- Detta ämne har 48 svar, 3,280 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 4 månader sedan av Allan.
-
FörfattareInlägg
-
5 april, 2003 kl. 14:28 #13547NiklasDeltagare
Här skriver vi alla kommenterar angående träffen och Aliens monster-Impreza. Nu var det många som trodde att han gled omkring i en orginalbil men där blev ni allt lurade, papper på 262hk i motorn kommer upp i galleriet tillsammans med en massa andra trevliga bilder…
Föresten, tack för en mycket trevlig träff med många glada människor! Speciellt tack till TS Motorsport som bjud på en halv dag och väldigt goda bullar! Grymt trevligt att träffa folket från söder. Synd att det blåste så in i h*lvete men solen värmde varjefall gott! Ser fram emot fler evenemang tillsammans framöver! Tummen upp till alla…
Regionsansvarig: Göteborg
5 april, 2003 kl. 14:40 #130655SecretAgentManDeltagareLAST EDITED ON Apr-05-03 AT 04:47PM (GMT)
Vänta lite nu…262 hk…? 😮
40-talet kusar plus på den bänken alltså… 😀Fick ni några siffror på drivhjulseffekt?
🙂
/J – kanske hade fått 400 på den bänken? Vad tror du Kvarnis? 😉
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen5 april, 2003 kl. 14:54 #130694NiklasDeltagareLAST EDITED ON Apr-05-03 AT 06:09PM (GMT)
Typiskt Jerry att förstöra mitt luftslott direkt! :p 😀Tycker att Allan sammanställer en layout med orginal GTn och orginal WRXn som bas så kan alla få se hur bra bilarna var i förhållande till en 218hk Impreza. Min var ju lite bättre så den kan du inte ta. 😉
Nu är bilderna uppe!
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album02
(Orkade inte skriva roliga kommentarer på det stora albumet)Dagboken kommer få en berättelse inom kort…när farbror Alien orkar skriva.
Regionsansvarig: Göteborg
5 april, 2003 kl. 16:43 #130675KvarnisDeltagare>LAST EDITED ON Apr-05-03 AT
>04:47 PM (GMT)
>
>Vänta lite nu…262 hk…? 😮
>40-talet kusar plus på den bänken alltså… 😀
>
>Fick ni några siffror på drivhjulseffekt?
>
>:)
>
>/J – kanske hade fått 400 på den bänken? Vad tror du Kvarnis? 😉
>
>Banträffsansvarig SSI
>Stolt ägare till SilverpilenLOL 😀
Lätt 😀
Kanske +400 tom… ;):D
/Kvarnis.. som behöver större spriddare nu när besiktning är avklarad 🙂
5 april, 2003 kl. 17:07 #130684WallinenDeltagareHaha, ja det var grymt vilka siffror det handlade om!
Får nog tas med en skopa salt.
Inte en orginalbil i sikte under 245hk.Själv hade jag 3!!!!!!!!!!!!!!!!! hästar mer än Alien och då är min moddad lite mer än med ett grovt slutrör.
Antalet hästar var dock exakt vad jag själv trodde jag hade, det jag inte visste var att jag laddade som en gammal folka från -71:-(
Den laddade grymt… knappt 0,6 bar.
Är nog troligare att lita på min egen boostmätare för där laddar jag 1.2 precis som på Prospeeds HKS.Dock ska jag säga stort tack till arrangören Allan och alla andra som var där och sken i kapp med solen samt till TS som bjöd in till en trevlig dag.
Och Äljen, du är lika snabb med att lägga ut bilder på nätet som din bil är på vägen:D
Vem var det som hade den grymmaste reg plåten jag sett? 555:D 😀 😀Ser fram emot fler evenemang i sommar.
/Wallinen
5 april, 2003 kl. 19:18 #130686PlogenDeltagareHur kommenterde TS att alla fick så mycket högre effektsiffror än vad Subaru anger?
