Visar 4 inlägg - 46 till 49 (av 49 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #130693
    Tony_Avesta
    Deltagare

      Hej och hå.

      Om man får olika effektsiffror beroende på om man bromsar på trean eller fyran, och nu menar jag dynamisk bromsning, så gör man något fel. Kanske man använder samma förlustfaktor på båda växlarna, vilket då blir fel. Å andra sidan så borde det betyda att man får för lite motoreffekt efter omräkningen vid bromsning på trean, då den växeln har större dynamiska förluster än fyran.

      Som jag alltid sagt, att bromsa effekt korrekt och riktigt i alla lägen, är mycket komplicerat om man går på djupet i allt som kan påverka resultatet.

      MVH Tony

      #130671
      Allan
      Deltagare

        Kan sätta min högerhand på att jag har mer än 194.5 PS på hjulen om man säger som så..

        #130682
        Kvarnis
        Deltagare

          Vill inte verka lite frågande men…. kan säga att dom ~300Bhp du fick i motorn.. tror jag inte du har med en TD04… den kan helt enkelt inte flöda så mycket på en 2.0L motor ..titta på ett kompressor diagram av en Td04 13G så ser du klart å tydligt.

          ~200whp =~270Bhp

          #130672
          Allan
          Deltagare

            Nej jag tror inte heller jag har 300HK i motorn snarare runt 270. Men med 20% effektförlust från motor till hjul så har jag (enligt mätvärden) 243hk i spisen.

            ~200whp =~250Bhp
            ~216whp =~270Bhp

          Visar 4 inlägg - 46 till 49 (av 49 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.