› SSC › Allmänt snack › Träffar › Eftersnack Action Meet – Mantorp
- Detta ämne har 27 svar, 2,068 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 3 månader sedan av
Kvarnis.
-
FörfattareInlägg
-
5 augusti, 2006 kl. 17:10 #14278
SecretAgentMan
DeltagareHöll Marias nya koppling rycken?
Spann BloCC ringar i konbanan?
Vart var arraksbollarna?
Var det en tät dimma av metanol vid dragstrippen a’la TOTB?
Vad säger hundarna i Linköping?
Frågorna är många, svaren få… 😀
/J
5 augusti, 2006 kl. 20:39 #143676Kvarnis
DeltagareHöll Marias nya koppling rycken?Spann BloCC ringar i konbanan?Vart var arraksbollarna?Var det en tät dimma av metanol vid dragstrippen a’la TOTB?Vad säger hundarna i Linköping?Frågorna är många, svaren få… :D/J
Vov duö 😉
/K&R drunk as allways :+
6 augusti, 2006 kl. 01:06 #143678Yonaz
DeltagareJag är inte i form för att svara på dessa frågor nu, svarar sen :+
6 augusti, 2006 kl. 07:51 #143692Desen
DeltagareTrevlig träff och vädergudarna var vänligt sinnade för publiken, kanske lite mindre bra för alla turbobilar.
Blocken bjöd på riktigt fin åka, gjorde snygga 180 vändningar som om han aldrig gjort något annat.
Snyggt kört Blocken!Marias koppling verkade hålla men det var värre med hennes säkringar.
Gummiröken låg tät över strippen. Såg en Audi 80 som körde 9.7 – 230 km/h. Nästa så man blir mörkrädd. Där var även en del Motech Volvo som gick som skållade råttor.
Körde inte själv till Mantorp utan fick nöja mig med att åka med en BMW Alpina B10 bi turbo. En färd som toppade 305 km/h.
Blocken du ska nog byta till en talpedagog som inte kommer från skåne. 😉
/Andreas, Skåne, Kristianstad
Blå GT -996 augusti, 2006 kl. 08:07 #143670Subarumicke
DeltagareDet var länge sedan man hade så kul som i går,rattlåsracing är kul,men att åka bana och på gatan mycket roligare 🙂 det var ett tag sedan man åkte RS-bana , förövrigt så var det fint väder trevliga mäniskor mm… synd att det inte gick fortare när man körde,så jag vet felet,bilen funkade bra och jag körde som en kärring 🙁 får nog åka till V-ås i slutet av månaden och träna mera 😛
En annan rolig sak jag upptäkte när jag kommit hem i går var att jag hade en kasse full med grönsaker och frukt i bagaget, samt ett fälgkors som jag glömde ta ur innan RS-banan så jag måste åka till rekondarn i morgon och sanera ser ut som man slängt en handgranat i bagaget ;( eller om någon är sugen så kan jag bjuda på grönsaksfruktsröra buffe i dag 😉
6 augusti, 2006 kl. 08:20 #143693Desen
DeltagareAkta så att inte McDonalds stämmer dig för att du stulit deras ”skak sallad” koncept. 😀 :+
/Andreas, Skåne, Kristianstad
Blå GT -996 augusti, 2006 kl. 09:33 #143687minid
DeltagareAkta så att inte McDonalds stämmer dig för att du stulit deras ”skak sallad” koncept. 😀 :+ /Andreas, Skåne, Kristianstad Blå GT -99
Haha! 😀
Du e för rolig du Desen 😛
6 augusti, 2006 kl. 09:34 #143682pannan
DeltagareEn kanonträff tycker jag 🙂 många trevliga att prata med.
Skall man summera körningen gick det åt helsike. Först en träningsrepa som gick helt ok. Sedan första på tidtagning, där rev man en kona och snurrade. Den andra repan så gick det lite bättre dvs 1 minut och 2 sekunder. Den tredje flög en kon igen och tiden stannade på lite bättre än tidigare men fick pluspoäng för riven kon. Sista repan fick jag inte köra då de bröt körningen framför min bil, vilket gjorde mig riktigt pissed då man stått och köat i 20 min och min bil var sista ekipaget (Riktigt dåligt Bilsport!!!). Med 1.02 är jag endå nöjd med då jag körde på gatdäck.
