› SSC › Allmänt snack › Träffar › Eftersnack: Storträff Superstage 10-11 juni
- Detta ämne har 163 svar, 9,359 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
abd.
-
FörfattareInlägg
-
12 juni, 2006 kl. 07:11 #142975
Davve
DeltagareJag gråter ju blod när man läser i tråden.. Jag va tvungen att gå på 40 års kalas istället 🙁
Jag hoppas att det kommer mer tillfällen i år!!??
/Vill köra SS 🙁
12 juni, 2006 kl. 08:10 #143045Niklas
DeltagareEtt smakprov på vad som hände på kvällen 🙂 🙂 http://video.google.com/videoplay?docid=-5921516034501695799
:7 :7 :7
Tack god gud för att du filmade detta!! Har lagt upp en tråd på Zatzy och på EVO-forumet (där de diskuterade australiensiska Imprezor som gör samma sak). Suveränt!
Stort grattis till Strat! Jag visste att det skulle gå bra för dig andra dagen utan en straffvikt i form av tanig skåning i högerstolen! 😀
12 juni, 2006 kl. 08:47 #142942Wallinen
DeltagareVilken helg!!!
Vill börja med att tacka dom som anordnat o fått ihop allting så att det flöt på så otroligt bra som det gjorde. Tyckte det funkade kanon!
Sen tack till alla som var där, var riktigt roligt att få ansikte på alla forumnamnen och även om jag inte pratade med alla så var det väldigt många nya trevliga bekantskaper.
Och sen körningen.. det var första gången som jag verkligen KÖRDE min bil. Hade som mål med den här träffen att ta det som förarutbildning och det var verkligen nyttigt att få känna på detta.
Visste inte vad jag skulle förvänta mig för tid o det var inte det viktiga heller men kom in med en precis under 1.40 och det känner jag mig nöjd med.Att sen stå nere vid fuktionärstältet, prata med folket där, se o höra alla bilar var verkligen roligt.
Så till alla som var där.. ett superstort tack.
/W
12 juni, 2006 kl. 09:39 #142990Plura
DeltagareHur gick det på söndagen för er. Jag var ju bara där på lördagen.
Strat och KN blev det några förbättringar vem var snabbast när grindarna stängdes?/Pelle
12 juni, 2006 kl. 09:44 #143046Niklas
DeltagareStrat vann (1.27.94) vad jag förstått och KN satt på läktaren då hans bromsar gav upp på lördagen och han orkade (?) inte åka 16 mil enkel resa till PEAN för att hämta nya. Detta gjordes väl istället på hemresan till västkusten.
12 juni, 2006 kl. 10:30 #143013Janne S.A.D.
DeltagareSupergrattis Strat……..
Men jag var inte orolig,, visste redan när du klämde till med tiden här hos oss att du skulle bli livsfarlig på ss.Snyggt hoppas vi ses snart.
Janne och Marina.
12 juni, 2006 kl. 10:37 #142910Strat
DeltagareSå, efter lite sovmorron sitter man på jobbet igen, lite stum i huvet.
Nu kommer mina tack:
Block, Janne och Yonaz, ni är världsmästare på det här! Tack för årets höjdpunkt med bilen! Har laddat länge på olika sätt för detta och arrangemanget fungerade ypperligt.
KN, tack för fajten! Vet att du hade åkt fortare om du fått tag i belägg 😉
Patrik K, tack för öl och sälskap!
Adam, tack för däcktrycksmätning!
Manuel, Raul (vraåål) och Skånestoffe, tack för fyrverkeriet!
Tack också till JRM för en bil som bara går bättre och bättre! PEAN som fixat bromsar som är helt sjuka! Även Alien ska ha tack för klibbor som gör att min bil fastnar ofta på kort, eller hur var det Patrik? 😉
Är som sagt otroligt nöjd med hur körningen och bilen fungerade. Körde 1.34 första varvet ut, vilket var precis vad jag körde som bäst första gången jag var nere för 2 år sedan. Det som skiljer på bilen nu är däck, bromsar och krängare. Andra varvet gick på 1.30 nånting. Var ute tre gånger första dan och fick ner tiden till 1.29.xx och till slut 1.28.6x. På söndagen blev det två rundor och tiden gick ner till 1.28.32 först, och sedan 1.27.94.
Det finns ju många faktorer till varför det går fortare, tex jämnare asfalt, däck och bromsar med mera, men jag tror att den största faktorn faktiskt sitter i utvecklingen vid spakarna. Här vill jag passa på att tacka SAD Janne som peppat mig ordentligt och gett mig bra självförtroende. Naturligtvis är man grymt inspirerad av sånna som KN, Jeppe, FeA, Blocken, Yonaz, Grimlock och SAM (även om det var länge sen nu 😉 ) med flera, som är grymt duktiga förare.
Kanske löjligt att pladdra på så här, men jag är bara så glad och skrivsugen! 🙂
Tack till alla glada SSI’are!
