SSC Allmänt snack Träffar Eftersnack: Konbana SAD Västerås 090906

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
  • Författare
    Krille_G
    Deltagare

Tack för en väldigt trevlig dag!

Jag hoppas på att få träffa alla snart igen!

Rapp
      Deltagare

Ja man får verkligen tacka för dagen! Ruskigt kul att köra! 🙂

halle
        Deltagare

grymt kul dag tack jeppe och janne!!

halle
          Deltagare

grymt kul dag tack jeppe och janne!!

syke
            Blockerad

Instämmer med halle, tack jeppe och janne för att ni styrde upp detta. Lite filmer inifrån bilen kommer så fort jag fått fatt på en sladd till kameran!

karlzzon.
              Deltagare

Ja stort tack till alla!!!!! för en riktigt rolig dag!!!!!!
                Tänk vad roligt man kan ha med en orginal GT och trevligt sällskap!!!!

jeppe
                Deltagare

Stort tack till alla som kom, som vanligt skitkul att besöka SAD och Janne
                  Vill också ge ett stort tack till Björns flickvän som skrev tider som
                  bara den, samt Dojjan som klockade tider många timmar under dagen
                  Det gick att köra fort på trasiga R-däck med, Janne visade hur länge däcken håller på Volvon när korden är framme 🙂

Kul också att vi fick se några nya ansikten som fick blodad tand
                  Karlzzon körde nog mest under dagen, samt satt grymma tider med originalkokare
                  Lotta och Ubbe fick upp farten till slut, starkt jobbat som vanligt
                  Gräsklipparen Ted har sparat jobb åt trädgårdsmästaren

Tror alla känner att dom haft roligt och lärt känna bilen bättre
                  vilket är hela vittsen 🙂

Ps vi kör snart igen, Tråd kommer…:P

fluff
                  Deltagare

Hej,

tack för en riktigt trevlig, rolig och lärorik dag!

Här kommer en sammanfattning av tiderna ( kan posta alla imorn, ska försöka komma ihåg vilka som är regntider också):

Förare FM EM
                    Jeppe 50,83 49,82
                    KrilleG 51,20 52,96
                    Ubbe 51,55 51,20
                    Lotta 55,73 51,93
                    Syke 55,84 54,56
                    Roadtip85 51,06 NA
                    Karlzzon1 50,87 51,70
                    TKarlsson 59,25 54,00
                    Halle 52,32 54,87
                    Fiken 55,80 55,74
                    Rapp 61,43 60,20
                    dojjan_74 53,76 57,06
                    Fluff NA 59,33 ( 60,20 vw)
                    Nissan 240sx 64,51 60,50
                    Oskar 58,31 58,70

/Andreas

Ubbe
                    Deltagare

Tack Janne & Jeppe för arrangemanget, och tack alla andra som dök upp för en kul dag!

Gillade bansträckningen samt möjligheten att köra två gånger på raken för att få temp i grejjerna!

//Ubbe

syke
                      Blockerad

Gillade bansträckningen samt möjligheten att köra två gånger på raken för att få temp i grejjerna!//Ubbe

Samma här .. tyvärr fick min bil lite för mycket temp. Den gjorde skäl för namnet ”kokare” iaf :/

roadtip85
                        Keymaster

Jag kan bara precis som alla andra tacka Jeppe och Janne för den halv-dagen som jag var med på! Det var premiär i Svennska Innebandyligan, så jag var tvungen att dra vid lunchen…

Jag tycker det är så sjukt roligt att köra hos Janne, alltid en ny bana som har i princip allt! 😀

Brorsan filmade en hel del, så vi ska väl försöka klippa ihop lite rundor och lägga ut så alla får se sig själva köra.

TKarlsson
                          Deltagare

FANS ”#%#&”¤&#%##¤&&&” HELVETES #¤¤”#&#&#&!&#¤ DÄCK!

TKarlsson
                            Deltagare

Erm.

