› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Efterlyses: bilder på fälgar
- Detta ämne har 11 svar, 1,931 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 5 månader sedan av
abacus.
-
FörfattareInlägg
-
1 november, 2008 kl. 08:36 #5850
gotte51
DeltagareSkulle behöva lite bilder av dig som kör med Rota fälgar med färgen Bronze.
Ska inskaffa nya fälgar till nästa säsong och jag vill inte släppa guldfärgen helt å hållet. Så jag tänkte att Bronze lutar åt guld hållet men på de bilder som visas av Rota återförsäljare tycker jag Bronze färgen mer liknar grå dassig 🙁
Tack på förhand
\Johan1 november, 2008 kl. 23:11 #75708Grusdraparn
DeltagareBlock hade Rota Brons på sin STi -03, riktigt snyggt! Tokbra bild också Mr Black 🙂
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/Nya-bilen/DSC_6914_desktop.sized.jpg
Fler bilder
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=Nya-bilen/Klas
3 november, 2008 kl. 11:17 #75718AndreasA
DeltagareTyvärr ger inte den där bilden riktigt den rätta bilden av Rotas brons fälgar. Är ljuset och vinkeln som gör att den blir gråare en i verkligheten och mera liknar gunmetal en bronz färgen.
Här kommer några andra bilder på Brons fälgar:
3 november, 2008 kl. 11:28 #75709Grusdraparn
DeltagareDet är väl som alla andra lacker, de varierar beroende på omgivande ljus? Kolla även i Blocks galleri för mer bilder under andra ljusförhållanden.
/K
5 november, 2008 kl. 05:34 #75710gotte51
DeltagareMmm nu ser man ju klart tydligare! :9 Blir helt klart ett par bronsfärgade Rota! 🙂
5 november, 2008 kl. 17:01 #75715rickey
DeltagareDe rike de kan, de är förståss till dubbdäcken! 😉
5 november, 2008 kl. 19:03 #75711gotte51
DeltagareDe rike de kan, de är förståss till dubbdäcken! 😉
Haha njae inte direkt, var faktiskt precis och lade på nya friktionare på orginal Sti fälgarna. 😉
5 november, 2008 kl. 19:27 #75712gotte51
DeltagareEfter att jag kikat runt på lite Rota fälgar har jag fastnat lite för GTR fälgen
http://www.rotawheels.com/images/products/p45r_2.jpg
Skulle vilja hör lite vad ni tycker om denna fälg på en blå 07:a Sti?:-) Kan tänka mig att den skulle suttit som en smäck på en Skyline..
Ysch det e svårt det här med fälgar 😛 tur man har lite tid på sig å tänka tills sommardäcken ska på igen 😀Kom med kommentarer 🙂
6 november, 2008 kl. 11:30 #75716Koffe
KeymasterRota GTR är bland det fetaste man kan köpa i fälgväg enligt mig… Dock verkar det finnas väldigt begränsat med bilder på nätet av Imprezor med dessa fälgar?
Har för mig att jag kollade lite snabbt på deras hemsida och kom fram till att bultmönster och/eller ET var helt fel för min (’03 WRX). Möjligen att de passar till 06- ?
Tyvärr verkar det som att man måste upp i 9-9½” i bredd för att få den där riktigt schyssta looken. Smalare GTR är inte lika böljande tycker jag det ser ut som.MVH
//Koffe6 november, 2008 kl. 15:35 #75713gotte51
DeltagareRota GTR är bland det fetaste man kan köpa i fälgväg enligt mig… Dock verkar det finnas väldigt begränsat med bilder på nätet av Imprezor med dessa fälgar?Har för mig att jag kollade lite snabbt på deras hemsida och kom fram till att bultmönster och/eller ET var helt fel för min (’03 WRX). Möjligen att de passar till 06- ?Tyvärr verkar det som att man måste upp i 9-9½” i bredd för att få den där riktigt schyssta looken. Smalare GTR är inte lika böljande tycker jag det ser ut som.MVH//Koffe
Din komentar får mig ännu mera sugen på GTR:erna:-)
Hur blir det om man kör med 8.5 tum breda fälgar tillsammans med 225 breda däck? Funkar det? Ser det bra ut?
10 november, 2008 kl. 08:05 #75717Koffe
KeymasterJag kör 225 på 8″ och det är rätt lagom. Kan tänka mig att det kan bli lite ”stretch” på 8½”, men lite JDM är ju aldrig fel =)
Kolla med lokala däckkrängaren annars, de brukar ha koll på det där…MVH
//Koffe14 december, 2008 kl. 07:56 #75714abacus
Deltagarekanske inte brons direkt men dessa har jag
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.