/Claes
12 juni, 2006 kl. 10:38 #142911Strat
DeltagareSupergrattis Strat……..Men jag var inte orolig,, visste redan när du klämde till med tiden här hos oss att du skulle bli livsfarlig på ss.Snyggt hoppas vi ses snart.Janne och Marina.
Supertack Janne! 🙂
/Claes
12 juni, 2006 kl. 10:58 #142902SecretAgentMan
DeltagareGrattis Claes, det var du verkligen värd! 🙂
/J – är oerhört sugen…skall bara.. 😉
12 juni, 2006 kl. 11:21 #142992Ubbe
DeltagareGrattis Strat!
Vem var snabbast med New age? Var det KN i Raul’s bil eller satte någon annan en bättre tid på Söndagen?
Vill minnas att Pannan’s 1.31.xx var snabbast när vi navigerade oss mot Stockholm på lördagskvällen…
//Ubbe – När jag blir stor så ska jag också… :+
12 juni, 2006 kl. 11:25 #143047Niklas
DeltagareDet var några kaxiga kommentarer om att ”de gamla GTerna” inte pallar med behandlingen då det var några som blev ledsen ute på banan. Men vi ser att de två snabbaste är gamla slitna GT…var tog de nya vägen? Svängde de fel på banan och kom till Kalmar? 😀
/N – Ooooooh GT, Ooooooh GT…
12 juni, 2006 kl. 11:49 #142993Ubbe
DeltagareDet var några kaxiga kommentarer om att ”de gamla GTerna” inte pallar med behandlingen då det var några som blev ledsen ute på banan. Men vi ser att de två snabbaste är gamla slitna GT…var tog de nya vägen? Svängde de fel på banan och kom till Kalmar? :D/N – Ooooooh GT, Ooooooh GT…
Nu ingår jag i den blygsamma nybörjarskaran så jag gissar att jag inte tillhör de ”några” du syftar på! 🙂
Man blir dock lite nyfiken på vad det är som egentligen ligger bakom att de snabbaste, iaf. på de träffar jag vart på, är GT’s?
*Är det helt enkelt så att new age är för stor och tung?
*Beror det på att de som rattar GT ofta har vart med ett tag och är bättre chaufförer samt verkligen känner sina bilar?
*Har de snabba GT’s fått de uppgraderingar som verkligen krävs för snabba varv medan New Age ligan satsar på publikunderhållande åtgärder 😀//Ubbe – Diggar eldkastarna :*
12 juni, 2006 kl. 11:56 #142998Pasi_k
DeltagareDet var några kaxiga kommentarer om att ”de gamla GTerna” inte pallar med behandlingen då det var några som blev ledsen ute på banan. Men vi ser att de två snabbaste är gamla slitna GT…var tog de nya vägen? Svängde de fel på banan och kom till Kalmar? :D/N – Ooooooh GT, Ooooooh GT…
Ailien Var väl snabbast i Depån dåå?
Mycket dekaler men lite verkstad.? 😉 😉 😉12 juni, 2006 kl. 12:08 #143048Niklas
DeltagarePasi_k: Jag tyckte det var en del verkstad också…eller varjefall pysselhörna inne i hangaren! Blev en del klippa och klistra samt värma med värmepistol.
En sak jag lärde mig på Emmaboda: En värmepistol som man kör på max effekt (590 grader) blir inte sval på två minuter. Tack för lånet av isklamp Patrik! 😮Ubbe: Jag tror inte att det beror på att GTn är billigare och man har råd med mer trim om man köper en sån. Detta baserar jag främst på att några av klubbens värst utbyggda bilar är av nyare modell. Däremot kör några av klubbens bästa chafförer GT och det tror jag spelar den absolut största rollen. Visst har effekt en betydelse men vet du inte exakt hur du skall hantera det så spelar det ingen roll hur stor dump du har…
12 juni, 2006 kl. 12:17 #142952Yonaz
DeltagareGrattis Strat!Vem var snabbast med New age? Var det KN i Raul’s bil eller satte någon annan en bättre tid på Söndagen? Vill minnas att Pannan’s 1.31.xx var snabbast när vi navigerade oss mot Stockholm på lördagskvällen…//Ubbe – När jag blir stor så ska jag också… :+
KN körde 1.29,78 med Rauls STI. 🙂
Den svarta WRX´n gick 1.34,60 med mig bakom ratten. Bra med effekt, tuffa bromsar och R-däck.
I helgen lyckades jag köra 1.33,47 (två ggr) :+
Blanka sommardäck, kassa bromar fram (låste bak varje gång?).
50 mil var av 29 på vägen ner till Emmaboda ger inga erfarenhetspoäng.STI type-R är med rätt prylar en riktig dräpare i SS.
Till nästa gång – då jä-lar skall Strat få jobba hårdare }(
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.