Dagen då.
                              Upp i gryningen, duscha och klä på sig. Adde (aka Fluff här på forumet. Reds. anm) kom 06:30 till min kvart på söder. Där ifrån åkte vi gemensamt mot Bark…erm. Ja. Jag var ju inte vaken ännu, så jag körde åt fel håll först. Sedan, efter att ha virrat runt på Essingen så började resan mot Barkaby på riktigt. Fem minuter över 07:00 ringer jag till Jeppe för att säga att jag blir någon minut sen. Jeppe ignorerar mig. Han har fullt upp med att köra race från Västerhaninge. Västerhaninge – Barkaby; få minuter.

Väl framme står den som vanligt glada Dojjan och välkommnar oss. Roadtripp var också redan där.

Resan till Västerås var inga problem. Raka spåret hela vägen.

Väl framme hos Janne och SAD gick det väldigt fort och smidigt. Janne var nästan gladast av alla och tog oss en sväng i banan så att vi skulle hitta.
                              Det spelade inte mig någon roll. Jag tror att jag ännu inte hade vaknat, då jag gick in i mittenpartiet – där man vänder – i fel ingång. Undrar hur många som backade runt där istället…
                              Hur som. Tog mig ett nytt varv. Kännde att det gick snabbare och snabbare. Hade perfekt grepp, tills plötsligt.
                              BAAAAAAMBAMBAMBAM. Röda lampor (shiftlight) massor av rök och helt plötsligt GRÄS (?!) överallt.
                              Ex antal svordommar och så rullar vi sakta tillbaka mot målgången.
                              Pinsamt.

Okey. Nästa repa. Kör precis som förra gången. Känns återigen bra med fästet. Men så kommer det igen. Från att spaka en impreza med maximalt med grepp, så förvandlas bilen till en valfri övermotoriserad Ford från början på -70 talet. Det blev bara bredare och bredare ställ för varje kon.
                              Negativt, visst, men det var ganska kul.

Mot eftermiddagen så vräkte regnet ner. Bredare ställ blev det. Mera skoj.
                              Måste säga att Janne fick låna min kärra, och kan intyga att han verkligen är vass bakom ratten. Många gånger under repan så trodde jag att det skulle gå som för mig. ”Jävlar vad den biter ifrån! Helvete vad hal den är!” Skrek Janne, men lyckades ändå på något (för mig) märkligt vis få upp den på rätt spår igen.

Vi bytte plats, och med lite mera taktik från Janne så började sekunderna rasa. Tills sista repan. Skulle inte säga att jag ville för mycket, men som tidigare släppte det bara i bakvagnen. Dånade ut hårt i gräset med en regäl dunk. Körde ut på asfalten igen och konstaterade att en av hasplåtarna hade gjort sitt.

Janne var snäll och lånade ut sitt garage, slang och verktyg för att lösa detta. Dessutom bjöd han på fika efteråt!

Vill rikta ett stort tack till Ubbe också, som utan att jag ens hann fråga la sig under min bil, med livet som insats(!), för att få bort hasplåten.

Tack till Janne som kom med många bra tips och tricks när det gäller rattandet! Janne, om du läser detta, du är guld värd! Tror säkert att Fluff här ovan håller med om detta. Även han började få snabbare tider med Janne bredvid sig.

Jeppe, Presidenten, klanpappan och mekarkungen. Även fast du slår mig med fälgkors ibland så är även du kanon! Utan ditt driv så hade den här träffen aldrig blivit av. Tack vare dig är så många andra så glada. Ta det mig dig och sträck på dig! 🙂

Fiken
                              Deltagare

Vi vill tacka alla för en trevlig dag!
                                Vi fick lite bråttom iväg när himlen öppnade sig för andra gången…

Återkommer gärna någon gång! Kanske med en gammal tung bil med gjutjärnsmotor i vinkel? 😉

dojjan_74
                                Deltagare

va riktigt roligt vill tacka alla särskilt Janne som kunde låna
                                  ut en hjälm. 🙂

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 28 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.