SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor efektökning utan att kosta skjortan

• Detta ämne har 39 svar, 3,547 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år sedan av adam.b.w.
Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 40 totalt)
  • Författare
    TomK
    Deltagare

Jaha..

adam.b.w
      Deltagare

En ny toppmatad ic sen funderar jag på nya spridare så man kan köra på e85

TomK
        Deltagare

En ny toppmatad ic sen funderar jag på nya spridare så man kan köra på e85

Helt klart E85!! 🙂

adam.b.w
          Deltagare

Haha då kan man skylla på bilen om man luktar sprit:rolleyes:

TomK
            Deltagare

Haha då kan man skylla på bilen om man luktar sprit:rolleyes:

😀

Avgaserna luktar ganska gott faktiskt.

Fricke.w
              Deltagare

Glöm inte en ny soppa pump också då i dina ekvationer, annars kannske du inte når dina mål, allra helst om du ska köra e85 som du säger nu, då kommer du inte långt alls med orginal pump 😀

Fricke.w
                Deltagare

Glöm inte en ny soppa pump också då i dina ekvationer, annars kannske du inte når dina mål, allra helst om du ska köra e85 som du säger nu, då kommer du inte långt alls med orginal pump 😀

glöm de, såg att du hade 😀

adam.b.w
                  Deltagare

Haha lite förberädd får jag vara

tonfisken89
                    Deltagare

Två saker – motorn ska andas in bättre och andas ut bättre.
                      Inandnining förbättras med ett öppet luftfilter. K&N har färdiga kit för de flesta Impreza.
                      Utandnngen sker med ett större avgassystem.
                      Första åtgärden kostar lite, under 4000:- för ett öppet luftfilter.
                      Andra åtgärden kostar mer och får full effekt först efter ommappning.

Jag fick min Ecutekmappad och har sedan inte mappat om efter installation av K&N-filter men märker stor skillnad i effekt bara av detta.

Vill gärna sätta in ett turboback-system men det innebär nog behov av mappning igen.

Vart mappade du bilen och vad fick du ge för mappningen?

adam.b.w
                      Deltagare

Vart mappade du bilen och vad fick du ge för mappningen?

min är mappad på jrm och senare a tech

8500 kostar det om du inte har ecu licens annars kostar de vanlig timpeng om du redan har licens

Visar 10 inlägg - 31 till 40 (av 40 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.