› SSC › Allmänt snack › Träffar › Eftersnack: Mantorp 1/5
- Detta ämne har 84 svar, 3,833 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 11 månader sedan av
SecretAgentMan.
-
FörfattareInlägg
-
4 maj, 2004 kl. 07:37 #133876
convoy
DeltagareSå dryg vet jag inte om jag var….
Det är dock inte jag som insinuerar att jag är snabbast på Mantorp samtidigt som resten av forumet är helt frågande till vem/vilken person/bil det handlar om.
>Nope, inte ens nära. Vem behöver massa skrot från andra
>bilar? Kan man ratta hyffsat (läs: strax över genomsnittet men
>inte i klass med de duktigaste på våra träffar) och har en bil
>som lirar med rätt pinaler under huven o i hjulhusen så kan
>man slå de flesta med häpnad. Vidare kan du ju hålla dina
>dryga kommentarer för dig själv i fortsättningen!!!
>
>>En 200sx med EVO drivlina, STI växellåda samt en 1000hk
>supra
>>motor då lr?
>>
>>
>>>Av den enkla anledningen att jag är lite stolt att ha
>haft
>>en
>>>chans mot och kanske t o m kört en snutt fortare än en
>>skyline
>>>r34, till på köpet en som åker slicks. Jag åker
>>silvermetallic
>>>nissan 200sx, skodd med superleggerafälgar o toyo
>>r888-sulor.
>>>Och angående ”upphetsad” så tolkade jag abra ditt inlägg
>>>gällande tidtagning som aningen aggresivt skrivet. water
>>under
>>>the bridge…
>>>
>>>>Är knappast upphetsad Moose, men förklara gärna
>>>>varför du vill berätta det?
>>>>
>>>>Nyfiken…
>>>>
>>>>
>>>>>Inte hetsa upp sig!
>>>>>
>>>>>Nu ska vi inte börja tala varvtider, utan det faktum
>att
>>>>jag
>>>>>själv kom ut på banan och knaprade in på Perra under de
>>>ca
>>>>5
>>>>>varven innan min ic-slang sa upp sig..
>>>>
>>>>>>Öhhh, vad är detta?
>>>>>>Vad jag vet är tidtagning ej tillåten och vill man
>>tävla
>>>>>>är det bara att ansluta sig till valfri
>racing-diciplin
>>>>>inom
>>>>>>SBF och tävla på.
>>>>>>
>>>>>>Lycka till. 😉
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>>Perra.. Go bil, o bra drag, men tyvärr har du inte
>>>>>>snabbast
>>>>>>>varv för dagen… 😉
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>
>4 maj, 2004 kl. 07:52 #133817Perra
Deltagare>1365 startvikt, ca 300 friska under huven. Så det borde bli
>ganska jämnt skägg, och det var det också på rakan. Jag
>knappade inte in på dig märkvärt på rakan. Om jag ens knaprade
>in alls. Det var det roliga i det hela, du var hela tiden en
>eller 2 bilar framför mig, så jag fick aldrig kontakt med dig
>riktigt. Inte förrän samma varv som jag sköt ic-slangen hade
>jag kommit nära och vädrade lite chans att få en batalj. Så
>lite surt var det. Dock är jag djupt imponerad över hur
>obekymrad skylinen ser ut att vara av de höga kurvhastigheter
>som du höll. Min bil känns som det kränger betydligt mer.Som sagt, det bör bli ganska jämnt med tanke på att min väger ca 1700 fulltankad. Nu vet jag inte hur mycket du pressade på i böjarna men det fanns en hel del till att ta av med min bil av den enkla anledningen att när det går RIKTIGT fort i böjarna så driftar bilen. Och det pga att bilen är byggd för att göra så, inte för att jag kör så när det går fort. Men kul är det! Fråga Grusdräparen om ni inte tror mig. 😉 Han fick sig en åktur igår kväll.
