› SSC › Allmänt snack › Träffar › Eftersnack S.A.D asfalt med Arturs!
- Detta ämne har 34 svar, 1,842 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 5 månader sedan av
Strat.
-
FörfattareInlägg
-
20 maj, 2006 kl. 05:32 #14215
Blocken
DeltagareIgår eftermiddag/kväll kördes första delen av helgens konbaneträning!
3 tappra riddare var på plats – Daniel, Råberg och Patrik.
Idag är det lördag, och vi räknar med 15 bilar som går kurs! Fränt!
Ett axplock från gårdagen:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album497/DSC00597_copy.thumb.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album497/DSC00594_copy.thumb.jpg http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album497/DSC00595_copy.thumb.jpg
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album497/DSC00596_copy.thumb.jpg http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album497/DSC00597_copy.thumb.jpg(Hela galleriet finns här!
Behöver jag säga att jag saknar Kokarn…? 900-turbon gör sig inget vidare bland konerna 😉
/Blocken
Edit: Fixade tillbaka bildrna
20 maj, 2006 kl. 17:25 #142531BVS-Robban
DeltagareTrevlig dag med mycket nytt man lärde sig! Tackar alla inblandade
Väntar med spänning på intressanta bilder !/ Robban/Janet
20 maj, 2006 kl. 18:28 #142502syke
BlockeradHur skoj dag som helst, och lärorik som robban sa. Tack alla som var där!
Fråga: Vad var gjort med 06’ans avgassystem? Den lät ju som ett ryanairplan som startade när janne drog fullt!
20 maj, 2006 kl. 18:46 #142530Janne S.A.D.
DeltagareHej
Tack alla SUBARUvänner oj vad kul det är med er
😛Efter officiella avslutningen lyckades jag hetsa Strat till banrekord.
1,17,85.
Snyggt och stort grattis.Nu ska jag hem och sova.
Janne
20 maj, 2006 kl. 18:49 #142513Blocken
DeltagareHur skoj dag som helst, och lärorik som robban sa. Tack alla som var där!Fråga: Vad var gjort med 06’ans avgassystem? Den lät ju som ett ryanairplan som startade när janne drog fullt!
Tack för att ni kom och gjorde dagen till vad den blev! Kul att se att samtliga förbättrade sina körningar (både tidsmässigt och körmässigt med sittställning, rattfattning osv), och preparerade sig inför storträffen på Emmaboda Superstage!
Slutburken på Landrin-Jims 06’a är bytt från original till en original-från-Subarus-tillbehörs-STi-katalog. Dyr, men vääääldigt fin.
Mvh Blocken – med Skalman i tryggt förvar 😉
20 maj, 2006 kl. 19:29 #142505Strat
DeltagareFår tacka som attans! Hur kul som helst :7
Himla bra att få köra sig lite varm i kläderna innan ss. Bilen funkade kanon och bromsarna är ju värda vartenda öre. Alla som åkte med kommenterade dom 😀 Sen får vi se vad som går att göra åt att bilen pinkar som en jycke i varenda sväng 😉
Nu sova.
20 maj, 2006 kl. 19:41 #142520jraberg
DeltagareHejTack alla SUBARUvänner oj vad kul det är med er:P Efter officiella avslutningen lyckades jag hetsa Strat till banrekord.1,17,85.Snyggt och stort grattis.Nu ska jag hem och sova.Janne
Suveränt jobbat Strat! Simo får det svettigt på emmaboda verkar det som 😮
En Eloge till Janne och Block som designat banan för att man skulle få träna på emmabodas setup.
Kändes därför som en kniv i bröstet när trycket försvann helt ;( tidigt på kvällen pga hål i siliconslang x( här hade man laddat upp i månader och bokat tid för hjulinställning samma dag o så detta.. jaja..
Men tack vare en tapper riddare i vit(med oljefläckar såklart) rustning kunde jag iaf. få ladda lite(0.7bar) innan ögonlocken var för tunga på oss alla. Tack för att ni väntade…Och kul att få träffa alla igen 🙂
Mest givande tyckte jag att ghost car/chasing car var.. snabbare och mer tydlig feedback kan man nog inte få.
Väl hemma så visar det sig att dawes kläggat igen och det läcker från i stort sett alla silikon slangar(stumparna mellan rören) hoppas bara turbon inte laddat ihjäl sig.. riv och byt helt enkelt sen e jag på banan igen..edit. Strat, 22mm whiteline krängare fram botar det..
Mvh
Revansch-sugen kyckling..20 maj, 2006 kl. 19:47 #142532BVS-Robban
DeltagareOtroligt givande dag siktar påå 1,22 i superstage efter jannes tips (janne du är guld värd) 🙂
Men var är bilderna !!!!????20 maj, 2006 kl. 19:57 #142526Mr Walle
DeltagareJa en kanon dag! synd på stolen bara,bara åka till garaget och göra om och göra rätt
Och vi ska vara glada över det lilla regn som föll med tanke på det jag och Arne fick åka igenom på vägen hem fy f#n!!! har aldrig vart med om något liknande20 maj, 2006 kl. 22:47 #142534Surbarbro
DeltagareTja Grabbar!
Först och främst måste jag ju gratta Strat. Vi kunde ju inte åka förrän han hade fixat det. LYCKA TILL PÅ SS.Själv körde jag en bit, sen fick sonen köra……….( han ville inte köra när alla såg på)!Katten, det gjorde ju jag!
Toppendag! Lärorik och jag kommer igen.
Va´ det grusväg????????????????
Tack för en underbar dag med många intryck och många tips.
Akta er för jag är på gång. HAHA!!!Saknar bara en häftigare bil………..
/Catrine
21 maj, 2006 kl. 00:30 #142523Mats
DeltagareNu sova.
Va e ni för veklingar?? Nu ha vi fått i oss sista gammwhiskyn o ska gå o nana kudden.
Mats GBG/med ny maskot…
Regionsansvarig Göteborg21 maj, 2006 kl. 00:32 #142524Mats
DeltagareNu sova.
Va e ni för veklingar?? Nu ha vi fått i oss sista gammwhiskyn o ska gå o nana kudden.Mats GBG/med ny maskot…Regionsansvarig Göteborg
åååååååå de ä sant dääääääää 😀 (bara för dig BlaCC 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😉 😉 😉 :+ :+ :+ :+ :+ 😀 ) 😉
/KK på Lordis login 😉
21 maj, 2006 kl. 05:46 #142522arellano
DeltagareTack alla. En kanon dag.
Flyttade koner, klippte gräsmattan när man satt bredvid som elev.Arne
21 maj, 2006 kl. 09:04 #142528dragster
DeltagareKanondag, synd på regnet bara. Men det gick ju ändå.:-)
Nu blev man mycket varmare i kläderna inför Emaboda,
Mycket bra tips och råd man fick.
Super, tack alla.MVH
Roger21 maj, 2006 kl. 11:14 #142506Strat
DeltagareTack Råberg och Catrine 🙂 Det är klart man försöker när Janne peppar en så. Blev nog mer och mer vilja och horn mot slutet, men det gick ju neråt i tiderna 😉
Är det någon som fick med min bil på film? Jag skulle vilja se hur den uppför sig utifrån nämligen. Sitter redan motsvarande 24 mm krängare fram, så jag ska testa att mjuka upp den bak på krängare och rebound på dämparna. Möjligt att man kan öka bump fram också för att få den lite styvare.
Får bli hårdare fjädrar framöver 😀
Hoppas gammwhiskyn smakade ”Lordi” 😉 😀 Ska ta mig lite ikväll själv :9
/Claes
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.