- Detta ämne har 6 svar, 888 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 7 månader sedan av Mujo84.
-
FörfattareInlägg
-
31 maj, 2004 kl. 03:16 #13773maxanDeltagare
Nyss hemkommen och nytandborstad efter att ha rest hemifrån igår 9.30 har jag och Göran gjort Göteborg på ett dygn.
Efter moget övervägande valde vi Göteborg framför gräsklipparen ( 😛 😉 ) och reste ner.
När vi väl var framme tog vi oss in på Liseberg för att spana in nya berg-och-dalbanan “Balder”.
Helt klart en FULLTRÄFF! 🙂 Är ni i Göteborg, gör det enda rätta man kan göra i den eländiga staden, besök Liseberg och dra ett åk i Balder (inträde + åk = 100SEK), resten kan ni hoppa över.
Efter depåstop och påfyllning bar det av till Ullevi och vi kom precis lagom till Slipknot började spela.
Vilka tokar, mycket har man sett men detta var något speciellt 🙂 … De vevade på under en dryg timme för att sedan tacka för sig.
20.45 kom då äntligen Metallica in och gjorde “sin grej”.. Göran reste 20 år tillbaka i tiden, gjorde djävulstecken, sjöng med, spelade frenetiskt luftgitarr slåendes med tummen på låret…
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,485255,00.html
Resan hem var tyngre, Göran skötte sig exemplariskt och höll sig på vägen medans jag av och an småslumrade. De sista 6-7 milen till Stockholm satt jag och slog mig med en 50cl pet-flaska för att inte somna och hålla Göran vaken som började krokna.
well, nu är det sängläggning som gäller!
Ha’ de’ boys..
p.s. Vad har detta med Subaru att göra? Ingenting, vi åkte sur volvo t-o-r 😉 😀
Subaru – AWD – All Well Driven31 maj, 2004 kl. 06:56 #134060nisseDeltagareVilken kväll!!! ruskigt bra, själv var man bakis och dyng-förkyld men det spelar liksom ingen roll…man hamnade i en annan värld när dom satte igång! master of puppets och one var det absolut bästa jag någonsin hört.
31 maj, 2004 kl. 09:30 #134059BlockenDeltagare56000 besökare? Hälften av vad Springsteen drog för ett år sedan? ;););)
/AB
31 maj, 2004 kl. 11:16 #134058OzODeltagareSprängsten måste spela 18 dagar i rad för att få ihop folk! :P;)
Ny länk: http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,485370,00.html
Fy faaan, va trött man kan vara idag då! Men det var det värt! Om jag kände mig 20 år yngre igår kväll, så är jag 20 år äldre nu! 😀
Liseberg: Berg-o-dalbananen gjord av plank (Baldur/Balder?) var en höjdare, det bästa/värsta jag åkt! Ujujujuj…
Gbg-trafik: Hitta rätt i Gbg? Gå rätt utan att bli överkörd av cyklister och spårvagnar? Puh!
Ruskigt bra platser hade vi o Metallica var i högform! Glada o spelsugna! Trillard plus av mig till dom, men här är ett par minus:
– Kirk skall inte sjunga
– Kirk skall icke spela gitarrsolon (varför får inte Lars spela solo nån gång?)
– Mr Trujillo rör sig som ett miffo på scen (dock kan han spela bas! :))
– Nån borde ha avbokat vinden som tidvis blåste bort diskanten!
– Åka 240 tur-o-retur? Jättekul och bli omåkt av halva Sverige på väg hem… Fast lite skadeglädje att se ett par bli stoppade av farbror blå på vägen dit!Jepp, One var en höjdare som alltid. Att dom spelade hela Master gav ståpäls!
Thanx Max för biljett och resesällskapet! 😀
(Får klippa gräs nästa helg istället ;))
::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::31 maj, 2004 kl. 21:27 #134063X3000DeltagareMåste oxå säga att det va en av dom bästa konserter jag har varit på.. (Är inte gammal men det har hunnit bli ett par ändå).. Måste berömma Slipknot för en grym spelning.. :7 (Fan va bra dom är).. Å berömma Metallica för en ÄNNU bättre spelning..
Alltså en grymt underbar kväll med kalla öl å underbart väder och kalas bra musik…. 😀 :7 :9 :*1 juni, 2004 kl. 06:37 #134061Pontus_GTDeltagareInstämmer…Metallica ÄR stora och man fattar varför. Började lite segt men f-n va dom har gjort grymma låtar. Effekterna på One var mäktiga och att se allt folk hänga med och höra allsången var skönt i mina öron…en gång till?!!??!:7 :7
1 juni, 2004 kl. 07:11 #134062Mujo84DeltagareJotack en gång till! 😉
Jo, Metallica va fruktansvärt bra, fast ibland tog vinden tag i ljudet så det försvann för någon sek, men så satt man ju längst bort i hörnet 😉
Slipknot imponerade inte på mig faktiskt, men Lost Prophets (?) var jävligt bra!//Mujo
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.