SSC Allmänt snack Träffar Eftersnack: DICE på Mantorp (text & bilder)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Idag var det tanken var att alla bilintresserade på företaget DICE (där jag, Strat och GRID jobbar) skulle åka till Mantorp och leka med våra bilar och motorcyklar. 10 bilar och en motorcykel var anmälda men ”när det väl kom till kritan” så var det bara fyra fem bilar som vågade sig ner. Inte grät vi något över det. Tänk er in i scenariot: Fem bilar, stora banan på Mantorp och en hel dags däcknötande…WOW!

3 Imprezor, 2 Porschar och 1 Audi RS4. Detta och STCC-föraren Edward (http://www.edward.nu) redo att åka med och ge tips, köra ens bil för att visa spårval. En riktig hyvens kille alltså! Han hade klart snyggast hjälm av oss där. Han gav mig tummen upp då han såg barnstolen i baksätet och frågade om det var den enda rallybilen i världen med en sådan. 😉

Här finns några bilder från dagens visit på Mantorp…
      http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album539
      …tyvärr körde jag mer än fotograferade.

En mer detaljerad dagbok kommer imorgon. Nu är jag för trött efter bilkörning och bankörning. Men jag hinner med tre snabba sammanfattningar:

1) Att köra på racebanor är sjukt skoj när man är helt själv ute på banan. Banträffar som ordnas av klubbar är en helt annan grej, detta var det bästa jag gjort med Imprezan! Weeehooo!! Kan bara hoppas att ni andra också får prova på det. :7

2) Whiteline krängningshämmare har gjort Imprezan till en helt annan bil på banan. Understyrningen är nästan som bortblåst och de få gångerna det tenderar till att gå rakt fram så har man antingen för högt ringtryck eller så har du helt enkelt för hög hastighet in i kurvan…eller Strat’s gamla däck som börjar ge upp och bli hala. 😀

3) Chefens Porsche turbo är väldig snygg inuti, väldigt snygg utanpå, har ett sjukt drag från botten upp till toppen och en jävel på att ha fäste i kurvorna! 😮

Blocken
      Deltagare

Gött Äljen!

Tack för finfint MMS 🙂

/AB

…………………..
        Thai-Perr

thorlake
        Deltagare

Han gör det inte lätt för en.
          Snacka om att man saknar Subban när man läser sådant här.

Satan vad ql det verkar! 🙁
          Hur blev det med varvtider åsådära, för ni ”tävlade” välan?
          (Inofficiellt givetvis) Tog du hela gänget å trött Stratten nu å visade vart Älj skåpet skulle stå?
          Dekaler är snabbast! 🙂

Gäääsp, tebax ifrån möte i London prexis. Såg ett par riktigt fina subbor där.

Niklas
          Deltagare

Tyvärr fick min gamla dekalraket skämmas genom att vara långsammast på banan. Fast vissa varv på banan var jag lika snabb som GRIDens JRM-trimmade STI PSE…men det beror nog på en försiktig förare i den isblå nya bilen (sjukt snygg ”på riktigt” för övrigt) som var ute på bana för första gången. 🙂

Det togs lite tider med mobiler och med chefens GPS-laptimer (fin skit som vissa säger). Dock tog vi inga tider när jag körde…skulle gissa 1:40-1:50 om det räcker. 🙂 Men tiderna är inte det viktigaste för mig, det hela handlade om att känna på väghållningen i kurvorna och hur bilen har förändrats. Nu vill jag ha nya fjädrar och dämpare!!! :7

Mats
            Deltagare

Lite svårt o se men är det inte en RUF din VD åker runt i? Ingen gammal vanlig Porker här inte.
              För man ”dekaltrimmar” väl knappast en Porsche?

RUF e riktigt riktigt fina bilar, en svart CTR2 sport e ju en våt dröm man haft några gånger…

Mats GBG
              Regionsansvarig Göteborg

GRID
              Deltagare

Ja det var riktigt kul att testa på bankörning för första gången, och det känndes bra att man kunde göra det med bara 1 eller 2 till bilar på hela banan.
                Och det var kul att Edward inte hade allt för mycket att påpeka om min körning, men då brydda han sig nog inte om att kommentera att man bromsar säkert 50m tidigare än man behöver i vissa kurvor 🙂
                Även Strats tips när han åkte med uppskattas, och bilderna han och Alien tog, tyvär är jag inte riktigt överens med kameran än så av nån anledning så stog den på ISO800 🙁
                Men jag ska försöka rädda några bilder ikväll.

Niklas
                Deltagare

GRID: Ajdå, får hoppas att du kan rädda något…vad nu ISO800 innebär. 😉

simo
                  Deltagare

Verkar som en vettig firma.

På min lilla firma har vi egna testbanor, men inte fasen får man köra subba på dessa 🙁

/U

Niklas
                    Deltagare

Föresten GRID, jisses vad din bil ser elak ut rakt framifrån. När vi åkte hem var det en fröjd att se dig i backspegeln. STIn är ruskigt fet och ser sjukt aggressiv ut på ett ”gammal amerikansk muskelbil”-sätt. Så låg och med det höga scoopet. Me like! :7

Ubbe
                      Deltagare

Det där lät grymt nice! Ensamma på Mantorp… x(

//Ubbe – Bara liiite avundsjuk…

GRID
                        Deltagare

Här finns mina bilder, utom dom som jag kör på, dom har Strat tagit 🙂

http://www.3dluvr.com/grid/temp/Photo/DICEmantorp2006/allimages.php

modulated
                          Deltagare

Trevligt gossar.. inte nog med att ni har fina lokaler, ni får
                            dessutom lufta bilarna på bana som företaget betalar… avundsjuk,
                            vem då, jag?? :+

// Patrick P – vill oxå ha lattemaskin på jobbet.

Yonaz
                            Deltagare

Ni söker inte höjdhoppare på DICE? 😉

Fränt att köra bil med Sandström, han hittar ganska bra runt Mantorp gissar jag 🙂

GRID’s kokare är riktigt tuff!

Janne S.A.D.
                              Deltagare

Kul att läsa om min gamla hemmabana, sjukt kul att köra nästan ensam ocg bara fokusera på idealspåret.
                                Men 1,40????? va de snö på banan?

😉

Janne som kört på 1,18,667.

Strat
                                Deltagare

Kul att läsa om min gamla hemmabana, sjukt kul att köra nästan ensam ocg bara fokusera på idealspåret.Men 1,40????? va de snö på banan? 😉 Janne som kört på 1,18,667.

Jaha, där kom den. Med en radical lr? 😉

Jag körde på 1,35-36 tider. Blev inte mycket åka efter instruktörsturen, men visst finns det sekunder att kapa. Att köra fort på bana är inte enkelt, men ganska svårt 🙂

/Claes

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 18 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.