› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › ECUTEK
- Detta ämne har 4 svar, 1,992 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 1 månad sedan av
Twinturbo.
-
FörfattareInlägg
-
5 juli, 2007 kl. 17:08 #3802
Lillman
DeltagareTjena.
har en fråga ang. ecutek, som jag antar att en hel drös av er här på forumet kör med.
i priset ingår juh license , innebär det att man kan mappa om bilen själv om några övriga ändringar görs på bilen efter att man har haft den hos t ex. JRM. Eller är det bara dom som kan logga på ECU’n och ändra parametrar ?
//Lillman
5 juli, 2007 kl. 21:10 #61475specialized
DeltagareSkulle tro det är en kostnad per ECU du betalar.
DU får alltså ingen egen licens bara för att du betalat en `Licenssumma`
De företag som mappar med Ecutek, betalar en fet summa pengar till Ecutek i UK som gör att de får använda Ecutek-programvaran.
Mappa själv ?Hmm. Besitter du de kunskaperna så är nog inte Ecutek något bra altenativ för dig om du vill ändra i mappen i efterhand..
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉6 juli, 2007 kl. 16:58 #61477Twinturbo
DeltagareDe brukar lägga en spärr när du mappar med ECUTEK för att bara de skall kunna ändra på mappen och dra in mer stålar…
Tyvärr är det nog enda alternativet än så länge för GT’n eftersom självmappningprogrammen än så länge bara utvecklats för WRX och som jag förstått det kommer de inte lägga ner tid på GT’n 🙁Hade du haft en WRX kunde jag mappat åt dig för en spottstyver eller så kunde du pillat själv om du är insatt i hur man mappar 😉
6 juli, 2007 kl. 17:31 #61476specialized
DeltagareDe brukar lägga en spärr när du mappar med ECUTEK för att bara de skall kunna ändra på mappen och dra in mer stålar…Tyvärr är det nog enda alternativet än så länge för GT’n eftersom självmappningprogrammen än så länge bara utvecklats för WRX och som jag förstått det kommer de inte lägga ner tid på GT’n :(Hade du haft en WRX kunde jag mappat åt dig för en spottstyver eller så kunde du pillat själv om du är insatt i hur man mappar 😉
Nja. Min bil mappades första gången av JRM ,innan jag köpte den.
Men det var inga problem för Per att gå in och ändra på den mappen, så några `spärrar`i ordets riktiga bemärkelse läggs inte in 🙂
Däremot så är ju knappast programvaran gratis eller lätt att få tag på 🙂
Finns ju fler än mig som mappat på både JRM och Trollspeed, av olika mappare, utan problem.
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉7 juli, 2007 kl. 06:47 #61478Twinturbo
DeltagareNja, mappar du med ECUTEK så finns det naturligtvis ingen spärr. Pratar om WRX’en där man kan mappa med flera olika program ;-). Finns ju vägar att komma förbi det också, men det krånglar till det lite…
Programvaran till WRX är ju gratis, så det är ju bra för de som kör en nyare subba 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.