› SSC › Allmänt snack › Träffar › Eftersnack ISTRÄFF (Möklinta) S.A.D./SSI 21 Januari
- Detta ämne har 34 svar, 2,026 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 9 månader sedan av
daniel83.
-
FörfattareInlägg
-
22 januari, 2006 kl. 10:19 #140947
jraberg
Deltagarelite träningsvärk, och en del ont i händerna 🙂
Jag gillade kurvorna som nöp. Vänstervarv tyckte jag var enklare att hitta rytmen på. De stora långa kurvorna direkt efter chikanen om man körde högervarv var lite fräna oxå faktiskt då man kunde stå på fullt och åka riktigt brett där. (Fortfarande högervarv) vänster kurvan som nöp på slutet (innan den berömda högerkurvan med 90graders nyp höger) var svår att få till eller åka genom med ställ genom hela, kanske mest för att jag åkte av sidledes där och hade lite rädsla för att göra samma sak igen.
-johanr
22 januari, 2006 kl. 10:57 #140938LegacyLarsa
KeymasterUpp med bilder! och blev de nåe film?
/Lars
22 januari, 2006 kl. 13:39 #140966alrik
DeltagareFanns svåriheter åt bägge hållen. Dock så kändes det som högervarven var ”lättare”. Fast det beror nog mycket på att det blev flest högervarv.
Banan var kanon och vallarna mjuka ( iaf där jag gick igenom ). Att mellanploga var mycket bra. Banan blev lite ”hal” i slutet när det låg mycket snö på den. Fast då gick det var roligt, gick mer brett då 😀
/ Mikael
22 januari, 2006 kl. 13:45 #140937OzO
DeltagareJag har nog aldrig varit så trött efter en SSI-träff som denna… och då drack jag inte ens sprit… jag stannade inte ens sent… :+
Det var definitivt det roligaste jag har gjort med Pilen! Äntligen fungerade den motormässigt och äntligen fick man köra med riktiga däck! Vilken skillnad, total kontroll (nåja!) hela tiden. Överstyrde det, var det ”bara” att svänga mer och gasa mer så fick man ut baken… fast jag måste träna mer på det då jag upptäckte att Jerry gasade och svängde betydligt mer. Det känns onaturligt men med träning så skall man väl behärska det också! 🙂
Jepp, varven med Jerry i passagerarsätet var asroliga! 😀
Skitbra bana! Möjligen skulla man ha velat att åka på 3:an ännu mer… men att det svängde hela tiden gjorde att man höll ner på hastigheten och kunde sluta oroa sig över att rulla bilen och istället koncentrera sig på att åka så brett som möjligt.
Finfint ordnat ni som plogade, köpte korv åt oss osv osv. Ni vet vilka ni är! Tack!
(Kommer aldrig att vänja mig vid knakande och knarrande is då man står parkerad och det kommer en bil eller en traktor och åker förbi… hua!)
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi2ozo/IMG_0392_copy.thumb.jpg http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi2ozo/IMG_0395_copy.thumb.jpg
(Thanx SGM för fix med isdäcken!)
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::22 januari, 2006 kl. 13:53 #140952griml0ck
DeltagareGrym dag TACK alla!
Mina däcks bäst före datum hade tydligen gått ut så jag rensa dom totalt på dubb. Men det gick ju desto breddare istället så inte hade man tråkigt för de 😛
Liten tack lista:
Tack Adam för skjutsen på morgonen.
Tack block o S.A.D för en otroligt väl organiserad isträff!
Tack jerry för en underbar tur i silverfesken! Fysatan va den gick asså :7
Tack carlos för sällskapet hem. Vi chilla på pizzahut i hälla, den satt bra den pizzan 🙂Kul med många nya ansikten oxo! Nu känner man sig inte lika sladd sugen, fast det håller ju bara till nästa helg ungefär 😛
// grim – längst ställ vinner? 😉
22 januari, 2006 kl. 14:57 #140967Janne S.A.D.
DeltagareHej Hopp
Tack för alla tack puh.
Börjar bli uttjatat men det sägs väl igen då.
En trevlig dag blir inte trevlig utan en massa trevliga männsikor, dvs subarudrivers.
Skitkul att se er igen.
Bana var mer harmonisk moturs pga den designades åt det hållet.
Att vi bytte varv en stund mitt på dagen var plannerat för att slita isen lite jämnare.
Nu har vi bara 3 platser kvar till (rally)-kursen den 2006-03-04.
