› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › EcuTek ommappning färdigt
- Detta ämne har 32 svar, 2,517 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
6 februari, 2004 kl. 13:44 #51781
STI_Subba
DeltagareVet inte riktigt hur det är just nu med mappen. Vill få igång DD och se vad den har för sig nu med nya mappen.
/Kyle
6 februari, 2004 kl. 13:56 #51782STI_Subba
DeltagareJa jag var inte ute efter mer hk. Jag var efter en korrekt och bra mappning till den nya 3″ systemmet. Och pga att man troligtvis körde lean, tyckte att jag skulle mappa om den omgående.
Det ni säger om att mappningen ger ett lite extra bonus. Det känns som det stämmer med resultatet. Jag tror inte att jag fått många fler häster, istället jämnare och stabilare vrid nästan överallt.
/Kyle
6 februari, 2004 kl. 15:53 #51773arellano
DeltagareHåller med dig STI_Subba.
Bilen är mycket roligare att köra.Wrx Sti 2002
APS High Power Output
Ecutek 2,5 Jrm Racing6 februari, 2004 kl. 23:49 #51775Vectorm12
DeltagareSkit kul, jag måste få se bilen framöver. Förresten var ligger JRM igentligen??? Alla säger att de ligger i Södertälje men vet inte var.
Kan inte vänta till våren:9 :9 :9
8 februari, 2004 kl. 21:50 #51783STI_Subba
DeltagareJRM ligger i Täby, men deras verkstad är i Södertälje. Nära och bra för mig! :9
Tack Mr Impreza 🙂
/Kyle
12 februari, 2004 kl. 07:04 #51789Niklas
DeltagareSTI_Subba: Dekaler är bara att dra av. Har aldrig fått min lack skadad av avmontering av dekaler. Det enda efterarbete som kan krävas är att du tvättar av ytan där dekalen satt för det kan bli lite limrester där. Skador på lacken beror inte på hur man drar av dekalerna utan på hur oförsiktig man var när man monterade dem, tex smuts kvar på lacken där dekalen applicerats. Odla naglar någon dag sen pillar du loss dekalen i ett hörn och drar av den som du drar av skyddsfolien på ett smörpaket! 😀
För jag antar att dekalen är en ”vanlig” dekal gjord av plastfoliefilm och inte av papper som man får med i Kalle Anka tidningar. 😛
EDIT: Jo, det är jag, dekalkungen
12 februari, 2004 kl. 23:09 #51787STI_Subba
DeltagareNej inte ännu ….. Pratar med både JRM & EcuTek i England ang. det. Vill veta själv hur motorn mår och vill ha kol på det.
JRM ska ringa mig imorgon med lite mer info.
Edit: Okay dekal kungen. Men jag måste odla lite naglar först. 🙂
/Kyle
13 februari, 2004 kl. 06:37 #51771Subbarist
Deltagare>Edit: Okay dekal kungen. Men jag måste odla lite naglar
>först. 🙂
>
>/KyleFan Kyle har inte du en kärring som har naglar 😀 😉
13 februari, 2004 kl. 16:43 #51788STI_Subba
DeltagareNej hon har jag slängt ut!
Behöver en ny! :7/Kyle
16 mars, 2004 kl. 13:07 #51765Wiklundh
DeltagareHar du fått tag i Delta Dash ännu?
Jag är nyfiken vad mycket du laddar. 😉16 mars, 2004 kl. 13:07 #51764Wiklundh
DeltagareLåter väldigt trevligt. 🙂
Vad mycket laddar du nu efter mappningen och vad laddar den original?16 mars, 2004 kl. 13:07 #51763Wiklundh
DeltagareRoligt att det börar pillas med STI:er i Svedala.
Mappning och nytt 3″ system gör nog väldigt gott på STI:n som är strypt här i Europa.
Grattis STI_Subba.16 mars, 2004 kl. 13:07 #51784STI_Subba
DeltagareDet är som natt & dag när man få bort strypningen och mappa om den! 😮
/Kyle
16 mars, 2004 kl. 13:07 #51786STI_Subba
DeltagareHar inte Danne en mätare på sin? Vad om Mats? Har har också en 03 STI. Lite nyfiken själv vad det var innan. Ska få reda på vad den är nu så fort jag få tag i Delta Dash. Jag vill veta vad jag ladda på de olika mappar.
Kan fråga Rickard och se om han kommer ihåg vad de två mappar hade för laddtryck.
/Kyle
19 december, 2005 kl. 06:19 #51768Manor
DeltagareHej !
Kyle, roligt att du är nöjd med din EcuTek:ning. Har du en bas- och en värstingmapp som du kan välja mellan nu?
Hur lång tid tog det att mappa bilen, och gjorde de någon mätning ”före och efter” avseende ungefärligt hästkraftsantal?
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.