SSC Allmänt snack Träffar Eftersnack/bilder – Isbanekörning Ebbenjarka 3/2

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
  • Författare
    abd
    Deltagare

Det var äckligt kul med isdäck, ångrar att jag inte åkte och tankade en gång under dagen, nu tog det slut alldeles för fort. (6 liter/mil).

Sasse: Ang. fälgarna så lät det värre än det var, det fanns en liten, liten ojämn kant på gjutningen längst in på fälgen som tog emot bromsoket (det gick att snurra ett halvt varv innan det tog i så det var ytterst lite).
      Så det var i princip bara färgen som slipades bort för att det skulle gå fritt. Mao. absolut ingen fara för varken fälgens hållbarhet eller ens obalans.

(Tror för övrigt att dessa Compomotive fälgar är kraftigt överdimensionerade för isåka, de är byggda för riktigt tuffa tag i rallyskogen, så om ni måste slipa/svarva lite för att få på dem på subborna så är det bara sätta igång för det är svinkul att köra is!)

Sasse
      Deltagare

abd: Okej, då förstår jag, då är det ju som du säger inga problem. Men det var 16″ Compomotive va? Vad är det för storlek på skivorna på Evon?

abd
        Deltagare

abd: Okej, då förstår jag, då är det ju som du säger inga problem. Men det var 16″ Compomotive va? Vad är det för storlek på skivorna på Evon?

Det är 320 mm skivor fram, jo det var (är) 6×16 tums fälgar.

Men till din bil finns väl gott om isfälgar, Markus körde en hel del med isdäck om jag förstått det rätt.

Sasse
          Deltagare

Jo, men han bytte bromsar till WRX-bromsar för att få dit 16-tummarna.
            Det får bli ett senare projekt 🙂

Visar 4 inlägg - 16 till 19 (av 19 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.