/Plogen – Med minst 450 Ts hästar 😀
Det man inte har i brallan har man i garaget 😀
________________________________Subaru Impreza “Plogen edition”
Porsche 911 Turbo
________________________________5 april, 2003 kl. 19:31 #130658OzODeltagareDet var kallt och jätteblåsigt -> bra kylning -> mycket effekt! 😀
Närå, kul att det verkade vara kul och tummen upp för de snabba bilderna Alien!
Men det skall bli intressant att se siffrorna relativt varandra. Var det några problem med kylning för de brukar det ju tjatas om vid rullande landsväg?
________________________________________
http://bbs.impreza.nu/dcforum/Images/ssi/fireskull.gif ::::: The Blue Pile Of… Cr@p! ::::: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/smileys/smiley_ed16.gif
~ I will shadow o ye Precious Silver Piles with NOS tour 2003 ~
“It is not so difficult. Go flat-out before the corner and then go flat-out again”5 april, 2003 kl. 19:43 #130695NiklasDeltagareInte några direkta problem vad jag märkte. Vissa bilar arbetade på höga värden (närmare 60 grader efter ICn) men det var inte pga dålig kylning. Tyckte det var regält blåsigt och kallt framför fläktagget varjefall! 😀
Nu skall jag bara ge Matmor några hästar till…hehehe! 😉
Dax att sova, trött som attans efter 45mil i bilen. Men jag måste säga, MOMO-kuddar (nej, inte axelpads!) under benen är grymt skönt. Annars brukar jag få ont i högerbenet då det inte får stöd av stolen men nu var det fina fisken hela resan.
PS: Om det är någon bild i arkivet som ni vill att jag tar bort så skicka ett PM, regskyltar, ansikten, bilar, … hundar?
Regionsansvarig: Göteborg
5 april, 2003 kl. 19:46 #130696NiklasDeltagare>Hur kommenterde TS att alla fick så mycket högre effektsiffror än vad
>Subaru anger?Hörde något om “mycket syre i luften idag” fast hörde kanske fel. Man blev ju halvdöv efter att Allans och min bil vrålat så att hela Åstorp. 😉
Orginal-GTn som lät som ett flygplan, var det något fel på den? Blev lite rädd faktiskt. Speciellt när det samtidigt började lukta grisurin (eller vad var det?!) från fläktsystemet! 😀
Regionsansvarig: Göteborg
5 april, 2003 kl. 20:18 #130659PerraDeltagareKul att ni har fått bänkat, man kanske skulle åka ner så man slipper lägga ut pengar på trim menar jag… 🙂 Billigt sätt att få extra hästar. 🙂
Jag har bara ett par frågor:
* Vad fick Micke Hantorp för siffror med sin originalbil?
* Vad fick hundarna för resultat hos TS? Finns det några siffror på det? 😉 🙂Kör hårt!
Mvh Perra6 april, 2003 kl. 04:35 #130690ImpreZaDeltagareHallå!
Jag fick 252Hk på motorn med mitt flygplan 😉 Tror faktiskt att det var orginal sulorna som överröstade motorn.. blev oxå lite rädd. Vet inte riktigt hur vi ska tyda siffrorna men det är ju kul att kunna visa upp ett papper på 252Hk, sen behöver man ju inte säga det är något konstigt med de siffrorna 😉Men en sak jag hörde var att han på sin gamla maskin la till ca 10% effekt för hans kunder var missnöjda och sa att de hade mkt högre effekt hos andra, men nu var det ingen som hade klagat med den nya maskinen. Det kan kanske vara nått? Att dra av ca 10%, då ska jag alltså ha 252 – 10% = ca 226Hk verkar inte det vara lite mera rimligt?
Jag vill tacka alla som har fixat med det här. Det var mkt trevligt. Hoppas att det händer något mera här i söder i sommar.
/ Micke
6 april, 2003 kl. 04:50 #130656SecretAgentManDeltagareHade jag varit där hade jag nog i alla fall tagit ett allvarligt ord eller 2 med TS…vet de själva om att en originalbil i absolut BÄSTA fall kan klämma ur sig ~220-225 hk?
