SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor efektökning utan att kosta skjortan

  • Detta ämne har 39 svar, 3,547 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av adam.b.w.
Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 40 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #231368
    TomK
    Deltagare

      Jaha..

      #231388
      adam.b.w
      Deltagare

        En ny toppmatad ic sen funderar jag på nya spridare så man kan köra på e85

        #231369
        TomK
        Deltagare

          En ny toppmatad ic sen funderar jag på nya spridare så man kan köra på e85

          Helt klart E85!! 🙂

          #231389
          adam.b.w
          Deltagare

            Haha då kan man skylla på bilen om man luktar sprit:rolleyes:

            #231370
            TomK
            Deltagare

              Haha då kan man skylla på bilen om man luktar sprit:rolleyes:

              😀

              Avgaserna luktar ganska gott faktiskt.

              #231360
              Fricke.w
              Deltagare

                Glöm inte en ny soppa pump också då i dina ekvationer, annars kannske du inte når dina mål, allra helst om du ska köra e85 som du säger nu, då kommer du inte långt alls med orginal pump 😀

                #231361
                Fricke.w
                Deltagare

                  Glöm inte en ny soppa pump också då i dina ekvationer, annars kannske du inte når dina mål, allra helst om du ska köra e85 som du säger nu, då kommer du inte långt alls med orginal pump 😀

                  glöm de, såg att du hade 😀

                  #231390
                  adam.b.w
                  Deltagare

                    Haha lite förberädd får jag vara

                    #231371
                    tonfisken89
                    Deltagare

                      Två saker – motorn ska andas in bättre och andas ut bättre.
                      Inandnining förbättras med ett öppet luftfilter. K&N har färdiga kit för de flesta Impreza.
                      Utandnngen sker med ett större avgassystem.
                      Första åtgärden kostar lite, under 4000:- för ett öppet luftfilter.
                      Andra åtgärden kostar mer och får full effekt först efter ommappning.

                      Jag fick min Ecutekmappad och har sedan inte mappat om efter installation av K&N-filter men märker stor skillnad i effekt bara av detta.

                      Vill gärna sätta in ett turboback-system men det innebär nog behov av mappning igen.

                      Vart mappade du bilen och vad fick du ge för mappningen?

                      #231391
                      adam.b.w
                      Deltagare

                        Vart mappade du bilen och vad fick du ge för mappningen?

                        min är mappad på jrm och senare a tech

                        8500 kostar det om du inte har ecu licens annars kostar de vanlig timpeng om du redan har licens

                      Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 40 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.