› SSC › Allmänt snack › Träffar › Eftersnack: Storträff Superstage 10-11 juni
- Detta ämne har 163 svar, 9,359 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 4 månader sedan av
abd.
-
FörfattareInlägg
-
12 juni, 2006 kl. 12:29 #142912
Strat
DeltagareJa jäklar, då ni får på riktiga däck på dom dära blir det farligt 😉 Får grattulera herrarna till köpen!
Jag är faktiskt lite bildsugen nu. Snälla, ge Patrik ett konto fort 😉
/Claes
12 juni, 2006 kl. 12:29 #142999Pasi_k
DeltagarePasi_k: Jag tyckte det var en del verkstad också…eller varjefall pysselhörna inne i hangaren! Blev en del klippa och klistra samt värma med värmepistol.En sak jag lärde mig på Emmaboda: En värmepistol som man kör på max effekt (590 grader) blir inte sval på två minuter. Tack för lånet av isklamp Patrik! :oUbbe: Jag tror inte att det beror på att GTn är billigare och man har råd med mer trim om man köper en sån. Detta baserar jag främst på att några av klubbens värst utbyggda bilar är av nyare modell. Däremot kör några av klubbens bästa chafförer GT och det tror jag spelar den absolut största rollen. Visst har effekt en betydelse men vet du inte exakt hur du skall hantera det så spelar det ingen roll hur stor dump du har…
Joo men dom som kör på banan kan juh ägna sig åt att smutskasta varandra. 😛 😛 😛
(jag tävlar bara med mig själv , alla har juh inte samma förutsättningar)
Har man ändåå kommit dit kan man juh köra.Har man bilen som brukis eller som ”lekbil” det är en bra skillnad med.
Tyvärr Har man bruksbil och alldeles för dålig erfarenhet att köra..
Trimmad jaa , men kan man hantera det?Vad blev det för tider.. ??
Fyll på listan..??WRX STI -02 304 hk , gatsulor orginal i övrigt. 1.34.94
12 juni, 2006 kl. 12:48 #142903SecretAgentMan
DeltagareBilder, bilder, bilder! 😀
Att GT är rappast är väl allmänt känt… 😉 Rutinerade chaufförer som KN, Jeppe, Fea och absolut Stratponken har mycket med saken att göra, Äljen har helt rätt i det han säger, störst dump betyder inget alls i sammanhanget.
Riiispekt pojkar och damer, till er alla faktiskt, ni var ju där och körde till skillnad mot en annan… :rullarpåögonen:
Bilder. NU.
/J – har admin i galleriet…törs dock inte fippla och få Gurans onda öga på sig… 😮
12 juni, 2006 kl. 12:50 #142904SecretAgentMan
Deltagare..och en Type R (eller ännu bättre – RA :D) är absolut bland det bästa man kan styra ut på banan från Subaru, det mesta är rätt från början på den.
Lite riktiga däck och bromsar, en lätt mappning…så jädrar. :7
/J – går igång på diffar just nu
12 juni, 2006 kl. 13:08 #142994Ubbe
DeltagarePasi_k: Jag tyckte det var en del verkstad också…eller varjefall pysselhörna inne i hangaren! Blev en del klippa och klistra samt värma med värmepistol.En sak jag lärde mig på Emmaboda: En värmepistol som man kör på max effekt (590 grader) blir inte sval på två minuter. Tack för lånet av isklamp Patrik! :oUbbe: Jag tror inte att det beror på att GTn är billigare och man har råd med mer trim om man köper en sån. Detta baserar jag främst på att några av klubbens värst utbyggda bilar är av nyare modell. Däremot kör några av klubbens bästa chafförer GT och det tror jag spelar den absolut största rollen. Visst har effekt en betydelse men vet du inte exakt hur du skall hantera det så spelar det ingen roll hur stor dump du har…
Dyra prylar och stora dumpar var precis det jag inte syftade på med mitt inlägg.
Vill inte börja någon sandlådedebatt GT vs. new age utan är bara allmänt nyfiken på vilka moddar det är som verkligen ger resultat på en bana som SS, vilka tider man kan räkna med på ex. en orginal nyare STi etc. etc.
Personligen vill jag ha mer grepp, mindre krängning & starkare nerver :). Sistnämnda kommer nog med lite mer övning!
//Ubbe – Har fått blodad tand igen…
Edit: Mats, Lotta har helt slutat kalla mig omogen efter att ha umgåtts lite med dig i lördags! :* Du e en skojig rackare du…
12 juni, 2006 kl. 13:19 #143049Niklas
Deltagare[font size=2]Stockholm – Emmaboda, tur och retur
(Vissa klockslag kan vara fel)03:30 – Beep, Beep, Beep
Jag var förvånansvärt pigg efter att bara ha sovit i fyra timmar men som vanligt är man förväntasfull och sugen på att ge sig iväg när man skall ut på ett litet biläventyr….
_________________Hela berättelsen läser ni i ”Dagboken” på hemsidan!! 😀
Bilduppdatering kommer…
12 juni, 2006 kl. 13:21 #142976FeA
DeltagareGratulerar till en kalastid Strat! :7
Type-R hit, å Type-R dit 😮 Berätta, berätta, berätta för oss dumma jäklar som inte var med på årets träff! Har både Jonas och Block köpt en varsin? Delar dom/ni bil? Ta mera..! 🙂/FeA
12 juni, 2006 kl. 13:22 #142964Lefty
DeltagareAtt man måste bo så långt bort ;(
Ni verkar haft skoj som tusan… ser fram emot fler bilder och kanske nån film ?