EDIT: Har just läst din lista på moddar. T.ex. det här tycker jag är kul:
Upphängning: – H&R 40mm Sänkfjädrar,
– Gula Ställbara Konidämpare,
– Whiteline 27mm ställbara krängningshämmare,
– Stealthgarage ställbara uniball-tensionrods/casterstag,
– Stealtgarage Subframe Spacers,
– Motoria Fjäderbensstag Fram & BakDå är jag lite förvånad att du tycker att bilen kränger? Min bil är bara sänkt. Inget annat är gjort åt väghållningen förutom att jag körde på slicks. Ger dig en del att tänka på lr… 😀 😉
Som en sidonot kan jag väl tycka att det är märkligt att du skriver ut ditt namn EFTER att jag fiskat reda på vad du heter?! Varför så hemlig? Kan det här vara du kanske?

/P
4 maj, 2004 kl. 09:23 #133872Mooseman
DeltagareJApp, det är jag det. JAg har faktiskt helt glömt att skriva ut namn, inte för att vara ”hemlig”. Jag satsade ganska friskt i böjarna, men kanske inte riktigt max. Och att din bil är stelare än min trots mina mods kan ju bero på att den är byggd primärt för att gå fort i kurvorna. Anledningen till många av modsen på min bil är att dessa delarna gått sönder/tagit slut och att jag då köpt det mest ekonomiska alternativet av uppgraderingsdelar. dämpare, fjädrar, bakvagnsbussningar och casterbussning i framvagnen är nämligen typiska delar som är tokslut efter ca 15 års körning. 😉 Inget illa menat och om jag på något sätt väckt anstöt pga att jag var glad att mitt arbetet i vinter med bilen gett resultat så ber jag om ursäkt. Vidare har jag inte sagt att jag kört snabbast på nån bana. Jag har bara sagt att jag höll jämnt med Perra, och att jag var stolt över det. Sen om ni andra automatiskt antar att Perra måste va snabbast på banan så är ju inte det mitt fel?! Fin stämning det blev. 🙁
4 maj, 2004 kl. 09:38 #133877convoy
DeltagareEftersom du börjar med att skriva:
>>>>Perra.. Go bil, o bra drag, men tyvärr har du inte
>>>snabbast
>>>>varv för dagen…och sedan inte specar vem du syftar på leddes i alla fall jag att tro att du avsåg dig själv.
Perra måste inte vara snabbast! Det har du rätt i!! 😉
Baserat på tre egna stinter samt en dags tittande på Mantorp påstår jag dock att han var det. Kanske var det också därför jag blev så engagerad när det framkom uppgifter pekade ut andra potenta fordon, som jag missat (vilket absolut inte är omöjligt)!!mvh
/M
>JApp, det är jag det. JAg har faktiskt helt glömt att skriva
>ut namn, inte för att vara ”hemlig”. Jag satsade ganska friskt
>i böjarna, men kanske inte riktigt max. Och att din bil är
>stelare än min trots mina mods kan ju bero på att den är byggd
>primärt för att gå fort i kurvorna. Anledningen till många av
>modsen på min bil är att dessa delarna gått sönder/tagit slut
>och att jag då köpt det mest ekonomiska alternativet av
>uppgraderingsdelar. dämpare, fjädrar, bakvagnsbussningar och
>casterbussning i framvagnen är nämligen typiska delar som är
>tokslut efter ca 15 års körning. 😉 Inget illa menat och om
>jag på något sätt väckt anstöt pga att jag var glad att mitt
>arbetet i vinter med bilen gett resultat så ber jag om ursäkt.
>Vidare har jag inte sagt att jag kört snabbast på nån bana.
>Jag har bara sagt att jag höll jämnt med Perra, och att jag
>var stolt över det. Sen om ni andra automatiskt antar att
>Perra måste va snabbast på banan så är ju inte det mitt fel?!
>Fin stämning det blev. 🙁4 maj, 2004 kl. 10:11 #133873Mooseman
Deltagare>Kanske var det också därför jag blev så engagerad när det framkom >uppgifter pekade ut andra potenta fordon, som jag missat (vilket >absolut inte är omöjligt)!!