Anmälan på
sti-gt@swedishactivedriving.se
Janne
22 januari, 2006 kl. 15:33 #140953griml0ck
DeltagareDe går för övrigt o handla mina gamla isdäkk för en t-shirt o en påse grill. Dom funkar bra till o sladda me 😀
22 januari, 2006 kl. 15:53 #140957Groover
DeltagareOzO har flyttat bilderna till region Västerås
Nu har jag lagt in lite bilder i mitt eget album i väntan på rätt access. Kommer att flytta dem till rätt mapp sen.
Bilderna hittar ni Här
/Olle
5 fyror är fler än 4 elefantöl22 januari, 2006 kl. 15:54 #140951GRID
DeltagareJag kan ju rapportera från Möklinta då (enda imprezan som åkte där, fanns en till men han bara kollade på), dom plogade en ny mycket kurvig barna på förmiddan, man fick åka på 2an hela varvet utom på 2 ställen där 3an fick åka i, i början var det för halt för mina 4år gamla vinterdäck men efter att fler bredkörande rallydubbbilar kom ut så blev fästet bra å då blev den kurvuga banan mycket rolig.
fastade även på bild 🙂
http://torak.mine.nu/~gotall/designs/srconice/images/IMG_4965.jpgoch mer bilder finns här (inte jag som tagit dom men jag tror det är ok att länka ändå)
http://torak.mine.nu/~gotall/designs/srconice/22 januari, 2006 kl. 16:28 #140948jraberg
DeltagareGroover, kalasbra bilder!! och tack för grillpinnarna förresten!
Men OzO.. nu förstår jag att du måste varit trött, du sitter ju t.o.m och sover när du kör på full attack 😮 😉 (bild nr 33)
->Groover Har du fler bilder på mig? (bryr mig inte så hårt om skärpan eller nåt är dålig)Grid ni ser ju ut att ha haft nästan lika roligt ni med. 🙂
-JohanR
22 januari, 2006 kl. 18:21 #140944Blocken
Deltagare22 januari, 2006 kl. 18:54 #140959Mats
DeltagareJa jäääädrar vilken helg.
Vi åkte från Göteborg kl 5 på fredag med bilen fullastad med packning o fulldubb. Fulldubben kunde monterats redan hemma för vädret var inte det bästa. 50km/h på E20 säger lite om hur mycket det blåste och snöade.
Grusdräparn mötte vi upp med i Götene och sen bar det av mot vilda Västerås. Inte så fort men vänsterfilen var ju oftas ledig så…
Slaggade hos Bläck och vi var så taggad så vi kunde knappt sova. Inte jag iaf.
Lördagen var f-n bland det roligaste jag gjort i mitt liv. Jag har aldrig åkt fulldubb på kokarn tidigare men det skall det bli mer av. Måste bara lära mig att ge mera och styra emot när man kommer ut mot vallen. Inte styra med. Tur att vallarna var så mjuka. Jag provade då de flesta runt banan…:D
Man träffade några nya ansikten också vilket alltid är roligt.
Spritfesten hemma hos Mr Black på kvällen var inte sämre den heller. För att inte prata om PizzaHut. Go pizza och trevlig servitris.
Resan hem på söndagen var ganska rolig den med. Tackvare Grusdräparn och några walkie talkisar så blev inte tiden lång. Vilka stjärnor man ser på vägarna…Som slutsats: Kokarn skall användas på vintern! Så är det bara. Gärna med fulldubb på isbana. Så ni som ställer av till vintern vet inte vad ni missar. Jag hade riktigt äckligt j-vla skoj hela helgen iaf.
Mats/lelle trött nu.
22 januari, 2006 kl. 18:58 #140945Blocken
Deltagare22 januari, 2006 kl. 20:46 #140955Grusdraparn
DeltagareMats/lelle trött nu.
Hehe, jag har köpt ny frukost – så nu kan ni komma igen :)/BlackMin STi
Härligt! Förbereder du en ost-kaviar-skink-och-gurkmacka så hoppar jag in i bilen på momangen 😉
/K – tror att jag glömde en gul ericssontelefon hemma hos dig :*
22 januari, 2006 kl. 22:24 #140960MarieT
DeltagareTrots avsaknad av egen kokare hade jag kul hela dagen! 🙂
Kul att så många dök upp och att det var lite nya ansikten med i skaran.Hoppas ni dyker upp på tvådagarsträffen i Surahammar sista helgen i februari också,
då blir det myyycket isåkning, kalas på kvällen och lite andra surprajser…Jag har några bilder från sjön som kommer ut antingen idag eller i morgon.
/Marie
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.