SSC Allmänt snack Träffar Eftersnack Mantorp 2009-05-10

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 39 totalt)
  • Författare
    Snowman
    Deltagare

Stor tumme upp till alla ni andra som hade långt att åka men ändå dök upp med (Andersson t.ex., typ 55 mil enkel resa).

Tack tack! Ja det var svettigt att köra alla 3,4 km ända till Freja o hälsa på några minuter :7

Kul o se er en liten stund iaf, fick inte en tråkig ban-åkar-abstinens där ett tag.. Men jag undrar fortfarande vem det var som gääsade ur såpass på vägen utanför mig att jag hörde det även fast jag stod med en el-hyvel o hyvlade 6-tums plank :+ :+ :7 Lät som en tajp-ärr… Många trevliga bilar på parkeringen utanför Freja, Fårrden med bur o grejer såg farlig ut!

/Markus – hoppas kunna vara med nästa gång på Freja 😛

Fransson
      Deltagare

Då har man lagt ytterligare varv på Mantorp bakom sig.Det tar sig. Xp8’orna tillsammans med DBA4000 fungerar kanon, tack Pean Sweden! Nu vågar man stå på lite mer. Flyttade bromspunkten till Mjölbykurvan en bra bit.Har 1 timme incar att gå igenom, förhoppningsvis hittar jag lite action och varv som inte var allt för lusiga. 😉 Tyckte jag såg fler med filmkamera? Kanske kom jag med någonstans.Vi ses på nästa banträff.

Jag vill också tacka alla inblandade för en trevlig dag. Mot slutet gick det riktigt fint samtidigt som det blev lite bättre plats på banan.

Nikke McRae!
        Vad hände egentligen där uppe där vi körde och vände vid kylningen? Hon såg inte glad ut direkt.
        /Nicke

SPiKE
        Deltagare

Äntligen är det måndag och man slipper åka Impreza hela dagen 😀

Hela 16 glada SSI:are kom och körde denna gång, kul att det blev så pass många. Mycket lyckad banträff i mina ögon, tyvärr var det inte alla som hade turen med sig, Raul tex, skruva hela natten och sedan få strul med lådan… tråkigt som f*n

Vandrarhemmet Freja var näst intill jämförbart med Moshult, Göteborgs/Kinnagänget och en kall malt/jäst/vatten… det höll på att bli en såndär perfekt kväll med födelsedagar och lite boxermusik med kokarn frampå småtimmarna :7

Men se den gubben gick icke!
          Mr FMC:s ordförande P-A formligen matrialiserade sig på 0,003 millisekunder från att han hörde klicket på solenoiden till att man fick vrida av tändningen igen, jädra glädjedödare 😉 😀

Saxat från FCS
          ”Grillkvällen på Freja var en höjdare. Måste säga att några av de där grabbarna från Imprezaklubben var ena skojiga rackare. Jag önskar att jag hade en inspelning av de ord som sades i baksätet på min Focus ST när vi åkte till Statoilmacken vid banan och köpte frukost i söndags. I baksätet satt (P-A rätta mej om jag har fel) ordföranden i Subaru Imprezaklubben samt deras banträffsansvarige och ÖSTE beröm över Forden de åkte i. Om jag inte minns fel så hördes ord som ”Fy %#” vad den låter gott” samt ”Med ett 3tums kit på denna skulle man nästan kunna byta bil ju”. Jag vet de kommer förneka dessa ord in i döden men P-A och jag vet iaf att vi har ett par Ford beundrare i fiendelägret. ”:D /Mikael

He, he, he… Jag ser fram emot den officiella förklaringen från Henke och Stefan… 🙂

Alltså lugn och fin här nu, det här minns inte jag så det har aldrig hänt och skulle det vara sant så kanske jag råkade tycka att ljudet från Volvo 5:an lät lite ballt möjligtvis. :9

Det där med att byta bil förnekar jag inte, jag menar frugan har ju en Atos så nog tycker jag att det är ett litet uppbyte även om det bara är för ljudets skull :*

//Henrik

arellano
          Deltagare

Tack alla för en trevlig Lördag och Söndag.
            Grillkorven och Däcken tog slut.
            Arne o Anton(13 år)

Nikke McRae
            Deltagare

Incar är ju bra, man ser ju direkt var man fegar. 😛

Nikke McRae! Vad hände egentligen där uppe där vi körde och vände vid kylningen? Hon såg inte glad ut direkt./Nicke

Jag skulle inte heller vara så glad om man varje helg hade banåkarbilar som vänder precis framför hennes hus. 😉
              Tydligen åker även tävlingsbilar fram o tillbaka och värmer däck.
              Jag skulle hälsa att det är bättre att åka o kyla åt andra hållet. :*

storfiskarn
              Deltagare

Tack alla för en trevlig dag på banan, måste fixa bättre bromsar så dom där hondorna inte åker förbi innan kurvorna x(Pedersen: 55 mil ToR hade jag bara.100 liter V-power gick det åt. Landsväg 1,1 l/ milen (130km/h). Bana 3,5 l/milen MVH C Andersson / Mr Konjak”Daddy knows alot, butMommy knows everything!”Impreza STi -08

Det var en helt original typ R som körde om dig innan kurvorna,han spelade in det oxå;(

