SSC Allmänt snack Träffar Eftersnack: Kinnekulle med TPC

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Mats
    Deltagare

En trevlig helg med Trollhätte-gänget och TPC på Kinnekulle är över. F*n va skoj det var o köra bana igen.

Jag och Estic bestämde oss att åka upp o köra lite tillsammans med TPC. De förväntade sig inte så mycket bilar, (det skulle visa sig att det kom ca 100 bilar 🙂 ) Så vi räknade med mycket trevlig körning.

Jag åkte från Ingared vid 06.00, eller det skulle va 06.00 men Storm var sen som vanligt så vi kom väl iväg vid 06.20 ungefär. Storm ställde in sin tejp-räcer i garaget för den kan ju ändå inte användas på bana. 😀 Eller hur Storm.

Vi var framme ca. 07.45 och rullade ända in till depån direkt. Ingen som ville ha betalt eller besikta bilen. Det skulle ske senare sa man. Skumt tyckte jag, men men.
      08.15 dök Estic upp efter en close encounter med två damer i en blå och vit V70. 😉

Körningen skulle börja kl 09.00 men då var inte besiktningen klar av de bilar som kommit och fler rullade in hela tiden. Efter ett kort förarmöte vid 09.20 så kördes några följe-john varv och sen började körningen. Passen varade dock bara 10 minuter innan det flaggades av igen. Mellan varje pass var det ca 10 minuter dö-tid då ingen åkte på banan. Det var dåligt tyckte jag. Det hela löpte bättre på eftermiddagen men då tummades det på säkerheten istället!! Folk åkte med öppna rutor och utan hjälm… Fick senare förklarat för mig att detta var under ”familjekörningen”. Men vad säger att man skall ha lägre säkerhetskrav då?? Detta var under all kritik enligt mig!

Min kokare ville inte riktigt åka bana dock så det blev bara 2 pass för mig. Måste va nåt med svarta gam-STI:er på kullen. Eller vad säger du Grusdräparn?

Vid 11 tiden dök sen X3000, specialized och CastorFiber upp. Skoj att så många kom o kikade. X3000 fick åka Porsche och det fick inte vi andra glömma under kvällen som kom… Specialized var sugen på o åka men orkade inte ställa sig i kön på ca 100 bilar. Latmask. Så han fick åka R-kokare istället. PetterSolberg dök också upp och tittade på.

Efter banåkat var klart så packade vi ihop bilarna och åkte sen mot Lidköping för o käka lite. En kebab i bröd med ost istället för sallad slank ner. Tack Block för denna fina specialare från Västerås. Nyttig som få är den också. Sen åkte vi vidare mot vilda Trollhättan och Estics lägenhet. R:en hade behövt en 6:e växel när Specilized och Estic fick upp farten på flygrakorna. Alternativspåret vi körde hade vart riktigt skoj om man inte hade haft bilen full med däck, domkraft, kompressor osv.

Väl hemma hos Estic togs det en snabbdusch (var för sig alltså), och sen kollades det lite på kokarfilmer och lite grupp B filmer. Efter några smirnoff och en jävla massa tjôt så drog vi vidare. Tack PetterSolberg för att du stod ut med oss när du körde in oss till stan. Hoppas resna hem gick bra för dig mitt i natten. Hemma igen var vi väl vid halv 4 ungefär. Efter ett obilgatoriskt besök på ”3 luckor”. Dagen efter märktes det att man varit på kullen hela dagen + gått ut på kvällen. Lite mosig i huvet om man säger så.

TACK Estic för att vi fick slagga hos dig. O resten av trollhättegänget, ni e fan inte riktigt riktiga. Men det är väl därför vi åker kokare och trivs så bra ihop. Tack för en jävligt trevlig helg alltså.

CastorFiber och Storm hade kameran med sig så jag förutsätter att ni lägger upp korten nånstans så vi andra får kika på dem.

Mer banåka till folket!!

Mats GBG
      Regionsansvarig Göteborg

simo
      Deltagare

Låter som ni hade kul!

Ni behövde lift från Daniel till stan…han bor ju granne med Ekhestrasse vilket är mitt i stan.
        Var nog mer än en grogg 😀

/U

specialized
        Deltagare

Ja, fy f-n vad skoj det var :7 Ruskigt skoj att bara åka med Mats & Daniel runt kullen. Var ju sugen att åka själv men var i värmen ganska matt och orkade inte ens line`a up 🙂 Men nästa gång så 😉

Kvällen sen. Jag var lite seg efter en heldag i solen men kom igång till slut efter en del groggar och en Batterisyra-drink på Mats initiativ.

Gryyymt kul lördag med er härliga kokargrabbar :7

Stort tack till ALLA inklusive tjejen på kullen som man mellan varven vilade ögonen på

Sicka jäääävla raaaaketbaaser..dii sto rääääääätt uuuuuuut =)

Hoppas vi får en repris på det här snart.
          Då med grabbarna som saknades denna gång : Ulrik, Klaes mfl.

Mvh.Mattias
          —————————————
          Efternamnen på mina flickvänner är
          —————————————
          Jpg ,wmv och mpg 😉
          —————————————

estic
          Deltagare

”Har ni sett araben som spinner med cykel”

Fy fan va kul det var i lördags, tack så mycket kokarbröder.
            Det blev väl ca 80 nya varv på kullen, trots rådande förutsättningar
            på banträffen. Det fanns en hel del brister med träffen, men det funka mycket bättre på eftermiddagen som vanligt.
            Det var väldigt kul att så många hängde med både till kullen och efterfesten. Jag hoppas på en repris senare i sommar.

/Daniel

Mats
            Deltagare

”Har ni sett araben som spinner med cykel”

ASG
              Ja det tog väl bara 2 timmar att hitta filmen på söndag förmiddag. Kanske hade lite att göra med en viss mosighet som infann sig i skallen…:D

Mats GBG
              Regionsansvarig Göteborg

specialized
              Deltagare

Men ni grabbar…..Är det någon som sett den där filmen där araben spinner med cykeln ?=) 😀 😀

Mvh.Mattias
                —————————————
                Efternamnen på mina flickvänner är
                —————————————
                Jpg ,wmv och mpg 😉
                —————————————

X3000
                Deltagare

Kan inte göra annat än att tacka å hålla med om att d va en toppendag/kväll/natt..

Spank U Gubbs…

specialized
                  Deltagare

Kan inte göra annat än att tacka å hålla med om att d va en toppendag/kväll/natt..Spank U Gubbs…

Har du kommit på hur nycklarna hade hamnat längst in i garderoben än ? 😀

Mats
                    Deltagare

Efter mycket om o men så har jag fått upp ett gäng bilder från dagen. Tagna av Jonas aka Storm. De ligger i mitt album då jag inte fått rättigheter till Göteborgs albumet än.

Håll till godo: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/view_album.php?set_albumName=album350

Mats GBG
                      Regionsansvarig Göteborg

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.