SSC Annonser Säljes – Delar Ecutek, turbo, koppling

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #19209
    Practos
    Deltagare

      Ecutek Tek3; Mappen bör justeras för bilen den stoppas i men nu mappad för VF30.
      Pris: 4000kr

      Ecutek Deltadash; Programvara för loggning av ecu med hårdvarulås, läs mer på http://www.ecutek.com
      Pris: 2000kr

      IHI VF30 Turbo, 300hk+ snurra, ca 2500mil
      Pris: 3000kr

      eller paketpris allt ovan: 7000kr

      Går inte att pruta 😀

      Dessutom finns Lateral koppling till salu, ca 2500mil. Kommer inte ihåg vad den var specad till men finns många duktigt påställda bilar med denna koppling.
      Lättare att köra än orginalkopplingen men med riktigt bra bett !
      Nypris 6500kr

      Ge mig ett bud !

      Skicka pm eller mail så ringer jag upp 😉

      #175545
      AK_Impreza
      Deltagare

        går dt att sätta på turbon utan att behöva göra nått annat? har en standardmotor i helt orginal!

        #175520
        Practos
        Deltagare

          >går dt att sätta på turbon utan att behöva göra nått annat?
          >har en standardmotor i helt orginal!

          Turbon passar rakt av men för att nyttja den skall ecu vara anpassad givetvis…så köp min Tek3 licens samtidigt och låt JRM justera mappen till din bil. En bättre soppapump är bra att ha.
          Att bara byta turbo utan att justera tändning/soppa/laddtryck är inte bra för motor.

          Jag har haft standard motor men en Walbro soppapump och 3 tums avgas.

          #175531
          Robban25
          Deltagare

            Passar inte wrx va?

            #175529
            Kvarnis
            Deltagare

              ecu nej, turbo, koppling Ja, DD ja oxå…tror jag alla fall ; 😀

              #175532
              Robban25
              Deltagare

                Är det någon större vits med en Delta Dash om man har original ecu?

                #175518
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Hä. Handla turbo och ecu:n istället. 😀

                  /J

                  #175533
                  Robban25
                  Deltagare

                    Den passar ju inte. 🙁

                    #175519
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      Turbon passar, och det finns ny ecutek till din. 😀

                      /J

                      #175537
                      moken
                      Deltagare

                        Hur mkt effekt hade du med tek3:an och turbon och 3tums aga?
                        När bottnar turbon?
                        Intresset är stort, men till löning isf, nu är man pank:(
                        Men hur funkar det med att sälja din ecutek, måste vi byta databoxar med varandra då eller hur funkar det?

                        *Edit* är i första hand intresserad av hela paketet, alternativt endast turbon

                        **edit** hm, kanske kan utnyttja krediten på kortet iofs 😀

                        #175521
                        Practos
                        Deltagare

                          …måste börja med kölappar snart 😀 måste vara för billigt !

                          Jag vill ha org ecu i byte, sen stoppar du min box i din bil och JRM kopplar in sin dator och mappar.

                          Vet inte hur många kusar exakt eller vad max är…Kvarnis kanske kan svara han har väl haft en vf30 när vi andra fortfarande gick i blöjor… 😀

                          #175538
                          moken
                          Deltagare

                            efter lite sökning verkar turbon klara 320-330hk enligt tidigare inlägg här, men inte hålla speciellt högt laddtryck på högre varv pga värmeutveckling…
                            men det borde iaf gå att hamna runt 300hk då tycker man med pump, aga, tek3 och turbon med resten orginal?!
                            Hur pass tyckte du det rörde på sej, och när började det hända grejer?
                            På vilket varvtal alltså?
                            Fagervik, hur långt från Nynäshamn är det, nynäs är ca 6 mil söder om stockholm… Posten går ju att använda sej av om det är långt, men jag använder bilen dagligen och vill inte stå utan ecu i några dagar:(

                            Men jag har tjingeling nummer 2 nu efter MatsN misstänker jag?

                            #175530
                            Kvarnis
                            Deltagare

                              VF30 funkar utämrkt 🙂

                              VF30/34/35 är samma har samma turbin, där VF34’n är en kullagard VF30 &35 har mindre avgas hus.

                              Rätt mappat ger en VF30 ~320Bhp…om man stressar den till bristningsgränses så kan man ta utt ca 340-350Bhp.

                              Jag var mycket nöjd med min som jag köpte för läääääänge sendan 😀
                              Sen skule nått större provas å nå större… osv 😉

                              #175522
                              Practos
                              Deltagare

                                >efter lite sökning verkar turbon klara 320-330hk enligt
                                >tidigare inlägg här, men inte hålla speciellt högt laddtryck
                                >på högre varv pga värmeutveckling…
                                >men det borde iaf gå att hamna runt 300hk då tycker man med
                                >pump, aga, tek3 och turbon med resten orginal?!
                                >Hur pass tyckte du det rörde på sej, och när började det hända
                                >grejer?
                                >På vilket varvtal alltså?
                                >Fagervik, hur långt från Nynäshamn är det, nynäs är ca 6 mil
                                >söder om stockholm… Posten går ju att använda sej av om det
                                >är långt, men jag använder bilen dagligen och vill inte stå
                                >utan ecu i några dagar:(
                                >
                                >Men jag har tjingeling nummer 2 nu efter MatsN misstänker
                                >jag?

                                Fagervik är i Sundsvallstrakten men jag har ju vägarna förbi Stockholm om ett antal veckor när jag skall till Västerås…bara Kvarnis hinner strippa sin bil 😀
                                Annars kan jag stå utan ecu någon dag om du har bråttom, alla grejer sitter på bilen än dock.
                                Jag kan göra en loggning på DD så du ser laddkurvan men det är väl en spark kring 3000 varv.

                                #175539
                                moken
                                Deltagare

                                  >>efter lite sökning verkar turbon klara 320-330hk enligt
                                  >>tidigare inlägg här, men inte hålla speciellt högt laddtryck
                                  >>på högre varv pga värmeutveckling…
                                  >>men det borde iaf gå att hamna runt 300hk då tycker man med
                                  >>pump, aga, tek3 och turbon med resten orginal?!
                                  >>Hur pass tyckte du det rörde på sej, och när började det
                                  >hända
                                  >>grejer?
                                  >>På vilket varvtal alltså?
                                  >>Fagervik, hur långt från Nynäshamn är det, nynäs är ca 6 mil
                                  >>söder om stockholm… Posten går ju att använda sej av om
                                  >det
                                  >>är långt, men jag använder bilen dagligen och vill inte stå
                                  >>utan ecu i några dagar:(
                                  >>
                                  >>Men jag har tjingeling nummer 2 nu efter MatsN misstänker
                                  >>jag?
                                  >
                                  >Fagervik är i Sundsvallstrakten men jag har ju vägarna förbi
                                  >Stockholm om ett antal veckor när jag skall till
                                  >Västerås…bara Kvarnis hinner strippa sin bil 😀
                                  >Annars kan jag stå utan ecu någon dag om du har bråttom, alla
                                  >grejer sitter på bilen än dock.
                                  >Jag kan göra en loggning på DD så du ser laddkurvan men det är
                                  >väl en spark kring 3000 varv.
                                  >

                                  Man har ju alltid bråttom:) Däffö man vill trimma:+
                                  Men om allt ändå sitter på din bil så kan vi om inte annat avvakta frammåt och se hur utvecklingen blir med allt, kanske inte så kul för dej att skruva av turbo och sätta på orginal om du sen ändå ska kasta på större om några veckor.

                                Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 29 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.