› SSC › Allmänt snack › Träffar › EFTERSNACK: Dalaträff 30/10
- Detta ämne har 67 svar, 2,777 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 11 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
1 november, 2004 kl. 07:51 #135795
Niklas
DeltagareVar är alla bilder? Jag tog inga kort för jag tyckte det var så många med kameror som sprang omkring överallt.
Blocken är duktig och har lagt upp sina bilder men tex Janne måste väl fått ihop mer än två kort? 😀 Sen vill jag se Joho45’s bilder också! Illa kvickt!
EDIT: Flyttade albumet med bilder till albumet för banträffar då det inte handlade om en regionsträff.
1 november, 2004 kl. 11:45 #135743OzO
Deltagare>EDIT: Flyttade albumet med bilder till albumet för banträffar
>då det inte handlade om en regionsträff.
—Var detta inte en Värmland|Dalarna-träff? Trodde jag…
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::1 november, 2004 kl. 11:59 #135796Niklas
DeltagareOm det hade varit en vanlig regionsträff så skulle väl inte tio bilar från Stockholm åka upp? Jag trodde det var en banträff där alla från klubben kunde få komma. Men jag kan ha uppfattat det fel. Tycker dock det var skillnad på regionsträffarna i Göteborg och Stockholm mot vad det var vi gjorde i helgen i Dalarna. Mer likt SSI på Kinnekulle…fast roligare.
Lägg albumet var ni vill, men när jag försökte hitta det så letade jag under Banträffar, Aktiviteter och Diverse. Att titta under Regionsträffar föll mig aldrig in. 🙂
1 november, 2004 kl. 12:23 #135770Janne248
DeltagareEEDIT2: Niklas, kan du inte flytta tillbaka albumet då vi hellre vill ha det i vår regionskatalog.
EDIT: Bara för DU tycker det var skillnad på vad det var vi gjorde i helgen i Dalarna jmf med regionsträffarna i Göteborg och Stockholm, så är väl det ingen anledning att säga det inte är en vanlig regionsträff?
Här kan man bara inte sammlas & fika, folk kör inte så långt för sådan, geografisk är värmland & dalarna liiittee större än sthlm el gbg.OT:
Hur kan du tro att BARA dom som hör till regionen får komma på en regionsträff?? Va e de för snack???? Klart vem som helst innom SSI får komma på en regions träff. Jag har iaf vart välkommen både på Sthlm & Västerås regionsträffar./Janne – med trasig dator hemma…därav att bilder dröjer.
1 november, 2004 kl. 12:36 #135776modulated
Deltagare>OT:
>Hur kan du tro att BARA dom som hör till regionen får komma på
>en regionsträff?? Va e de för snack???? Klart vem som helst
>innom SSI får komma på en regions träff. Jag har iaf vart
>välkommen både på Sthlm & Västerås regionsträffar.Här i mellanssverige är iaf alla med imprezor välkomna oavsett
vart de kommer ifrån. Det skall vara gemytligt å trevligt,
och du vet väl vad de engelskspråkiga människorna säger?
”The more the merrier”.// Patrick P – väldigt fundersam.
Regionsansvarig Västerås
1 november, 2004 kl. 12:36 #135797Niklas
DeltagareAlbumet tillbaka.
1 november, 2004 kl. 12:52 #135798Niklas
Deltagare>OT:
>Hur kan du tro att BARA dom som hör till regionen får komma på
>en regionsträff?? Va e de för snack???? Klart vem som helst
>innom SSI får komma på en regions träff. Jag har iaf vart
>välkommen både på Sthlm & Västerås regionsträffar.Nu tycker jag inte att du skall göra en höna av en fjäder, Janne.
Jag har alltid trott att en regionsträff är något som sker varje månad där vanligtvis folket i regionen träffas på en plats, tar en fika och diskuterar det som hänt med bilarna sedan sist. Observera att jag ALDRIG har skrivit att man INTE får besöka andra regioner. Det jag försökte poängtera var att jag inte tror att sju bilar åker till Ludvika för en regionsträff men nu var det en banträff istället. Självklart kunde man kalla konbaneträffen för en regionsträff men vad jag vill minnas så har inte arrangörerna någon gång nämnt att det är en regionsträff där vi åker konbana utan att det är en konbana.