Block körde på 59 med R-däck vilket var riktigt bra. Kul att se kokarn riva loss på alla 4:a hjulen 🙂
Tills nästa år hoppas jag att de lägger RS banan på antingen en annan del eller driftingen på en annan. Så man får köra hela dagen. Stå och köka i timmar för 3 repor gjorde en bara riktigt besviken.
Mvh
Johan – Som längar tills nästa körning6 augusti, 2006 kl. 12:15 #143681MittX
Deltagarevar en fin dag.. mycket att titta på, men enligt mig ska utställningen ligga där den va förra året (brevid läktaren). blir mer kompakt och mer feeling på nått sätt! men dom kanske inte ville ha en lervällning om d var regn detta året me!
men som sagt fin dag va bara att sitta och glassa på läktaren och se 9sek repor.. gillade Jonus starkt!
kolla inte så mö på RS men såg lite imprezor glida runt
sen visa ju norskarna i driften att man måste ha mos i motorn för att orka ha spinn på däcken hela vägen runt kurvan!6 augusti, 2006 kl. 18:28 #143688Nordquist
DeltagareKanon dag, testade på lite RS och de gick ganska bra. Den enda som stod ivägen var den sketna konen vid målgården ;( annars hade de blivit en fin 58 tid.
Kul att vi var några imprezor som körde.
6 augusti, 2006 kl. 23:50 #143690JeoG
DeltagareVar en riktigt rolig dag. Jag fotade lite och bilder finns att se här
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=8&topic_id=33883&mesg_id=33883&page=
7 augusti, 2006 kl. 13:59 #143683dragster
DeltagareEn kanon träff, alltid kul att träffa SSI folket.
Tycker dock att det var för lite tid på RS-banan eller för mycket bilar, hur man nu vill se det.
Hann ju bara med 4 repor och då var man med redan från start och ställde sig direkt i kö efter varje körning.:(
Körningen gick väl sådår, var aldeles för het på gröten och rev konor i alla körningar utom en. Bästa tid slutade på 1.04 någonting.Men man får väl va nöjd åndå, konbana är ju alltid skoj.:P
Riktigt dåligt av Bilsport och göra som dom gjorde med Pannan.
Sista bil och allt, dom kunde ha offrat en minut till.
Som minst kunde dom i alla fal sagt till lite tidigare att han inte skulle hinna köra.x(7 augusti, 2006 kl. 20:01 #143691MariaimprezaGT
DeltagareJorå, min koppling höll:D den höll bra med.. men så var det det med säkringar.. 3 stycken gick åt under helgen… Köpte en i reserv.. hmm 😉 men nu funkar larm, trippelmätare, centrallås, klocka, innerbelysning, stereo.. men nu är bilen ihopplockad igen och jag hoppas att jag slipper byta säkringar på ett tag.. 🙂
Impreza GT is teh ####!!
8 augusti, 2006 kl. 19:53 #143672Blocken
DeltagareKul med lite snabbare bana än ifjol. R-däcken fungerade finfint. Dagens andra bästa tid (åtta hundradelar efter svart-Evon) är väl halvbra i alla fall 🙂
Tack Yonaz & Tessan för kost & logi i samband med Kokarweekenden 🙂
Några enkla halvkassa mobilbilder finns här:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album488
(Fyll gärna på med egna bilder)Åkbilder och -film efterlyses! Hör av er om ni hittar nåt.
Mvh Blocken
PS. Pannan – en äkta 99:a, inte riktigt hundra 😉 :+
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album524/DSC01119.sized.jpg
…………………..
Thai-Perr8 augusti, 2006 kl. 20:34 #143673Blocken
DeltagareDet var länge sedan man hade så kul som i går,rattlåsracing är kul,men att åka bana och på gatan mycket roligare 🙂 det var ett tag sedan man åkte RS-bana , förövrigt så var det fint väder trevliga mäniskor mm… synd att det inte gick fortare när man körde,så jag vet felet,bilen funkade bra och jag körde som en kärring 🙁 får nog åka till V-ås i slutet av månaden och träna mera 😛
Konbana is ”the” ####, eller hur Micke? 😉
En annan rolig sak jag upptäkte när jag kommit hem i går var att jag hade en kasse full med grönsaker och frukt i bagaget, samt ett fälgkors som jag glömde ta ur innan RS-banan så jag måste åka till rekondarn i morgon och sanera ser ut som man slängt en handgranat i bagaget ;( eller om någon är sugen så kan jag bjuda på grönsaksfruktsröra buffe i dag 😉
ASGARV! 😀 😀 :+
…………………..
Thai-Perr -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.