, raka spjäll och ful sula dagarna i ända, utan som en kul vardagsbil helt enkelt.
Ingen som har en 3″ downpipe som passar på original mellanrör till salu?
MVH
Markus