SSC Allmänt snack Träffar Eftersnack S.A.D asfalt med Arturs!

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
  • Författare
    syke
    Blockerad

Tack Råberg och Catrine 🙂 Det är klart man försöker när Janne peppar en så. Blev nog mer och mer vilja och horn mot slutet, men det gick ju neråt i tiderna ;)Är det någon som fick med min bil på film? Jag skulle vilja se hur den uppför sig utifrån nämligen. Sitter redan motsvarande 24 mm krängare fram, så jag ska testa att mjuka upp den bak på krängare och rebound på dämparna. Möjligt att man kan öka bump fram också för att få den lite styvare.Får bli hårdare fjädrar framöver :DHoppas gammwhiskyn smakade ”Lordi” 😉 😀 Ska ta mig lite ikväll själv :9 /Claes

Grattis till tiden! Även om jag inte har bilen på film så kan jag berätta att det såg bra ut och att det gick fort! Duger det? :+

Strat
      Deltagare
        Strat
        Deltagare

Grattis till tiden! Även om jag inte har bilen på film så kan jag berätta att det såg bra ut och att det gick fort! Duger det? :+

Tack, visst duger det 😉

roadtip85
          Keymaster

Fan va kul det va!!:D
            Lyckades få ner tiden till 1.23.09 eller va det va…
            Tack alla instruktörer för råd och tips!

Nu känns det ju som man måste åka ner till emmaboda ändå! Fast det är en låång väg från stockholm…:(

Jaja, hoppas det kommer upp fler bilder snart!

Tack alla som va med för en otroligt rolig dag!

//Anders – Bäst tid/häst??? 😛

syke
            Blockerad

Fan va kul det va!!:D Lyckades få ner tiden till 1.23.09 eller va det va..

😮 😮

Imponerande!! Grymt bra kört måste jag säga!

Blocken
              Deltagare

WRC Saab Feature.:D/Claes

Jaa’umm..! 😀

F-n va kul att du fick den på film :+

/Blakk

Crescent Boge KokarEdition I

simo
                Deltagare

Gött Strat!
                  Johan, du får se till att få ordning på grejerna 😉

Verkar som de finns några som e taggade inför Emmaboda 🙂

/U – finns det inga fler filmer o bilder

LegacyLarsa
                  Keymaster

Det finns bilder, dock måste jag ha tillstånd för att få lägga upp bilder…

/Lars

Surbarbro
                    Deltagare

Tja Grabbar!

Sonen har tagit en massor av kort.En del är faktiskt riktigt bra.Han ska skaffa sig ett större minneskort.
                      Sorry,Strat,men blder från sista åken har han inte men därimot innan.
                      Jag kanske har något, fast det är på håll. Måste bara lära mig hur man gör för att komma ut med bilderna.

Underbart kört.

Håller på er i Emmaboda.
                      Piska upp de andra.

/ MVH Catrine

Mats
                      Deltagare

Ja nu har man kommit hem efter ett äventyr till vilda Västerås.
                        Saldot efter helgen var en ny koppling, nygappade stift (tack Kvarnis med K) och en svag baksmälla. En ganska bra helg alltså.

Körningen på lördagen var nåt av det roligaste jag gjort. Så jävla skönt att äntligen få använda bilen ordentligt. Man märker helt klart att det är skillnad mot min gamla GT. Chassit är såå mycket bättre, och diffen gör ju sitt den med. Det enda jag är lite missnöjd är bromsarna. Efter en tur i Strats Gammkokare så står nya bromasra högt upp på listan. Ett ”earthing kit” skall fixas innan Emmaboda för o försöka råda bot på misständningarna vid 4500rpm.

Nu är jag sådär lagom taggad inför SS. Kommer säkert o sluta med att man satsar så mycket att det blir sämre tid än med gammGT:n :). Den som lever får se.

Tack till SAD Janne och Block för en skittrevlig helg. Ser framemot grusutbildningen som vi diskuterade.

Bilder på min ”håriga” bil efterlyses. Jag har inte så mycket kort på den än. Ja har ju inte handlat nån digikamera än så.
                        Så ni som tog bilder och eventuellt filmer får gärna skicka dem till mig. Enstaka bilder går bra att skicka till lindholm.mats@gmail.com. Ja tror de har en gräns på 15mb/mail men är inte säker. Skulle de va större saker så PM:a så löser vi det.

Mats GBG
                        Regionsansvarig Göteborg

daniel83
                        Deltagare

Tack så mycket Janne, Block och Arthurs för en väldigt rolig och givande helg.

Roligt att man körde 1.23.59 sista vändan på lördagen. Väldigt nöjd.

Tack till Alla som var och körde.

Tack till Strat för åkturen. Kommer bli dyrt för mig.

Tack Mats för åkturen i din kokare på fredagskvällen. Vilken skillnad mot min.

Kan även tilläga att jag har film på endel bilar.
                          Ska klippa ihop något under veckan hoppas jag och lägga ut på nätet.

//Daniel – Ska till BVS imorgon måndag

Blocken
                          Deltagare

Det finns bilder, dock måste jag ha tillstånd för att få lägga upp bilder…/Lars

Fixat! Lägg dom här. Takksåmyckevarsegooouuud!

/Black

Crescent Boge KokarEdition I

Kvarnis
                            Deltagare

Vart en kanaon dag de här , duö 🙂

även fast bilen döda servon så klardes den hemma utan större problem.
                              Fick draghjälp i från H-sand då det var fler som hade bråtom hem till Hockey VM 😉

Som vanligt har man alltid sjukt kul när Janne fixar till nått , han måste dock lära sig få bättre fason på vädret 😉

F-n man åker ju inte ner frånb Norrland för attt få se en massa regn 😉 😀

Men f-n så sliten man är i dag tur att man får villa upp sig på jobbet 😮

Patrik K
                              Deltagare

Måste verkligen instämma med allt som skrivits innan :+

Ett riktigt STORT tack till Janne, Block o Arthurs för alla tips o coaching. Riktigt bra bana o bra arrangerat!!!

Körde ju tyvärr bara på Fredagen o det gick bättre o bättre men det finns myyyycket o slipa på =) Är ordentligt sugen på SS nu, hoppas jag bara får ordning på styrningen men säkra källor är inkopplade (Mr, SGM 😛 )

Jag har massor av fina bilder från dagen, det blev en 450st, så nu måste jag verkligen skaffa ett bildkonto.

Vill även tacka Mats och Strat för två stycken riktigt härliga åkturer, inspirationen kan inte bli högre, TACK!

// Patrik K – lite trasig men fortfarande gul o fuuiiiin

Janne248
                                Deltagare

Slutburken på Landrin-Jims 06’a är bytt från original till en original-från-Subarus-tillbehörs-STi-katalog. Dyr, men vääääldigt fin.

Denna?
                                  http://www.subaru.se/Accessories/images/normal/sejmse5000stor.jpg
                                  Eller nån från utlandet?
                                  http://www.subaru-sti.co.jp/parts/gdf_impreza/largeimage/3-1.jpg

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 35 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.