› SSC › Allmänt snack › Träffar › Eftersnack Stockholmsträff 2005-11-20
- Detta ämne har 9 svar, 1,583 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 11 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
20 november, 2005 kl. 15:21 #14120
thorlake
DeltagareJaha, består denna klubb av idel vägprimadonnor och små prinsessor på ärten som behandlar kärrorna som vore de av glas?
För jag antar att samtliga ryggade för det lilla snöskvätt som landat på vårt landskap annars så går det inte ihop för mig att vi var blott TRE (3) Imprezor som hittade till Bogesund idag?
Jonas, jag och Migu.Jonas som är nybliven Sti ägare. (Grattis!). Men vad ger det för fösta intryck av klubben tror ni? Intrycket av en aktiv klubb?
Skulle inte tro det.SKÄMS!
Å sedan må ni ha vilka ursäkter som helst sådetså!
En eloge till er som kom. Jag hade trevligt iaf.
Å Migu, hade den där förbenade OK/Q8 kärran inte såsat så jevligt så hade mitt sidospår vid Frösunda funkat. 😉
PS. Skit går att tvätta bort.
20 november, 2005 kl. 16:30 #140237migu
DeltagareUppslutningen lämnade som sagt mycket i övrigt att önska, alla kanske var hemma och satte på vinterdäcken (åtminstone ett giltigt skäl i så fall ;-))?
Nåja, vi tre hade ju trevligt i alla fall, trots att man fick försöka överrösta en skällande (imprezahatande?) hund.Frösunda-smitvägen utnyttjas flitigt hem på eftermiddagarna, men det var uppenbarligen fel spår den här gången. Det var det ju i och för sig redan när du hamnade bakom stoppklossen i svängen upp mot påfarten så att jag lugnt och värdigt kunde glida förbi er bägge två i ytterspår :+
/Micke
20 november, 2005 kl. 20:49 #140238Larry
DeltagareJag hade gärna kommit förbi (trots vädret, vilket jag förövrigt tycker är ett riktigt kul impreza-väder!) men var tvungen att jobba ;( Håller med om att det alltför ofta är få bilar på träffarna, det har hänt mer än en gång att vi varit två 😛
Lite OT: Jag tror personligen mera på spontanträffar med någon/några dagars försprång, de som kan de kan och meddelar det på forumet. Om ingen (läs få) visar intresse så skippar man och försöker en annan gång. Funkar, eller är jag ute på djupt vatten?
20 november, 2005 kl. 22:26 #140232syke
BlockeradJag bytte vinterdäck och renoverade lägenhet. Hann dock med att damma in i två trottoarkanter med höger bak medans sommarhjulen satt på.
Hann även med ett snabbt besök på solvalla när vinterdäcken var på, skrämde bort nån övningskörare med lite härliga piruetter. Kanske dit vi ska flytta vinterträffarna?
21 november, 2005 kl. 08:41 #140239roadtip85
KeymasterJag hade också tänkt att svänga förbi, men fick problem med vinterhjulen! Hålet för hjulbultarna var för små så fälgkorset gick inte in!
//Anders
21 november, 2005 kl. 17:09 #140235SVARTEN
DeltagareHallå, kan ju bara tala för mig själv nu. Jag använder min Impreza som entusiastbil och den körs endast sommartid. Åker till vardags annat märke. Jag har varit medlem sedan 00 och var på min första klubbträff i somras. Just för att kolla vad som hände på en träff med Subarukollegorna. Det var trevlig att chittchatta lite, men så speciellt mycket mer var det inte. Är det tänkt att folk skall dyka upp på klubbträffar tror jag nog att det krävs lite mer aktivitet än att bara stå och snacka. Detta borde ligga i den som är regionsansvarigs intresse. Många har familj eller ett jobb som kräver tid, såsom mig själv och bara åka ner och snacka bilar och annat lyx är ibland svårt när man ibland är ledig.
/C
22 november, 2005 kl. 10:08 #140233OzO
Deltagare22 november, 2005 kl. 10:47 #140234Strat
DeltagareKlubben anordnar massor av aktiviteter där det händer grejer! Fikaträffar är inte menade att vara fyllda med action direkt 😉 Dyk upp på nån banträff/konbana/sjöis istället, och använd bilen som den ska göras. Det går att fika då också 🙂
/Claes – som hade päron och svärpäron i hela lägenheten i helgen.
22 november, 2005 kl. 10:51 #140240Niklas
DeltagareLåg i garaget och grät efter att låsmuttrarna gick sönder. Fick inte av sommardäcken.
19 december, 2005 kl. 06:19 #140236Manor
DeltagareHallå, kan ju bara tala för mig själv nu. Jag använder min Impreza som entusiastbil och den körs endast sommartid. Åker till vardags annat märke. Jag har varit medlem sedan 00 och var på min första klubbträff i somras. Just för att kolla vad som hände på en träff med Subarukollegorna. Det var trevlig att chittchatta lite, men så speciellt mycket mer var det inte. Är det tänkt att folk skall dyka upp på klubbträffar tror jag nog att det krävs lite mer aktivitet än att bara stå och snacka. Detta borde ligga i den som är regionsansvarigs intresse. Många har familj eller ett jobb som kräver tid, såsom mig själv och bara åka ner och snacka bilar och annat lyx är ibland svårt när man ibland är ledig. /C
Ja, ovanstående får nog stå för dig Svarten. För min del räcker det gott med lite Subarusnack och fika/pizza/hamburgare. Den som är regionsansvarig ska väl inte behöva dra i allt. Goda idéer är det fritt fram för vem som helst att komma med. Själv kör jag med Imprezan året om, men den kan väl ändå få kallas entusiastbil då jag försöker ta hand om den efter bästa förmåga :).
Jag kan däremot hålla med om att det är vårt att prioritera en fikaträff om familjen vill annat. Ibland fungerar det…och ibland inte.
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.