Just detta är dock ett fenomen som är allmänt utbrett. Det verkar som att folk har så otroligt svårt att greppa att just en 200sx kan vara en potent bil. Oavsett om det gäller strippen, superstage eller bankörning. På något vis så är en 200sx i mångas ögon bara ett lågbudgetalternativ till de ”riktiga” bilarna i nissanfamiljen, 300zx och skyline. Som sagt, jag vill inte påstå att jag är snabbast i någon kategori, men faktum kvarstår att jag körde 4 pass på erfarna och inte blev jag upphunnen, frånkörd eller dylikt under dessa pass. Om detta nu beror på att alla ”snabba” bilar vilade just de passen eller om 200sx helt otroligt nog skulle kunna prestera en tid det vet inte jag, men det verkar lite insnöat att tro att man måste byta ut hela bilen för att det skall gå att få någon fart i den.
Och till Perra vill jag säga att det är all respekt till dig att du tar ut bilen på bana och pressar den så pass som du gör! *tummen upp*
Men vad menar du med att bilen driftar i kurvorna om du pressar den?4 maj, 2004 kl. 17:16 #133884Wesly
DeltagareVa tunga bilar ni har… runt 1200 väger min med mig i..
MVH
Jonas gammel impreza4 maj, 2004 kl. 18:04 #133818Perra
Deltagare>Just detta är dock ett fenomen som är allmänt utbrett. Det
>verkar som att folk har så otroligt svårt att greppa att just
>en 200sx kan vara en potent bil. Oavsett om det gäller
>strippen, superstage eller bankörning. På något vis så är en
>200sx i mångas ögon bara ett lågbudgetalternativ till de
>”riktiga” bilarna i nissanfamiljen, 300zx och skyline. Som
>sagt, jag vill inte påstå att jag är snabbast i någon
>kategori, men faktum kvarstår att jag körde 4 pass på erfarna
>och inte blev jag upphunnen, frånkörd eller dylikt under dessa
>pass. Om detta nu beror på att alla ”snabba” bilar vilade just
>de passen eller om 200sx helt otroligt nog skulle kunna
>prestera en tid det vet inte jag, men det verkar lite insnöat
>att tro att man måste byta ut hela bilen för att det skall gå
>att få någon fart i den.
>
>Och till Perra vill jag säga att det är all respekt till dig
>att du tar ut bilen på bana och pressar den så pass som du
>gör! *tummen upp*
>Men vad menar du med att bilen driftar i kurvorna om du
>pressar den?Anledningen till att jag skrev som jag gjorde i min förra post var att du just HADE bytt ut halva bilen 😉 vad gäller väghållningen. Jag tror inte att 200SX är en kass bil på något sätt, vad jag vet så har vi i stort sett identiska bakvagnar vad gäller hjulupphängningen? Rätta mig gärna om jag har fel. Jag skulle gärna diskutera varvtider med dig men eftersom detta varken är rätt forum eller tråd för det så kan vi i så fall ta det via pm om du vill?
Sen får jag väl tacka för komplimangen! 🙂
Det jag menar med att bilen driftar är att som du kanske vet så är Skylinen bakhjulsdriven tills datorerna anser att det behövs drivning fram. Då fördelas kraften fram ända upp till 50%. Dessutom är systemet programmerat så att när bilen börjar ”kasta med baken” så tillåter datorerna att den gör det. Dem häver inte sladden helt utan har du bara rätt längd och radie på kurvan samt rätt varvtal så du har ordentlig drivning på hjulen så går det alltså att köra med kontrollerat ställ så länge kurvan och varvtalet räcker till. 😀 Med andra ord så är Skylinen gjord för att ha KUL med! 😀 😀 Problemet brukar vara att kurvan tar slut för snabbt eller att man måste växla mitt i kurvan. Men det går det oxå, kräver lite träning bara. Tyvärr skulle det inte gå att köra såhär på banträffarna eftersom man skulle bli svartflaggad direkt. Men om man kör med slicks så går det bättre för då orkar inte bilen dra loss hjulen lika lätt som med gatdäck. Så nu får man trimma med andra ord. 😀
Mvh Perra
7 maj, 2004 kl. 21:13 #133811OzO
DeltagareJapp, då har Maxan fixat lite fler bilder från helgen Mantorp med HPC: http://www.impreza.nu/ssi2/expo/mantorp04_max
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album62/141_4146.sized.jpg
😀
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::9 maj, 2004 kl. 00:02 #133855griml0ck
Deltagare>FYI
>
>Stefan har inte rasat sin turbo.
