› SSC › Allmänt snack › Träffar › Eftersnack: Isträff Färingsö sthlm 5/3
- Detta ämne har 55 svar, 2,475 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 11 månader sedan av
2ny.
-
FörfattareInlägg
-
5 mars, 2005 kl. 15:17 #13945
Strat
DeltagareTack för idag alla! Hoppas att alla ni åka av er lite nu då 🙂
Salig blandning av bilar, ”moppar”, skotrar och flygplan. Kanonfina banor var det, och trevligt sällskap.
Om minusgraderna stannar kvar blir det kanske uppföljning nästa helg 😉
5 mars, 2005 kl. 15:34 #137094arellano
DeltagareVilken dag.
Tack Claes.5 mars, 2005 kl. 15:41 #137067syke
Blockerad:7 :7 :7 :7 :7
Tack Claes och alla inblandade! En underbar dag!
Lite OT: Jag verkar ha fått ett otäckt klonkande vid växlingar som kommer från vänster bak (låter väldigt mycket i kupén). Det är inte det vanliga klonket från bakvagnen. Kan något ha skakats sönder tro?
5 mars, 2005 kl. 15:42 #137106WalleR
DeltagareTackar tackar Strat för en bra uppstyrning!
Isen var ju fin och blev kanon när solen hade legat på ett tag och mopparna klöst upp lite i spåren!
Första gången bilen fått gå för fullt sådär på bana }(
Bra nöjd faktiskt, hel mysig bil att transportera sig i över isen!Tack för idag allihopa 🙂
5 mars, 2005 kl. 17:13 #137087jraberg
DeltagareFlygplan:o
Vi vill se bilder åxå!
😀>Det är inte det vanliga klonket från bakvagnen. Kan något ha skakats >sönder tro?
Kolla om krängningshämmaren glappar(fast det borde klonka annars med iofs)..och att hjulet sitter fast givetvis..-JR
5 mars, 2005 kl. 18:46 #137104Larry
DeltagareHåller med er andra! TACK för en kanon dag! 🙂 Kan det bli bättre? :7
Strat: Vore kallas om vädret håller i sig till nästa helg. Pratade med plog-mannen och han sa att det inte var några som helst problem att köra då oxå om föret var bra! :9
Hoppas det inte är något allvarligt med bakvagnen. Är förvånad att min bil höll ihop idag… fick sig några ordentliga kyssar efter 160 blås rakt ut i grädden på stora banan 😮 }(
5 mars, 2005 kl. 18:49 #137076SecretAgentMan
Deltagare>:7 :7 :7 :7 :7
>
>Tack Claes och alla inblandade! En underbar dag!
>
>Lite OT: Jag verkar ha fått ett otäckt klonkande vid växlingar
>som kommer från vänster bak (låter väldigt mycket i kupén).
>Det är inte det vanliga klonket från bakvagnen. Kan något ha
>skakats sönder tro?Är det lite metalliskt skorrande/klonkande ljud?
/J
5 mars, 2005 kl. 19:07 #137095Lefty
Deltagare>:7 :7 :7 :7 :7
>
>Tack Claes och alla inblandade! En underbar dag!
>
>Lite OT: Jag verkar ha fått ett otäckt klonkande vid växlingar
>som kommer från vänster bak (låter väldigt mycket i kupén).
>Det är inte det vanliga klonket från bakvagnen. Kan något ha
>skakats sönder tro?Snö/is som satt sig under bilen ? Prova tina upp den, kan i bästa fall hjälpa 🙂
Golvis har haft liknande symtom och efter upptining så var allt prima! Fast det är klart det här kanske är nått annat.. men ett litet tips iaf!
5 mars, 2005 kl. 20:20 #137113Niklas
DeltagareTack alla för att ni kom och gjorde denna träffen så perfekt som den blev! Tyvärr drabbades en av oss av ett litet haveri på eftermiddagen och fick ringa efter bärgare från sjön. Utöver detta var det mest stukat självförtroende och några trasiga stänkskydd.
Tusen tack till arrangören! Tack till Strat för att du roddade detta!
Slutligen vill jag bara säga, jag vill ha fulldubb eller varjefall dubbdäck med dubbar som sticker ut utanför gummit! 🙂
Mina bilder: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/album275
5 mars, 2005 kl. 20:40 #137088Sso
DeltagareStort tack till arrangören, var kul fastän jag väl var den som kom dit sist..
Men jag hann ju både sladda o snurra ändå! 😀 :7
Kan tyvärr inte nästa helg (vinterrallyavslutning i Lima :7 :7 ) men det är bara att hoppas att man hinner ut nån gång till innan isarna försvinner.5 mars, 2005 kl. 20:50 #137068syke
Blockerad>>:7 :7 :7 :7 :7
>>
>>Tack Claes och alla inblandade! En underbar dag!
>>
>>Lite OT: Jag verkar ha fått ett otäckt klonkande vid
>växlingar
>>som kommer från vänster bak (låter väldigt mycket i kupén).
>>Det är inte det vanliga klonket från bakvagnen. Kan något ha
>>skakats sönder tro?
>
>
>Är det lite metalliskt skorrande/klonkande ljud?
>
>/JJapp. Låter även lustigt vid motorbroms (kraftigast när man motorbromsar på ettan). Hoppas bara det inte är något dyrt ..
Å andra sidan knirrar och knorrar och skrapar det som attans när man svänger och har sig, så den ska få stå och tina över natten och morgondagen.
5 mars, 2005 kl. 20:53 #137077SecretAgentMan
DeltagareDet är säkerligen en av de stora bussningarna till främre diffbalken (går en stadig sak tvärs över) – hade samma-lika på Silverpilen efter ett par rediga vändor med misshandel. 😀
Inget dyrt att fixa, rätt drygt – upp på en förstör-det-själv-lyft på OK bara och bänd lite med lämpligt mindre spett och kolla om det är just det som orsakar ljudet.
/J
5 mars, 2005 kl. 20:56 #137069syke
Blockerad>Det är säkerligen en av de stora bussningarna till främre
>diffbalken (går en stadig sak tvärs över) – hade samma-lika på
>Silverpilen efter ett par rediga vändor med misshandel. 😀
>
>Inget dyrt att fixa, rätt drygt – upp på en
>förstör-det-själv-lyft på OK bara och bänd lite med lämpligt
>mindre spett.
>
>/JInget man behöver byta alltså? Bara nått som ”hoppat ur led”? (för att använda amatör-termer) 🙂
5 mars, 2005 kl. 21:02 #137078SecretAgentMan
DeltagareÄr det som jag misstänker blir det till att byta.
Powerflex levererar bra utbytespryttlar, så blir du av med dunket vid oförsiktig växling med. 🙂/J
5 mars, 2005 kl. 21:08 #137070syke
BlockeradDags för en resa till västerås? 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.