SSC Allmänt snack Träffar Eftersnack: FjortisTräff i stockholms området!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 51 totalt)
  • Författare
    TKarlsson
    Deltagare

Försökte slänge upp den här tråden i natt, men forumet låg nere 😛

Vi blev i alla fall ett par imprezor, trotts kort varsel.
      Kul att träffa Humle och Dumle aka Mumin och Tommie.
      Mumin hade verkligen fina vägar i bakfickan, grymt skoj att köra i erat område.
      Dojjan och Magiska Micke, alltid kul att träffa er också!

Kvällens ”Say whaat?” Mumins hjulkinställning bak.
      Imprezan ser ut som en hotrod 😀

Kvällens ”fan..” Tommies elektronik.
      Först startar den inte. Sedan vill den inte stänga av! 😀
      (turbo timer :P)

Kvällens ”Vart fan tog vägen vägen?!”
      Jag mötte en taxi (jag körde först). Och det aset hade helljuset på. När han slår av det kommer jag till ett ganska bra krön. Väl på toppen så ser jag inte vägen längre. WTF?! Tänker jag. Men på vägen ner från krönet så upptäcker jag till min stora fasa att vägen svänger KRAFTIGT till vänster.
      Inte till höger, som både jag och Dennis (min kartläsare utan karta) hade tänkt oss.
      Jag skriker till, som en flicka, och kastar ratten åt rätt håll. Vi kom ju ändå i bra fart.. Men som tur är så finns det bra med grepp i en impreza, så den nöp till och kastade oss i säkerhet. Dennis bara skrattade hela vägen.
      Kul att han litar på mig, men där vart jag faan jävligt rädd. Vill köra där igen! 😀

Kvällens fotograf.
      Magiska Micke. Karln som springer runt som en skollad råtta i skogen för att hitta bästa vinklar och ljuset. Imprezzive 🙂

Avslutar med kvällens familje- far.
      Xevz. När alla har åkt till McD, kommer han ett par minuter efter att alla har stängt av och gått ur sina bilar. Väl framme fäller han kommentaren: ”Ni kör ju som biltjyvar!” 😀

Grym kväll, verkligen 🙂

Xevz och MagiskaMicke, ni hade ju kameror med er, släng upp bilderna!

Mumin
      Deltagare

haha bra sagt 😛
        kvällen blev lyckad trots 24 timmars oplanerat 😛

vägarna är kanon här men #### väder igår.. med min camber bak så släpper det ju ganska fint så.. mycke ställ igår 😛

men jag tycker att vi körde för lite. skulle dragit skålhammra också den är kanon. tommie fixa din bil nu förfan. höj skiten så du kan köra normalt!!!!
        Gröna GT kombin (Bromsklossen) enligt tommie :p kanske dags att uppgradera? :7

Annars var det kanon. hoppas jag fixat coilovers till nästa gång, då har lilla söta wrx inte en suck att haka på :+
        Lägg upp bilderna 😮 eller blev det bara fina lys bilder..
        Vi borde ha radat upp alla snyggt i garaget inna vi drog;(

Ha de gött

// Johan

tIIMMY
        Deltagare

Var sjukt trevligt igår!

Riktigt roliga vägar det där 🙂 men nästa gång blir det nog bogesund om det är bra väder!

Sätter på en extra jord kabel på bilen sen äre fixat! måste även höjja bilen så det inte skrapar i… satan vad drygt det var 😮

Hoppas det blev några fina bilder!

Mvh
          Tommie

TKarlsson
          Deltagare

Hahaha, Mumin!
            ”hoppas jag fixat coilovers till nästa gång, då har lilla söta wrx inte en suck att haka på”

Jag kommer också fixa collisar snart 😉

I övrigt håller jag med dig. Nästa gång får vi ta en längre tur!

Mumin
            Deltagare

fan brommsarna och däcken fick smaka igår märkte jag idag :p
              så värt det.. var nyss ute med kallemannen och åkte.. han kör som satan i sin sti 😛

MagicMike
              Deltagare

Oj.

Ja, vad finns det är nämna som inte redan är nämnt ?

Men… fjortisträff ?
                Vafan – då hamnade jag på fel Willys, jag drog ju iväg på gubbträff trodde jag !

Roliga vägar… ehm, jo, kanske, om man hade vetat vart fan vägarna tog vägen. 🙂
                Kan förstå att du blev kanska paff när du tog ledningen för ’blåtåget’- där Tkarlsson. Men du höll riktigt bra tempo !
                Men… fan vad era bilar låter. Mäktigt var ju bara förnamnet ! :7

Dem där moppe-åkarna måste ju ha blivit lagom paffa – hahaha. 😛
                O tunneln på hemvägen – *mumma* Var det bara jag som körde med öppet fönster ? 😉

Sammanfattningsvis – jag har helkul. Hade glömt att det var så kul o bli ”grabbig o hänga med grabbarna” på en parkering !
                Detta måste vi göra om.
                Framförallt framåt vintern ! :o)

Nä, när man har såhär kul, då kan man ju inte sälja bilfan. Kanske skulle haka på trenden o vässa den, så man kan hänga med er andra.
                Kändes ju som man körde en Mercedes A-klass i kurvorna.
                Ena handen i dörrkarmen för att inte ramla ur förarstolen i svängarna 😉

Bilder säger ni.
                Hrm, trots ISO på 1600, och slutartider upp mot en halvsekund så gick det åt helvete.
                Mest pga att jag är så darrhänt… x(

Vi borde som nån nämde, tagit gruppbild i garaget, under lite lyse ! *grr*

Nåväl – det är inget man hänger på väggen – men det är åtmindstonde bevis på att vi var där ! :+

Nåväl. Tack ska ni ha. Det var kul.

