- Detta ämne har 7 svar, 1,608 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år, 4 månader sedan av Jommie.
-
FörfattareInlägg
-
1 juli, 2011 kl. 07:12 #26215MadoneDeltagare
Är det någon som vet vad det är för effekt i McIntosh anläggningen som sitter i Outback 3.6 & Legacy GT? Jag har väntat på svar från IM i 7 veckor utan resultat.
Att få uppgift om antal hk, acc 0-100 får man på en pikosekund!
Det verkar vara en hemlighet. Varför jag undrar är att i A/V världen är ju McIntosh ett High end märke, men i bilen tycker jag det är ett mediokert ljud.Dessutom får jag motstridiga uppgifter.
IM säger att Kenwood bygger ljudet, medan McIntosh medger att det är deras namn på loggan, men att det är Clarion som bygger det, och de svarar inte på mail.
Har sökt på utlänska forum utan resultat. I USA kör de ju Harman Kardon.
Jag vet att frågan kanske inte ligger i rätt forum här, men i Legacyforumet händer det inte speciellt mycket…1 juli, 2011 kl. 08:53 #225837sykeBlockeradKlart som korvspad att inget händer i legacyforumet om folk postar trådarna på andra ställen 😉
1 juli, 2011 kl. 09:43 #225842MadoneDeltagareKlart som korvspad att inget händer i legacyforumet om folk postar trådarna på andra ställen 😉
Lika klart är att nu blir det lika tyst som infon från IM 🙁
Tack för att frågan dödades 🙁1 juli, 2011 kl. 20:54 #225838ManorDeltagareInget svar på frågan…men jag håller med om att ljudet inte är något att hurra för direkt. Man kan ju bara undra hur de andra standard stereoappareterna låter i de billigare modellerna!!?
2 juli, 2011 kl. 06:59 #225840JommieDeltagareIngen aning om hur Mcintosh låter, men det spelar liten roll hur bra steroen är om det fortfarande sitter samma original-högtalare i bilen. På standard stereoen är det inte stereoen som är största problemet, Det är högtalarne.
2 juli, 2011 kl. 07:11 #225843MadoneDeltagareJag tycker bara det är tråkigt att man inte kan få info från IM.
De tycker väl själva att det är en sunkanläggning, nej förresten dom struntar väl i det.
Dessutom är man ju inte kund hos IM utan hos återförsäljaren och då har deras(IM’s) uppgift upphört. 😡2 juli, 2011 kl. 16:11 #225839ManorDeltagareIngen aning om hur Mcintosh låter, men det spelar liten roll hur bra steroen är om det fortfarande sitter samma original-högtalare i bilen. På standard stereoen är det inte stereoen som är största problemet, Det är högtalarne.
Även högtalarna ska vara bättre…10 stycken för äkta 5:1 ljud när man tittar på DVD-film :D. Jag hade hellre haft färre högtalare och en anläggning som lät lite bättre.
Nåja, det fungerar ju att lyssna på radion med låg volym så helt värdelös är den ju inte.
2 juli, 2011 kl. 19:32 #225841JommieDeltagareÄven högtalarna ska vara bättre…10 stycken för äkta 5:1 ljud när man tittar på DVD-film :D. Jag hade hellre haft färre högtalare och en anläggning som lät lite bättre.
Nåja, det fungerar ju att lyssna på radion med låg volym så helt värdelös är den ju inte.
Kan du lyssna på musik, så det låter bra, och låter så högt at du inte längre kan höra vad frugan säger, da är stereoen ok.
Annars inte 😉Vet inte vad jag skulle vilja dom hälst fixade på först – stereo eller AC.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.