Varför flyttade jag albumet? I kalendern står det ”Dalarna | Värmland inbjuder till Konbane-träff i Grängesberg”. En text som jag tycker poängterar att det är en banträff och inte en regionsträff. Jag vill ha ordning och reda och tycker att albumet Regionsträffar skall innehålla bilder från de olika Regionsträffarna och inget annat. Det skall vara enkelt för alla att hitta det man letar efter.
Sen kan man också skriva ”Niklas, kan du inte flytta tillbaka albumet då vi hellre vill ha det i vår regionskatalog.” istället för ovan…men det är ju valbart.
Vill du/ni diskutera ämnet mer så gör det gärna via PM eller epost och låt inte tråden bli förstörd över en sån här orelevant sak.
1 november, 2004 kl. 13:02 #135740SecretAgentMan
DeltagareJag kan inte låta bli… 😀
*host*
Banträffar sker vanligtvis PÅ någon av de svenska racingbanorna. 😉 :+
Om något så är detta en ”aktivitet” faktiskt om man skall se på hur galleriet använts tidigare! *fnissar*
/J
1 november, 2004 kl. 13:03 #135799Niklas
DeltagareSAM: Tja, det också. Fast under aktiviteter ligger tex din 30-årsfest och då tyckte jag att konbanekörningen hade mer gemensamt med Kinnekulle, Mantorp och Gelleråsen än det. 😉
1 november, 2004 kl. 13:06 #135741SecretAgentMan
DeltagareDen grejen är nog mera ett olycksfall i arbetet än en planerad publikation. 😉
Edit – Närminnet är kort, men 30-årsprylen verkar ligga i diverse. 😀
/J
1 november, 2004 kl. 13:15 #135800Niklas
DeltagareJaja, skit samma. Jag tror min poäng gick fram ändå. Eller så får det kvitta. Orkar inte mer nu.
1 november, 2004 kl. 13:28 #135748Strat
DeltagareJag såg det som en konBANeträff, och tyckte det var logiskt att den låg under banträffar. Men vi kanske måste skapa en ny kategori då det verkar vara många åsikter? 😛 😉
1 november, 2004 kl. 13:32 #135801Niklas
DeltagareDet är många åsikter om allt. Rubriker på trådar, var album skall ligga och det enda med det tredje. Inte lätt att vara moderator när det samtidigt skall vara en demokrati.
1 november, 2004 kl. 14:22 #135742SecretAgentMan
Deltagare>Jag såg det som en konBANeträff, och tyckte det var logiskt
>att den låg under banträffar. Men vi kanske måste skapa en ny
>kategori då det verkar vara många åsikter? 😛 😉Ja jäklar, det blir till att flytta alla våra isBANeträffar med. 😀 😉
/J – om det gick att missa så var det med glimten i ögat, man kan garva åt saker FAST det är måndag!!! 😮
1 november, 2004 kl. 14:27 #135771Janne248
Deltagare>vill minnas så har inte arrangörerna någon gång nämnt att det
>är en regionsträff där vi åker konbana utan att det är en
>konbana.Varför ligger det under Dalarna i kalender då?
Och varför heter införtråden ”Inför: Dalaträff 30/10” och inte ”Inför: Konbaneträff 30/10” ????????Det jag störde mig på var att du Nikals skrev att det åkte upp 10 bilar från Sthlm. Hur många bilar var det inte från Sthlm på både träffen i Juni i år och i Augusti i fjol på våra Tour Dalarna träffar?? Ska de hamna i en annan kategori också?
Men nog om detta! Vi ska inte tjafsa när man iställe kan ha skoj tillsammans!
//Janne – som redan nu frågat om att hyra banan nästa år i Maj/juni. Dock kommer jag då kalla det hela; ”Regionsträff Dalarna|Värmland 2004-xx-xx. Aktivitet: Konkörning.”
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.