//Micke.

Hrm. Någon som inte har fickparkering som sin favoritsyssla ?:P

En framåtlutande kombi. Fräckt !

Oj ! Se på fan, är inte bilden skarp ? Jag lyckades ta en skarp bild !

Herrarna diskuterar såklart vem som kör bränsleeffektivast och hur många barnvagnar man får in i bakluckan.

Den här bilen vann ljudtävlingen.
                Utan motstånd. Man kan nog kalla den för Subarus motsvarighet för Blanka Vlasic.
                Eller ehm… eh, stryk det där.
                Hursomhelst, ett jävla skönt ljud. *myser*

Karlsson vissel-raket !

Familjevagnen.
                GPS’n pekar hem… tror jag, eller tog du en extra vända genom skogen, för att kunna sätta pojkarna på plats nästa vända !

Denna kom nog tvåa på ljudupplevelser. Morrar på bra där Dojjan !

Och sist. Polisbilen. Kanske bara var jag som reflekterade det, eftersom jag låg sist (det bara blev så.) att när den var bakom mig (då var jag ju inte sist!), så trodde jag vid 2 tillfället att det var blåljus bakom krönet. Men icke ! Eller jo, det var blåa ljus… men inte blåljus. Alltså, blinkande blåljus. Utan vanliga ljus.
                Eh. Ja, ni fattar.

Well well. Thats it.
                Saknar en blå kombi. Men den(han) hann försvinna innan nån kom på att vi skulle fotografera.

Mumin
                Deltagare

bättre bilder än jag trodde 😛 tack för komentarerna.. nästa gång ska jag blinka som satan med helljusen så du skiter ner dig 😛

den blåa kombin var inte inte gatlaglig i går 😮

Xenon FTW!!!

xevz

Tack för en trevlig kväll, allesammans! 🙂

Grön GT-kombi, antar att du menar mig, den är dock blå. 😉
                    Mjo, jag föredrar att ta det lite lugnare när det är blött, mörkt och en väg jag kört en gång tidigare, känner inte för att kyssa träd. 😛
                    Fast han kanske tänker mer på körningen dit, för då lär jag ha varit broms med 211 hästkrafter och icke-fullgas (onödigt att stressa bruksbilen när det inte behövs ;)). 😀
                    Liten uppgradering ska det dock bli, men inte så mycket, har en annan bil för uppgraderingsbehoven.

Min parkering på slutet var bäst, sluta klaga! 😀
                    Började gasa ut efter rondellen och insåg då att ni stannade, så det blev tvärnit och vika in fort som fan. Hade i och för sig kunnat ta ett varv till och parkera bakom, hmm…

Bilder, ja du. Av 14 tagna bilder blev jag nöjd med en.

http://farm4.static.flickr.com/3542/3845867136_6446174bd0.jpg
                    http://www.flickr.com/photos/xevz/3845867136/sizes/l/

/ Mikael

dojjan_74
                    Deltagare

man får tacka för igår va skoj o gasa lite på dom blöta vägarna.
                      Måste hitta på saker mer ofta 🙂

PS bra bilder…..

tIIMMY
                      Deltagare

Min låter inte alls så mycket.. den är ju lika tyst som en 1,3 liters micra!

Sen att du tog bilder bakifrån och visar det jag skäms mest över får mig att gråta ;(

Ingen som har några STI ljus liggandes? :7

Mumin
                        Deltagare

Min låter inte alls så mycket.. den är ju lika tyst som en 1,3 liters micra!Sen att du tog bilder bakifrån och visar det jag skäms mest över får mig att gråta ;(Ingen som har några STI ljus liggandes? :7

Haha LEXUS ljus 😛

men nästa gång lite tidigare och bätrre väder och kanske koner?
                          sen till vinter blir det ju arninge industiområde + galoppen + sjöar :7

Mumin
                          Deltagare

Såg denna tråd igen och så skön så tänke…

Dags att dra ihop ett gäng till vinter??

när första snön kommer då måste vi dra ut!! och övemanna dom där gammla 740na 😛 karlsson du är på hoppas jag 😛
                            och GT leffe är på också. + har några till i bakfickan 😛 Magicmike du med om inte ni alla ställer av inför vintern ;(

Tommie har bytte sin GT mot evo 5a 🙁

kan bara inte 7+ och äckliga regnet sluta och bli till massor med snö?:7 ?:7 ?:7

TKarlsson
                            Deltagare

Räkna med mig Mumin!
                              Satt för någon dag sedan och tittade på den här tråden också faktiskt.
                              Tänkte också att det vore skoj med -7 grader, istället för +7 igår. Det regnade ganska bra i söderort i alla fall.

Snacka med Tommie ändå. Säg att han är välkommen, om han parkerar sin trailer trash en bit bort 😉

Mumin
                              Deltagare

Räkna med mig Mumin! Satt för någon dag sedan och tittade på den här tråden också faktiskt. Tänkte också att det vore skoj med -7 grader, istället för +7 igår. Det regnade ganska bra i söderort i alla fall. Snacka med Tommie ändå. Säg att han är välkommen, om han parkerar sin trailer trash en bit bort 😉

haha men han ska ställa av.. vi ska riva ner skiten och byta till smidda kolvar och massa annat skit.

jag bara längtar till snön.. har ju nya dubbisar på:7

TKarlsson
                                Deltagare

Det är ju när snön kommer som våra bilar nästan är roligast att köra!

Men jag förstår å andra sidan att det är skoj med smidda grejer.

Dojjan kommer säkert i alla fall. Han kör ju så ofta han kan. =)

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 51 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.