Riktigt pinsamt för herrarna på TS om jag får säga vad jag tycker…
/J – osmidig 😀
Banträffsansvarig SSI
Stolt ägare till Silverpilen6 april, 2003 kl. 05:52 #130666AllanDeltagareLAST EDITED ON Apr-06-03 AT 07:53AM (GMT)
Hallo boys!Nu har jag vaknat ur min dvala. Jag som ALDRIG dricker kaffe bälgade nog i mig 3-4 koppar hos TS. Begåvat…nej!
Nåja Jag fick iaf med med två disketter med alla mätvärden men eftersom murphys lag alltid gäller så var givetvis en diskett korrupt när jag kom hem. Jag lägger upp 3st diagram som visar min bils värden före och efter ett APS luftfilterbyte.
Alla mätningar gjorde på 3:ans växel.
http://www.airpowersystems.com.au/wrx/airfilter.htm
Info om bilen: MY99,Tek2,3″ Magnex från turbo,Forge dump (atmo),DawesDevice, APS Luftfilter vid andra bänkningen.
BILD1
http://w1.457.telia.com/~u45710847/temp/PRINT006.jpg
Nu stämmer ju inte siffrorna men vad man kan tyda ur diagramet är att jag får lägre effekt MED APS luftfiltret under 3500RPM för att sedan stiga och öka effekten.BILD2
http://w1.457.telia.com/~u45710847/temp/PRINT007.jpg
Den här bilden är mycket mer intressant. Här står effekten på hjulen 194,5 PS. En siffra som jag är lite tveksam till då jag har fått värden som 228hk på hjulen vid mätningar med AP-22. En annan sak som som förbryllar mig är att laddtrycket som iof är stabilt med dawesen men ligger bara på 0,9 bar och ändå är ventilen näst intill helt ihopskruvad. På femmans växel har jag dock 1,2 bar. Ehm ska det va så här? Någon som har erfarenhet av TEK2 och dawes? Vad man oxo tydligt kan se att bilen går på tok för magert efter luftfilterbyte. Kommer ecu:n adaptera sig eller är det en ommappning som gäller?BILD3
http://w1.457.telia.com/~u45710847/temp/PRINT008.jpg
3:e och sista bilden då.
Temperaturen efter luftfilterbyte sjönk konsekvent med 30 grader !!! Antar att det är lufttempen efter IC./Allan
—
I’m a cop and you will respect my authoritah!6 april, 2003 kl. 07:27 #130676KvarnisDeltagareLAST EDITED ON Apr-06-03 AT 09:31AM (GMT)
Jag måste hålla med dig SAM siffrorna är bara lite för mycket..
Iofs så finns det någar äldre MY’s med sifforor runt ~240bhp…men dom har ju större snurra.Nog känns det som RR’n blivit kaliberard för att undvika samma problem som TS hade med sin gammla…
Annars så tycker jag det var ett bra initiativ med en RR dag…kanske borde fixa en till på en annan RR för att kunna få en bra jämförelse.
Fast jag ser en röd linje…Allan du fick ~194 på hjulen man förlorar 20-25% från hjulen…där har vi problemet.
Sedan att du fått andra siffror från AP22’n beror kanskelite på kalibreringen..
Jag fixa fram en inställning som dom kör med i UK som är väldigt lik deras RR resultat./Kvarnis en annan svår j-vel ;):D
6 april, 2003 kl. 07:37 #130677KvarnisDeltagareWallinen kör du med dawes eller med 2/3-portare..
Vissade din mätare 1.2bar under körningen ??Låter iofs som om TS tryck sensor var lite trött….men vem vet.
Sedan så har man oftast mycke sämre spool på en RR vs. verkilg väg 😀Mindre motstånd på RR typ…
Btw vilken växel körde ni på ..3:an LR….???
/Kvarnis
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.