>Däremot lyckades han att skapa det nya begreppet
>wastegate-lockup. 😉
>Så går det när man nyttjar alla 218 hästar fullt ut runt
>Mantorp.
>
>Grattis!!
>
>:Dphew blev nästan lite orolig där att man kan rasa original turbon me lite hård körande :+
9 maj, 2004 kl. 00:20 #133832Blocken
Deltagare>Så har också jag fått tummen ur och slängt ut mina
>alster på http://www.subaru-online.se, kika under Sett&Gjort
>som vanligt!Bra som vanligt, Tallfrun 😀
…men vad gör DjörCC? 😉
http://www.subaru-online.se/album_mantorp040501/images/040430-010.jpg/AB – luCCtar iaf gott 😉
10 juni, 2004 kl. 18:40 #133864Mooseman
DeltagarePerra.. Go bil, o bra drag, men tyvärr har du inte snabbast varv för dagen… 😉
10 juni, 2004 kl. 18:40 #133868Mooseman
DeltagareInte hetsa upp sig!
Nu ska vi inte börja tala varvtider, utan det faktum att jag själv kom ut på banan och knaprade in på Perra under de ca 5 varven innan min ic-slang sa upp sig..
>Öhhh, vad är detta?
>Vad jag vet är tidtagning ej tillåten och vill man tävla
>är det bara att ansluta sig till valfri racing-diciplin inom
>SBF och tävla på.
>
>Lycka till. 😉
>
>
>
>>Perra.. Go bil, o bra drag, men tyvärr har du inte
>snabbast
>>varv för dagen… 😉
>10 juni, 2004 kl. 18:40 #133819ExOrdis
DeltagareHahaha!!! 😀
Kanske dax att ta en liten kurs i spårval?
Ser ut som om du försöker köra på våt asfalt, is, snö eller grus.Publikfriande iaf. 😉
/K
>Grusdräparn: Vad du inte lyckades fånga på bild fick tydligen
>en i hpc med på film iaf 😛 Nu kan ni se hur ”mycket” fäste
>man hade med indysport däcken. Fort gick de ju inte men man
>fick ju försöka ha kul ändå :+
>
>http://user.tninet.se/~zgj171k/rejsa/2004-05-01%20virrigt%20fr%f6%20VCD.mpg10 juni, 2004 kl. 18:40 #133820ExOrdis
DeltagareÖhhh, vad är detta?
Vad jag vet är tidtagning ej tillåten och vill man tävla
är det bara att ansluta sig till valfri racing-diciplin inom SBF och tävla på.Lycka till. 😉
>Perra.. Go bil, o bra drag, men tyvärr har du inte snabbast
>varv för dagen… 😉10 juni, 2004 kl. 18:40 #133821ExOrdis
DeltagareÄr knappast upphetsad Moose, men förklara gärna
varför du vill berätta det?Nyfiken…
>Inte hetsa upp sig!
>
>Nu ska vi inte börja tala varvtider, utan det faktum att jag
>själv kom ut på banan och knaprade in på Perra under de ca 5
>varven innan min ic-slang sa upp sig..>>Öhhh, vad är detta?
>>Vad jag vet är tidtagning ej tillåten och vill man tävla
>>är det bara att ansluta sig till valfri racing-diciplin
>inom
>>SBF och tävla på.
>>
>>Lycka till. 😉
>>
>>
>>
>>>Perra.. Go bil, o bra drag, men tyvärr har du inte
>>snabbast
>>>varv för dagen… 😉
>>
> -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
