SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Effektras efter 4000.

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Joakimgabrielsson
    Deltagare

Bilen tappar all effekt efter 4000. Vet inte om det är på grund av westgate eller om den får för lite bränsle. Någon som känner igen?

Joakimgabrielsson
      Deltagare

Kan det ha att göra med att det är läck vid grenrör? Packningen är slut.

Twinturbo
        Deltagare

Har det kommit plötsligt eller uppkom felet efter du bytt något på bilen?

Gilarski
          Deltagare

När du står på plattan, vad laddar den över 4k rpm ?

Joakimgabrielsson
            Deltagare

Det har kommit plötsligt. Men det har börjat fnysa och gnissla. Misstänker läck vid grenrör. Har ingen tryckmätare men trycket dör vid 4300 varv. Vet inte vart jag ska börja någonstans! Men får väl byta packningar och kolla. Kanske bräbslepumpen inte orkar med?

Twinturbo
              Deltagare

Det är inte en klämma till någon tryckslang som släppt (intercoolerslang)?

Gilarski
                Deltagare

Det har kommit plötsligt. Men det har börjat fnysa och gnissla. Misstänker läck vid grenrör. Har ingen tryckmätare men trycket dör vid 4300 varv. Vet inte vart jag ska börja någonstans! Men får väl byta packningar och kolla. Kanske bräbslepumpen inte orkar med?

Du bor ju i gbg, hör av dig ifall du vill så kan vi kika på det.

Kan vara som Twinturbo skriver, kan även vara krångel med wastegate, bara spekulation så det är bättre att kolla på det live 🙂

Du kan även skicka ett PM om du vill spika ett tillfälle.

PH_89
                  Deltagare

hade liknande problme på min skyline förut, den gick bra till ca 4000 rpm sen gick det knappt frammåt. och jag bytte tändstift och sen gick den som en klocka igen, kanske kan vara samma fel?

Mvh Philip

Gyver
                    Deltagare

En polare hade något liknande på sin evo, det visade sig vara tändkablarna. Kan vara värt att kolla.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Joakimgabrielsson
                      Deltagare

Kopplade ur Lmm och då laddade den som den skulle. Skönt!

hedberg____
                        Deltagare

min rx betede sig lite sådär när knacksensorn vart trasig.. kanske turbon beter sig lika

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.