SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor efektökning utan att kosta skjortan

• Detta ämne har 39 svar, 3,547 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av adam.b.w.
Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 40 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

men pallar drivlina och övriga komponenter i motorn detta? utan att de tar skada ?
      jag är inte den personen som tycker de är häftigt att åka fort raktfram 😀

Det jag listade är inga åka rakt fram grejer.
      Du kommer få fin karaktär på motorn med dom grejerna.

Du har ca 240hk idag och vill ha ca 270hk?
      Är ju bara ca 30hk ett helsystem och justerad mapp så är du där.

adam.b.w
      Deltagare

Det jag listade är inga åka rakt fram grejer.
        Du kommer få fin karaktär på motorn med dom grejerna.

Du har ca 240hk idag och vill ha ca 270hk?
        Är ju bara ca 30hk ett helsystem och justerad mapp så är du där.

okej =) är fortfarande rällativt ny i denna fantastiska ny boxervärd så har inte riktigt kolla på grejerna än:D

vad skulle en sådan snäcka och spridare gå på då ?
        är så orolig att någon tex väellådan som alla pratar om ska ge med sig 😀
        men de låter som en trevlig ide om plånboken tillåter såhär vid juletid. får hoppas på att tomten kommer med den stora säcken iår annars.

tänkte samla pengar så att en mappning kan äga rum jan-feb någon gång.:D

TomK
        Deltagare

okej =) är fortfarande rällativt ny i denna fantastiska ny boxervärd så har inte riktigt kolla på grejerna än:D

vad skulle en sådan snäcka och spridare gå på då ?
          är så orolig att någon tex väellådan som alla pratar om ska ge med sig 😀
          men de låter som en trevlig ide om plånboken tillåter såhär vid juletid. får hoppas på att tomten kommer med den stora säcken iår annars.

tänkte samla pengar så att en mappning kan äga rum jan-feb någon gång.:D

Lådorna ska väl hålla så länge man inte håller på med rakt fram åka.

OzO
          Deltagare

Tjenare tänkte eåd feåga lite om vad som kan göras förvatt märkbart höja efekten på en gt 00 utan att det kostar skjortan och att de håller för att köra med varje dag.

de som är gjort är mappning och bytt soppa pump annars orginal.
            Tipps och råd från dom erfarna rövarna uppskattas stort:D

mvh adam

Förutom alla tips du har fått hittills så vill jag skulle tipsa alla som är intresserade av att veta varför och hur man moddar sin Subba att läsa följande bok: http://www.mrtrally.com.au/performance/wrxbook.htm 😎

Förmodligen lite vinklad åt MRT Performance fördel och kanske inte svaret på allt, men det står en hel del användbara och tänkvärda saker i den som man kan kombinera med alla andra sanningar man läser! 😉

adam.b.w
            Deltagare

Lådorna ska väl hålla så länge man inte håller på med rakt fram åka.

okej 😀 men en 6 petad skulle ju alldrig sitta fel framöver.
              fast de skulle ju vara skönt om man hade en någorlunda snitt förbrukning :rolleyes:

adam.b.w
              Deltagare

Förutom alla tips du har fått hittills så vill jag skulle tipsa alla som är intresserade av att veta varför och hur man moddar sin Subba att läsa följande bok: http://www.mrtrally.com.au/performance/wrxbook.htm 😎

Förmodligen lite vinklad åt MRT Performance fördel och kanske inte svaret på allt, men det står en hel del användbara och tänkvärda saker i den som man kan kombinera med alla andra sanningar man läser! 😉

tack så mycke 😀

Subarumicke
                Deltagare

Tjenare tänkte eåd feåga lite om vad som kan göras förvatt märkbart höja efekten på en gt 00 utan att det kostar skjortan och att de håller för att köra med varje dag.

de som är gjort är mappning och bytt soppa pump annars orginal.
                  Tipps och råd från dom erfarna rövarna uppskattas stort:D

mvh adam

Vad får det kosta?, en Armani skjorta eller en skjorta från rusta?

Byt avgas system, stanna där. Om du ska åka i bilen dagligen.

Sen till frågan vad man kan tänkas bytas för att få den roligare? Jag själv är på stadiet vad kan man behålla av det som en gång satt orginal för att få den roligare? Tanklock ,oljesticka är kvar!

Adam K
                  Deltagare

Micke är på rätt spår.
                    Det mest kostnadseffektiva du kan göra är att tvätta bilen och sälja den. Sen köper du en newage STi, leta efter en -02 för mest valuta för pengarna.
                    (Du missade årets kap när Grusdräparn ställde in sin -98 (jag är glad för hans skull).)

adam.b.w
                    Deltagare

Micke är på rätt spår.
                      Det mest kostnadseffektiva du kan göra är att tvätta bilen och sälja den. Sen köper du en newage STi, leta efter en -02 för mest valuta för pengarna.
                      (Du missade årets kap när Grusdräparn ställde in sin -98 (jag är glad för hans skull).)

efter som jag inte gillar karossen på dom nyare bilarna så står jag nog över 😉

Kvarnis
                      Deltagare

Att göra saker billigt funakr, om man vet vad man sysslar med…

Annars så blir det kanske väldig dyrt mot vad man hade tänkt…

Men 2½-3″ från turbon,dawes,laddtrycksmätare, nya stift och luftfilter.

Men skulle nof föreslå en TEK mappning från ex JRM tillsamans med nytt system.

Men jag har sagt det säkert tusen ggr tidigare, det är inte billigt att trimma.

10-15k är väl en lämplig budgett att börja med, har man inte råd med det så lått bli.

adam.b.w
                        Deltagare

Har pratat med en good källa och bestämt mig för spec kollat vart jag ska mappa om bilen. tråd kan stängas

Turbovin
                          Deltagare

Bara som ett tillägg, öppet filter är fullständigt onödigt om du inte ska köra med FMIC (du blir tvungen att köra med öppet då) och kommer bara leda till högre insugstemp och söndervibrerad och sönderoljad LMM.

adam.b.w
                            Deltagare

Bara som ett tillägg, öppet filter är fullständigt onödigt om du inte ska köra med FMIC (du blir tvungen att köra med öppet då) och kommer bara leda till högre insugstemp och söndervibrerad och sönderoljad LMM.

alla problem har en lösning men jag vet redan vad som göras ska de enda rätta spåret är ett 3″ sen är de andra gosaker de blev dyrt som vanligt ändå 😀

TomK
                              Deltagare

alla problem har en lösning men jag vet redan vad som göras ska de enda rätta spåret är ett 3″ sen är de andra gosaker de blev dyrt som vanligt ändå 😀

Vad blev det för godis då? 😀

adam.b.w
                                Deltagare

Nä kan ta lite kort då de är klart 🙂

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 40 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.