Grattis till alla fina tider tjejer och killar!
12 juni, 2006 kl. 13:25 #143050Niklas
DeltagareHar både Jonas och Block köpt en varsin? Delar dom/ni bil? Ta mera..!
Block hade köpt Kockens silverfärgade och låtit Trollspeed massera den. Lät grymt skönt när han gasade. Yonaz hade köpt Krokens gråa. Men det är som Addson skrek på middagen på kvällen – ”STI suger k*k”. 😀 😉 😛 :+ :*
12 juni, 2006 kl. 13:30 #142907OzO
DeltagareSnälla, ge Patrik ett konto fort ;)/Claes
Patrik har fått konto för länge sen 😛 😉 (Tidigt i morse)
Och Alien har skapat ett tomt album… :rolleyes:
/G
::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::12 juni, 2006 kl. 13:39 #142995Ubbe
Deltagare[font size=2]Stockholm – Emmaboda, tur och retur…
Du e en jäkel på att skriva Alien! Ett par rättelser bara:
1. Fortfarande helt säker på att det var en Shellmack… Stod det inte t.om. shell på kvittot 🙂
2. Var faktist Lotta (Alien: Lisa alltså) som gjorde den sköna 90-graders-högersväng-omkörning-över-tokheldraget-manövern! Skulle aldrig falla mig in 😉
//Ubbe – som såg minen på gubben i mercan…
12 juni, 2006 kl. 13:45 #143051Niklas
DeltagareOch Alien har skapat ett tomt album…
Batteriet i bärbara datorn tog slut…sen fick jag inte data mer för frun! 😀 Fixar upp bilderna ikväll, men tyvärr har jag bara fotograferat på resan ner…
12 juni, 2006 kl. 14:15 #142901syke
Blockeradhahaha, grymt bra skriver äljen. Satt och skrattade högt här på jobbet så folket undrade vad som pågick!
12 juni, 2006 kl. 14:17 #143012Tessan
DeltagareVill bara passa på att ge denna trevliga klubb en STOR eloge för den trevliga helgen,trots jag bara va där på lördagen..:( Det va en fantastiskt rolig dag där jag kunde njuta av MÅNGA fina bilar och trevliga människor..:-) Till alla som missade detta,medlem eller icke medlem som jag,kan jag bara säga:SYND!!!Detta va super kul!!!
Pasi:Tack för att jag fick haka på..;-)
Tessan-Som parkerade Forden bakom hangaren av ren respekt..:D
12 juni, 2006 kl. 14:22 #142936Manor
DeltagareÄljen, jag garvar läppen av mig när jag läste din berättelse 😀 :D.
Ja, mycket MOTH var det…jag försökte förklara att det finns en DVD-rysare som handlar om en mänsklig ”moth” (filmen heter The Mothman Prophecies, för den som händelsevis är intresserad), men Äljen tittar aldrig på rysare eller skräckisar:
– Varför ska man betala för att bli rädd, var hans enda kommentar ;).Rent generellt var det väldigt lite pratande på våra medhavda radioapparater…trots det så säckade batteriet i GrimLocks på typ någon timme :D.
Jag var nog lite ”dryg” mot tjejen på McDonalds på hemvägen…men vad kan man bli då alla är klädda i dessa pinsamma t-shirts med följande text på framsidan:
Gör mos av en knöl!
…samt den ännu mer pinsamma baksidan som förklarade att all potatis som Stockholmare åt…troligtvis kom från något potatisjon i Mjölby-kommun :+. Ärligt talat, hur många tror på det?Äljen (varför skriver man inte Älgen egentligen) är ta mig tusan som en tokig jävla kamakasie pilot. Han laddade om en båge i en nerförsbacke som mitt i backen korsade en järnväg. Jag skrek till Äljen…bromsa din tok…vi lär ju lyfta. En hastig blick på honom får mig att inse att han redan har insett sitt ”misstag”…tjudd, flopp…det blev inte så farligt som det såg ut, och Äljen säger (med lite darr på rösten) jag såg att det skulle fungera :).
Efter att själv ha varit av med körkortet 3 månader (för många år sedan)…så har hastigheten sänkts betydligt (även på motorvägar). Att detta inte är något som Äljen har drabbats av märks tydligt då snittet låg på 150-160 km/h hem…med vissa urvarvningar upp till 200 km/h. Äljen, du är en mycket mycket sjuk människa…och även Johan (Thorlake) som glatt hängde med på alla tokigheter som Äljen hittade på…utom just att ge järnet i nerförsbacken som korsade en järnväg (du har i varje fall några hjärnceller i behåll) :D.
Jga hänger gärna med någon mer gång Äljen. Om AudiAnders lyckas få ett ok av Cajsa i framtiden…så får han sätta sig direkt i bagageluckan (där jag höll på att hamna efter några hemska historier)…han lär ju ändå somna som ett barn efter din utspillda enliters T-Röd :D.
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.