Andersson
                Deltagare

Tack alla för en trevlig dag på banan, måste fixa bättre bromsar så dom där hondorna inte åker förbi innan kurvorna x(Pedersen: 55 mil ToR hade jag bara.100 liter V-power gick det åt. Landsväg 1,1 l/ milen (130km/h). Bana 3,5 l/milen MVH C Andersson / Mr Konjak”Daddy knows alot, butMommy knows everything!”Impreza STi -08

Det var en helt original typ R som körde om dig innan kurvorna,han spelade in det oxå;(

Nya belägg beställda + lite annat på G 😉

MVH C Andersson / Mr Konjak

”Daddy knows alot, but
                  Mommy knows everything!”
                  Impreza STi -08

Andersson
                  Deltagare

Incar är ju bra, man ser ju direkt var man fegar. 😛

Nikke McRae! Vad hände egentligen där uppe där vi körde och vände vid kylningen? Hon såg inte glad ut direkt./Nicke

Jag skulle inte heller vara så glad om man varje helg hade banåkarbilar som vänder precis framför hennes hus. 😉 Tydligen åker även tävlingsbilar fram o tillbaka och värmer däck.Jag skulle hälsa att det är bättre att åka o kyla åt andra hållet. :*

Går ju bra att kyla inne på området oxå, finns ju en extra bit av banan där campingen brukar vara vid olika evenemang

MVH C Andersson / Mr Konjak

”Daddy knows alot, but
                    Mommy knows everything!”
                    Impreza STi -08

kamikaze
                    Deltagare

En toppendag måste jag säga, skitkul att komma ut och rasta av bilen igen men det såg inte så lovande ut när det regnade om vartannat under insläpp/besiktning men lagom till första körpasset slutade det ju och banan blev torr.

Det där med Freja och grill va jättetrevligt, kul att träffa lite Fordåkare också hoppas på en repris nästa år.

Blev riktigt imponerad av Mikke och hans STI 06/07, blev omkörd på rakan under ett pass, satan va det gick undan och det gick även fort i kurvorna. Nu är det bara att kränga på nya r-däck inför storträffen och byta lite belägg sen är man redo igen

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album586/DSC00172.sized.jpg

Börjar bli liiiite dåliga nu 😀

klew
                      Deltagare

tyckte också det var en kanontrevlig träff, körde iofs för PSC den här gången (deras träffansvarige tipsade om att deras pris var 250kr och ssi 300kr så fuskade o sparade 50kr då jag är medlem i båda klubbarna) men var skoj att se lite andra subbor iaf 🙂 Var förmodligen segast i klubben runt banan men sånt man får ta 😛

Nästa gång tänker jag nog försöka köra med instruktör, skulle nog göra rätt stor skillnad om man lärde sig placera bilen rätt istället för att bara gasa som en tok även om det också är hysteriskt roligt 😀

mikke
                        Deltagare

Jag vill också tacka alla som var med och gjorde träffen och körningen riktigt lyckad! Synd bara man aldrig fick chansen att testa sig mot evon, det hade varit kul 🙂

Nu är det bara att vänta på tills väghållningsgrejerna ska dimpa ner i brevlådan 😉

Just try
                          Deltagare

Jag vill också tacka alla som var med och gjorde träffen och körningen riktigt lyckad! Synd bara man aldrig fick chansen att testa sig mot evon, det hade varit kul 🙂 Nu är det bara att vänta på tills väghållningsgrejerna ska dimpa ner i brevlådan 😉

Tjo!! Hade även jag en kanon trevlig dag och för den delen kväll 😉
                            Angående evon mikke så var det inget att testa dig mot! Han hade inte haft en chans, när jag kom i fatt svängde han åt sidan och blinkade direkt, dock möjligt att han fick upp ett högre tempo senare under dagen. För egen del så gick körningen med postbilen bättre än väntat, tog några varv innan placeringen av bilen började sitta men det var ju premiär, känslan var ändå att jag fick till några bra varv. Längtar redan efter stor träffen, hoppas på att få några fina fajter med tex, tvillingarna, arne, mikke mfl.

Som sagt en kanon dag!!

mvh Magnus

Focus RS
                            Deltagare

Vandrarhemmet Freja var näst intill jämförbart med Moshult, Göteborgs/Kinnagänget och en kall malt/jäst/vatten… det höll på att bli en såndär perfekt kväll med födelsedagar och lite boxermusik med kokarn frampå småtimmarna :7 Men se den gubben gick icke! Mr FCS:s ordförande P-A formligen matrialiserade sig på 0,003 millisekunder från att han hörde klicket på solenoiden till att man fick vrida av tändningen igen, jädra glädjedödare 😉 😀

Alltså lugn och fin här nu, det här minns inte jag så det har aldrig hänt och skulle det vara sant så kanske jag råkade tycka att ljudet från Volvo 5:an lät lite ballt möjligtvis. :9

He, he, he… Det var ju bara för att försöka få Herr Grävmaskinsoperatör att låta oss få komma tillbaka nästa år igen… :* 😉

Ja, mycket synd att jag inte hann få med Era kommentarer på telefonen… *SUCK* 😉

/Per-Anders.

555_STI
                              Deltagare

Det är bara att vänta tills Chassis är borta och plocka motorn till Atosen 😀

http://www.alltommotor.se/artiklar/nyheter/ford-focus-rostar-mest-1.12102

mikke
                                Deltagare

Just try, jag tror den gick bra, han drog om mig när jag värmde däck på första varvet när jag kom ut, dock svängde han av sen och jag hittade inte han fler gånger där ute på banan 🙁

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 39 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.